2026-07-24, 07:36
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Den manliga motsvarigheten till crazy kvinnor som tänder på "Ubåts-Madsen" ...

Tihi och fnizz Gittan. Det var nog den mensigaste kommentar jag fått på Flashback. Jag lyfter på hatten.

Jag konstaterade bara att hon såg bra ut, inte att jag vill besöka hennes u-båt. För övrigt har du aldrig varit i Våmhus, det hör jag.. Våmhus är inte St Tropez, om det kan ge dig en fingervisning.
Senast redigerad av flesh-flute 2026-07-24 kl. 07:40.
Citera
2026-07-24, 07:45
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Samt att hon verkar tycka väldigt mycket om att döda försvarslösa smådjur för inget annat syfte än njutningen att släcka deras liv, av hennes Instagram att döma. Det kom nog naturligt för henne att även försöka döda barnet, när det slog slint, om hon har normaliserat dödandet till den graden.

Å herregud, en sån. Kunde inte ni knasbollar ha ett eget forum. Tofu-Flashback. Nej, drag för fan i våld. Sveriges svar på islamister är vad ni är.
Citera
2026-07-24, 07:56
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Å herregud, en sån. Kunde inte ni knasbollar ha ett eget forum. Tofu-Flashback. Nej, drag för fan i våld. Sveriges svar på islamister är vad ni är.
Ja, tyvärr har tråden halvkapats av en massa djurrättsdårar.
Citera
2026-07-24, 07:58
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Jag googlade företaget som står i den här länken och fick hennes instagram som första träff

(FB) Våldsbrott i Våmhus, Mora. (2026-07-12)
Google verkar ha "glömt" henne, fick använda DuckDuckGo så dök det upp.
Citera
2026-07-24, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattleKing
Borde efterföljas av arbetslöshet också, läkarlegetimationen bör väl dras in.
Vad skall hon leva av då?

Kommer hon kunna jobba som sköterska? Får hon det om de drar in hennes läkarlegetimation?

En förlust av legitimation inom ett vårdyrke leder till förlust av möjlighet att arbeta inom vården. För att arbeta som sjuksköterska måste man ha läst omvårdnadsutbildning 3 år på högskola/universitet. Det har läkare inte gjort. Så stämmer det att kvinnan i Mora är legitimerad läkare så får hon börja tillfriskna först och sen tänka igenom något annat yrke att arbeta inom i framtiden.

Jämför med en person som förlorar sitt bil-körkort pga sjukdom eller trafikbrott (rattfylleri) så kan de inte få ett MC-körkort istället.
Citera
2026-07-24, 08:55
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute

Nu handlar det om en kvinna som verkar ha haft ett så att säga utökat intresse av att jaga och som sedan fått förlossningspsykos och mördat sitt eget barn. Föräldrar kan döda sina barn utan att vara jägare, och kanske har den hobbyn ingen betydelse för varför det blev som det blev, kanske har den. Vi kommer nog aldrig få veta svaret. Men det är ändå intressant att spåna på tycker jag.

Att jaga i Sverige är en djupt traditionellt rotad verksamhet. Jakten fyller ingen praktisk funktion, ingen faktiskt naturvårdande, med undantag för eftersök av trafikskadat vilt, vilket utgör en mycket liten del av den totala jakten. Det enda skälet att jakt är tillåten, trots att det handlar om avlivning av djur som skulle anses vara oetisk i alla andra sammanhang, som är rent skadlig för djurbestånd, och som är helt onödig, är att så många i landet jagar, och jaktlobbyorganisationerna har så stort inflytande. Folk vill jaga, så därför får de jaga. Det skulle bli för mycket protester om det förbjöds.

Nu verkar den här kvinnan som sagt haft ett, så att säga, utökat intresse av att döda olika typer av djur, och då inte främst köttjakt, utan en lustbetonad jakt av småvilt som bävrar, rävar, lodjur, fåglar osv och jag tror inte att det är en allt för vågad gissning att hon nog är som den typiska jägaren vad gäller synen på djuren och vad hobbyn faktiskt går ut på.

Alltså att hon inte dödar dem för att hon hatar dem, för att hon tycker att de är vidriga, fula skadedjur som måste bort, utan tvärtom, för att hon beundrar dem, tycker de är vackra, för att hon har respekt för dem och naturen. Att hon älskar djuren, och dödar dem. En ganska vanlig inställning hos den svenska jägaren. Men det är som sagt en djup kognitiv dissonans i detta. Det är två motstridiga, oförenliga tankar och handlingar som tumlar omkring i den typiska jägarens huvud, som olja och vatten. Om man beundrar och respekterar en levande, kännande, tänkande varelse som vill leva, dödar man den då verkligen utan annan anledning än att tillfredsställa sina egna sadistiska impulser?

