Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps0.0
Baserar man sina åsikter på fantasier blir det som det blir. 🤷♀️
Nja, det är inte henne som person jag försvarar. Det handlar mer om medmänsklighet och empati samt att elaka människor som du behöver tas i örat så att ni växer upp, istället för att ta ut er egen frustration på de som är svagare än er själva.
Ja, och ett stort jävla politikerförakt dårå.
Jag är inte elak. Är bara så less på alla dessa vinklade snyftartiklar om kvinnor som varken har råd med mat, semester eller julklappar, och det är alltid politikernas fel.
Vad hände med egenansvaret? Att fem barn kostar en massa är väl inte så svårt att begripa? Dessutom så kommer det nästan alltid fram senare att den som gråter ut både äger flera bilar och bor i stor villa. Felprioriteringar i livet alltså.
Minns en liknande snyftartikel i AB för ett tag sedan (som diskuterades här på FB). ”Buhu, nu har jag knappt råd med mat åt barnen”. Lite senare visade det sig att hon ägde tre bilar och hade glömt att plocka bort lådvinet och cigarettpaketen som man såg i bakgrunden på bilden. Den artikeln försvann f.ö. illa kvickt från AB.
Dessa snyftartiklar bör alltså tas med en stor nypa salt. Oftast handlar det om kvinnor som inte kan hantera pengar helt enkelt.