2026-07-23, 23:29
Medlem
Cadells avatar
Fick insikten om att jag inte ville ha barn när jag var 12.
Det höll i sig.
Nu är jag 42 och lever äntligen det liv jag drömt om.
Lugn och ro samt bokläsning.
Citera
2026-07-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag och min fru har diskuterat barn eller inte massor av gånger, men vi har landat i att inte skaffa någr barn.
Vi har olika orsaker till vårt beslut, men mitt var att jag vill inte skaffa barn till ett Sverige som i framtiden är ett muslimskt land.

Kom tillbaka till tråden om 30 år, Sverige kommer inte att vara muslimskt då heller.
Citera
2026-07-24, 00:20
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hur känns det att just ni avbryter eller mördar er egna blodlinje? I decennier har Karlsson familj funnits men nu så är det just NI som sätter stopp för det. Allt i onödan för vad? Någon gång tar det ju slut, men att just det är NI som sätter stopp för det. Känns det inte konstigt? Skulle ni inte vilja att Karlsson släktet fortsätter att finnas om tex tre tusen år? Eller går ni i tänket ''mina förfädrar tänkte nog inte på mig, varför skulle jag bry mig om mina barns barns barns barns barns barns barn som jag aldrig kommer träffa?''

En löjlig bonus fråga.

OM man i framtiden uppfinner en tidsmaskin, skulle ni inte vilja att det finns en chans att dina barns barns barns barns barns barns barn kanske vill resa tillbaka till år 2026 för att just träffa dig?

Jag kan svara för mig jag slipper bli irriterad på ungar som inte sköter sig ja rentav arg dessutom om mitt barn pangar skolans ruta kan jag få betala hela eller delar av det vill jag knäppa ett par pilsner ensam eller med polarna kan jag det nu är jag av det manliga könet men för kvinnor gör det ont att föda och risk för ens liv det förekommer än idag främst i Afrika och Asien återigen vissa länder att kvinnan löper typ 15 % risk att avlida likaså barnadödlighet tycker att du ska forska i hur det såg ut på 15-1600 talet I Sverige. Ett sista argument är tycker du att världen är en trevlig plats idag och så är vi ju redan överbefolkade
Citera
2026-07-24, 01:14
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nah, jag bör inte vara en av dom som för min ätt vidare - på tok för dåliga gener. Tror att brorsan min har två skrevtroll.
Här har vi en anledning för din attityd. Broder, vi måste tala.
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten

på tok för dåliga gener.
För all del, berätta mera.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-24 kl. 01:32.
Citera
2026-07-24, 06:04
Medlem
Citat:
Hur känns det att just ni avbryter eller mördar er egna blodlinje? I decennier har Karlsson familj funnits men nu så är det just NI som sätter stopp för det. Allt i onödan för vad? Någon gång tar det ju slut, men att just det är NI som sätter stopp för det. Känns det inte konstigt? Skulle ni inte vilja att Karlsson släktet fortsätter att finnas om tex tre tusen år? Eller går ni i tänket ''mina förfädrar tänkte nog inte på mig, varför skulle jag bry mig om mina barns barns barns barns barns barns barn som jag aldrig kommer träffa?''

En löjlig bonus fråga.

OM man i framtiden uppfinner en tidsmaskin, skulle ni inte vilja att det finns en chans att dina barns barns barns barns barns barns barn kanske vill resa tillbaka till år 2026 för att just träffa dig?
Tror många vill ha det men det går inte finns inga sånna tjejer längre
Citera
2026-07-24, 06:40
Medlem
figegs avatar
Nej, det känns helt rätt för min del. Att ställa barn till världen som den ser ut i dag är inget jag önskar, och jag känner inget behov av att föra en viss blodlinje vidare bara för sakens skull.

Arvet och släkten stannar dessutom inte upp bara för att enskilda individer väljer att inte skaffa egna barn. I mitt fall finns det andra i familjen - som min gudson - som för arvet vidare.

Vad gäller framtida tidsresenärer så får min gudsons efterkommande stå för det mötet om det någonsin blir aktuellt!
Citera
2026-07-24, 09:37
Avstängd
Citat:

En löjlig bonus fråga.

Denna värld är inte fridfull och snäll nog för att jag ska vilja föröka mig.
Det är en för brutal och elak värld för min smak.
Citera
2026-07-24, 10:07
Medlem
Overminds avatar
Framtiden är slutet. Det kommer inte bli bättre i samhället och för oss människor. Det kommer bara bli värre med tiden. Särskilt när så många är egoistiska. Vill du plåga själar då gör du så att fin fruga skiter ut en unge till denna värld.
Citera
2026-07-24, 10:32
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag och sambon valde ett liv utan barn och tycker livet är underbart.
Vi är runt 50år och njuter av livet.
Samma här. Man har under åren sett och hört alla problem som vänner och bekanta har haft med sina barn, så det känns som en stor avbelastning att slippa det där livet. För övrigt har jag syskon som skaffat barn så blod linjen förs vidare om det nu är så jävla viktigt för vissa. Personligen ser jag ingen vits med att föra släktnamnet vidare, vi är bara stjärn damm som återuppstår så namnet spelar egentligen ingen roll för mig. Dessutom så skulle jag aldrig vilja skaffa barn till i ett framtida Sverige, eller Västeuropa heller för den delen.
Citera
2026-07-24, 12:06
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Samma här. Man har under åren sett och hört alla problem som vänner och bekanta har haft med sina barn, så det känns som en stor avbelastning att slippa det där livet. För övrigt har jag syskon som skaffat barn så blod linjen förs vidare om det nu är så jävla viktigt för vissa. Personligen ser jag ingen vits med att föra släktnamnet vidare, vi är bara stjärn damm som återuppstår så namnet spelar egentligen ingen roll för mig. Dessutom så skulle jag aldrig vilja skaffa barn till i ett framtida Sverige, eller Västeuropa heller för den delen.

Håller med, alla problem med ungar som ska skjutas, helger som man får stå i vid en sportplan i regn, strul i skolan och allt vad det kostar både för ekonomin och psyket. Nej, inget jag saknar skulle jag säga.
Dessutom är jorden redan överbefolkad så jättebra om vi kan minska antalet.

Mina syskon har också skaffat barn så en generation till blev det iallafall.
Citera
2026-07-24, 12:20
Medlem
Finns inget egenvärde i att föra vidare sin blodlinje eller i att existera överhuvudtaget, men det är en mera filosofisk fråga. Jag skiter i blodlinjen då det inte är särskilt bra gener man kan hitta där och helt ärligt borde mina förfäder inte ha förökat sig överhuvudtaget. Det är mycket skönt att veta att jag inte för vidare allt lidande och alla potentiella problem.
Citera
2026-07-24, 12:52
Avslutad
Att mina förfäder hade ett så tomt liv att dom inte hade bättre saker för sig än att skaffa barn innebär inte att jag måste förstöra mitt liv.
Det där barnbarnsbarnbarnet är jag inte det minsta intresserad av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in