Jag tror att denna kognitiva dissonans riskerar att öppna något farligt inne i huvudet på jägare som intalar sig dessa saker, bygga någon sorts korrumperad logik som kan öppna för alla möjliga fasansfulla saker, som att någon i ett förvirrat, stressat tillstånd tittar på sitt barn, beundrar det, älskar det, och sen ser som nödvändighet att döda det för att skydda det, för det är vad man gör.
Senast redigerad av anomalign 2026-07-24 kl. 08:59.
Citera
2026-07-24, 09:06
Medlem
EnLitenkilles avatar
Om man kollar in hennes insta så
tycker jag att hon ser lite galen ut.
Uppenbarligen så var det så också.

Sjukt att galningar får ha vapen hemma.
Är ju inte första dåren som har haft det.
Citera
2026-07-24, 09:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Nu handlar det om en kvinna som verkar ha haft ett så att säga utökat intresse av att jaga och som sedan fått förlossningspsykos och mördat sitt eget barn. Föräldrar kan döda sina barn utan att vara jägare, och kanske har den hobbyn ingen betydelse för varför det blev som det blev, kanske har den. Vi kommer nog aldrig få veta svaret. Men det är ändå intressant att spåna på tycker jag.

Att jaga i Sverige är en djupt traditionellt rotad verksamhet. Jakten fyller ingen praktisk funktion, ingen faktiskt naturvårdande, med undantag för eftersök av trafikskadat vilt, vilket utgör en mycket liten del av den totala jakten. Det enda skälet att jakt är tillåten, trots att det handlar om avlivning av djur som skulle anses vara oetisk i alla andra sammanhang, som är rent skadlig för djurbestånd, och som är helt onödig, är att så många i landet jagar, och jaktlobbyorganisationerna har så stort inflytande. Folk vill jaga, så därför får de jaga. Det skulle bli för mycket protester om det förbjöds.

Nu verkar den här kvinnan som sagt haft ett, så att säga, utökat intresse av att döda olika typer av djur, och då inte främst köttjakt, utan en lustbetonad jakt av småvilt som bävrar, rävar, lodjur, fåglar osv och jag tror inte att det är en allt för vågad gissning att hon nog är som den typiska jägaren vad gäller synen på djuren och vad hobbyn faktiskt går ut på.

Alltså att hon inte dödar dem för att hon hatar dem, för att hon tycker att de är vidriga, fula skadedjur som måste bort, utan tvärtom, för att hon beundrar dem, tycker de är vackra, för att hon har respekt för dem och naturen. Att hon älskar djuren, och dödar dem. En ganska vanlig inställning hos den svenska jägaren. Men det är som sagt en djup kognitiv dissonans i detta. Det är två motstridiga, oförenliga tankar och handlingar som tumlar omkring i den typiska jägarens huvud, som olja och vatten. Om man beundrar och respekterar en levande, kännande, tänkande varelse som vill leva, dödar man den då verkligen utan annan anledning än att tillfredsställa sina egna sadistiska impulser?

Jag tror att denna kognitiva dissonans riskerar att öppna något farligt inne i huvudet på jägare som intalar sig dessa saker, bygga någon sorts korrumperad logik som kan öppna för alla möjliga fasansfulla saker, som att någon i ett förvirrat, stressat tillstånd tittar på sitt barn, beundrar det, älskar det, och sen ser som nödvändighet att döda det för att skydda det, för det är vad man gör.
Jag kokade ner detta till en mening tidigare och blev varnad. Men vill säga att jag är helt inne på din linje.
Citera
2026-07-24, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Om man kollar in hennes insta så
tycker jag att hon ser lite galen ut.
Uppenbarligen så var det så också.

Sjukt att galningar får ha vapen hemma.
Är ju inte första dåren som har haft det.
Länka den då?
Vilken extremt svamlig tråd utan minsta fakta.,
Citera
2026-07-24, 10:11
Medlem
Så otroligt lågt med alla som ska kommentera familjens jaktintresse och mammans utseende på instagram. Har ni jägarexamen själva eller vad vet ni egentligen om jakt? Har ni själva fött barn och upplevt en förlossningspsykos?

Om jägare t.ex. skjuter räv för att populationen inte ska bli för stor och skada ex.vis fårböndernas djur, om jägaren sen tar vara på skinnet för att göra värmande kläder som folk gjort i alla tider, då ska man anklagad för att vara allmänt knäpp och se galen ut.

Nä, troligen en helt vanlig familj där mamman drabbades av förlossningspsykos som ledde till det fruktansvärda. Jag som mamma kan knappt föreställa mig hur hon kommer må när hon "vaknar" ur psykosen och inser vad som hänt.

Hon kommer få leva med det här resten av livet och må nog dåligt av det, utan allas okunniga kommentarer här inne.
Citera
2026-07-24, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Google verkar ha "glömt" henne, fick använda DuckDuckGo så dök det upp.

Kan ni bara skriva vad den är?
Citera
2026-07-24, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akcamallis
Kan ni bara skriva vad den är?
https://www.instagram.com/bjorkvassla_skinngarvning/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto