2026-07-24, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Så är det ju inte längre och har inte varit sedan Palme tillträdde... Det är snarare så att Socialdemokraterna övergivit sina kärnväljare dvs arbetarna till förmån för bidragstagare (oftast invandrare). Vidare är partiet ett nätverk för karriärister - ett köttberg av släkt, vänner, bekanta, möjliggörare och 'lojala' som infiltrerat hela statsapparaten, offentlig sektor, public service och nu till dels det privata näringslivet.

Det hela hålls uppe av en läroplan som effektivt uppfostrar unga socialdemokrater i "värdegrund", en mediaapparat med public service i grunden (+ universiteten/högskolor samt Expo/Afa) som effektivt håller oliktänkande i schack samt diverse föreningar sk opolitiska men i grunden vänster t ex Naturskyddsföreningen... När t o m polisen som ska vara statens våldsmonopol bjuder kriminella på dialogpoliser med bulle&saft + pizza, när de knäar för BLM och har invandrade SD-hatare i rullorna förstår man hur infiltrerat av socialdemokrater allt är.
Sedan har 'partiboken' gått i arv så en stor del av pensionärerna har inte fått med sig att socialdemokraterna fullkomligt spårat ur och inte alls representerar vare sig deras eller andra svenskars intressen.

Det enda detta arbetsnätverk bryr sig om är makten och de är villiga att göra precis allt för att tillskansa sig denna t ex ljuga, fuska och ingå direkt samhällsdestruktiva allianser. Se på den skada dessa orsakat: reduktionsplikt, avvecklande av fullt fungerande kärnkraft, utbyggnad av vindkraft, massinvandring, gullande med kriminella, fyllt Samhall och hemtjänsten med invandrare, höga skatter, hög moms på mat, 400 myndigheter varav hälften onödiga, miljardbistånd till utlandet medan välfärden bantas, avvecklat försvar i princip allt dåligt som hänt oss är sossarnas fel på något sätt...
Lite roligt att du säger att sossarna är ett parti för vänskapskorruption när vi vet vad bluffuffe och hans korrupta kärring pysslar med
Sen har vi ju AKB
Citera
2026-07-24, 08:52
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Gör din plikt kräv din rätt.
Så resonerade de gamla socialdemokraterna.
Gör inget kräv allt är den nya parollen från samma parti.
Citera
2026-07-24, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmneHomoMendax
Varför inte fråga AI, du får bättre svar med det än här, märker du väl själv? Jag tar mig friheten att hjälpa dig

Plånboken är inte allt. Jag själv är rikare än tidigare. Min främsta problem är dels människosynen. Jag delar inte den människosyn som är vanligast här, att invandrare och muslimer VILL ha bidrag, eller är till sin essens är kriminella eller illvilliga. Jag har rest runt i världen, träffar människor med olika kulturer både i Sverige och utomlands och jag ser att människor, i grunden, är mer lika än olika. De vill väl för sitt samhälle, de vill bidra, de vill ha en bättre framtid för sig och sina medmänniskor och de vill göra rätt för sig. Jag ser inte att Tidö-partierna har en politiker som drar nytta av människors inneboende styrka. De har en cynisk och negativ syn på människor, och politiken får som konsekvens att alla ska tänka på sitt eget bästa allena, även om det gör det sämre för sina medmänniskor. Jag tror att integrationen med deras politik blir sämre och därmed också de negativa konsekvenserna av invandringen. Jag håller däremot med om att invandringen måste vara balanserad, så att man kan klara av att integrera de som kommer hit. Jag tycker att vi ska ha en resurseffektiv välfärd, och att vinsterna som fristående skolor gör ska gå tillbaka till skolan och inte gå ut i utdelning till ägarna.
Tack mycket bra svar.
Kan det vara så att den cyniska och negitava synen på invandring kan bero på att man tydligt kan se att våld, våldtäkter, skjutningar, sprängningar etc. ökat explosionsartat sen 2015? Nu har man tagit tag i saken på rätt sätt och börjar få ordning. För mig är det viktigaste frågan. Vill du tillbaka dit?
Citera
2026-07-24, 08:53
Medlem
Imnshos avatar
För att VPK:s väljare är arbetslösa slackers, och att Sozzarnas och MPK:s väljare jobbar offentligt. De är alltså ekonomiskt gynnade att lägga sina röster på sina favoriter..

Stämmer ganska bra med arbetslöshetssiffror och offentliga anställningar. Svårare än så är det inte. Man biter ju inte den hand som föder en, eller hur?
Citera
2026-07-24, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Nej jag pratar om artonåringar vars familj har uppehållstillstånd i Sverige.
Brottsling?
Citera
2026-07-24, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Brottsling?
Nej. Har du inte hängt med alls? Tidö tog bort möjligheten för unga vuxna vars familj har uppehållstillstånd att stanna när de fyllt arton och ska prövas som vuxna.
Citera
2026-07-24, 09:18
Medlem
Citat:
Jo, men dessa skatter är lika oavsett inkomst. Det som skiljer är inkomstskatten.

Vad har det med saken att göra? Jag vänder i mig mot ditt felaktiga påstående om att vi har låga skatter i Sverige.
Att alla arbetare blir rånade lika mycket förändrar inte detta eller gör det till något bra.
Citera
2026-07-24, 09:21
Medlem
Citat:
Jag försöker förstå hur det är möjligt att 15 % av befolkningen röstar V och MP och 32% S.

Jag har ställt frågan till några vänsterpersoner på FB vad som är dåligt med nuvarande styre och vad hoppas man på ska bli bättre med vänstern i förarsätet? Men jag får inget svar, inte ett enda.
Sverige är verkligen på rätt väg. Vi har färre skjutningar, ställer hårdare krav på försörjning, låga skatter och allmänt sunda saker som tas beslut om.
Ska tillägga att jag f.n är extrem låginkomsttagare och är förvånad hur otroligt förmånligt det är. Jag betalar extremt låg skatt och kan inte för mitt liv förstå hur någon kan vara missnöjd med det. Förväntar man sig ännu lägre skatter för de som är låginkomsttagare?
Kan någon här ge mig svar?
Är det fler som känner som jag

Sossarna är mer för valfärd , vården och befolkningen... SD är mer för migration och männen... Kvinnor röstar i betydligt högre grad på vänsterpartierna eller Socialdemokraterna. Det beror delvis på att många kvinnor arbetar inom den offentliga sektorn (vård, skola, omsorg) och värderar en stark välfärd högt. Män röstar oftare på högern som Moderaterna eller SD för det värderar männen högre... Sen ryktas de väldigt mycket om på sociala medier att röstar man som tjej på SD röstar man bort sina rättigheter. SD har en ideologi som bygger på mer traditionella familjevärderingar. Kritiker menar att de vill uppmuntra kvinnor att stanna hemma mer med barnen istället för att satsa på karriären. Sedan SD vill ta bort de så kallade "pappamånaderna" och ge familjer helt fri valfrihet. Många kvinnor oroar sig för att det innebär att kvinnor i praktiken tar nästan hela föräldraledigheten, vilket ger lägre lön och sämre pension sen finns de flera andra anledningar.. Så För kvinnor är sossarna och vänstern betydligt tryggare att välja.

Man kan väl säga de är väldigt polariserat i Sverige idag mellan kvinnor och män.. Kvinnor drar mot vänstern män mot högern.
Citera
2026-07-24, 09:28
Medlem
Kommunism och enkla lösningar säljer sig själv medan den tradionella högern gör ett EXTREMT dåligt jobb.
Ja, många idioter i S men de har producerat fler ledare de senaste 50 åren. M har vad, Bildt? Jo han går ju hem i stugorna.....
Citera
2026-07-24, 09:30
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Då ska du få ett kortfattat svar: Tidö-regeringen måste röstas bort för att fördubblad fattigdom, skyhög arbetslöshet, korruption på bananrepubliknivåer, samt en oberoende rättsstat och demokrati i fritt fall inte är det som svenska folket vill ha.

Vi vill att Sverige ska fortsätta vara Sverige, inte bli ett nytt Ungern.

Så är det, i ett nötskal.

Stora ord, men ganska lite fakta. Om man påstår 'korruption på bananrepubliknivå', 'oberoende rättsstat i fritt fall' och att Sverige håller på att bli 'ett nytt Ungern' bör man också kunna visa konkreta belägg. Att stapla dramatiska etiketter på varandra är inte samma sak som att föra ett sakligt argument
Citera
2026-07-24, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vad har det med saken att göra? Jag vänder i mig mot ditt felaktiga påstående om att vi har låga skatter i Sverige.
Att alla arbetare blir rånade lika mycket förändrar inte detta eller gör det till något bra.
Ok, då förtydligar jag och säger att vi har låg inkomstskatt för låginkomsttagare.
Citera
2026-07-24, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Sossarna är mer för valfärd , vården och befolkningen... SD är mer för migration och männen... Kvinnor röstar i betydligt högre grad på vänsterpartierna eller Socialdemokraterna. Det beror delvis på att många kvinnor arbetar inom den offentliga sektorn (vård, skola, omsorg) och värderar en stark välfärd högt. Män röstar oftare på högern som Moderaterna eller SD för det värderar männen högre... Sen ryktas de väldigt mycket om på sociala medier att röstar man som tjej på SD röstar man bort sina rättigheter. SD har en ideologi som bygger på mer traditionella familjevärderingar. Kritiker menar att de vill uppmuntra kvinnor att stanna hemma mer med barnen istället för att satsa på karriären. Sedan SD vill ta bort de så kallade "pappamånaderna" och ge familjer helt fri valfrihet. Många kvinnor oroar sig för att det innebär att kvinnor i praktiken tar nästan hela föräldraledigheten, vilket ger lägre lön och sämre pension sen finns de flera andra anledningar.. Så För kvinnor är sossarna och vänstern betydligt tryggare att välja.

Man kan väl säga de är väldigt polariserat i Sverige idag mellan kvinnor och män.. Kvinnor drar mot vänstern män mot högern.
Ja, men lite motsägelsefullt att rösta på partiet som vill ta in fler muslimer. Om något så är väl det dåligt för kvinnor och måste väga MYCKET tungre än fördelning av föräldraledigheten. Föräldraledigheten är väl närmast att betrakta som en ickefråga i sammanhanget och jag tror många kvinnor anser att de klarar av att fördela det själva i familjen. Sjukt att staten ska vara med och bestämma hur folk ska fördela tiden kan jag tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in