2026-07-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Hela artikeln måste vara ragebait eller?

Vad är det ens som skall diskuteras, förutom att hon är lat? Hon har 15 000 till 4 barn EFTER HYRA trots att hon inte gör ett skit?
Bara massa bidragspengar som nu gått ner 400 kr och det snyftas det om.

Jävlar vad trött man blir

Jag misstänker att artikeln handlar om att hon inte har råd att gå till tandläkaren.
Citera
2026-07-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Bara jag som tycker att såna här artiklar är extremt provocerande? Man är väl för i helvete inte fattig med 15 000 kvar att leva på efter att räkningarna är betalda? Laila är alltså arbetslös och har således all tid i världen att laga billig näringsrik mat från grunden samt köpa kläder och leksaker begagnat.

Låt kärringen leva på 5 000 kr i månaden i ett år så hon får lite jävla perspektiv. Det blir 1 000 kr per person, även det går att leva på. Men då finns inga pengar kvar till tandläkarräkningen.

Hur fan kan hon ha mage att klaga när hon har det så jävla gott ställt trots att hon inte jobbar?

Artikeln i sin helhet: https://arbetet.se/2026/07/23/fembarnsmamman-laila-lever-pa-15-000-i-manaden-inte-rad-med-tandlakare/

De här artiklarna är skapade för att folk skall bli upprörda, med en snyfthistoria som täckmantel. De vet mycket väl hur folk reagerar på sån här skit. Ingen kan i rätt sinnesstånd ha sympati för detta dravel
Citera
2026-07-23, 19:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Jag misstänker att artikeln handlar om att hon inte har råd att gå till tandläkaren.
Vilket hon har, det är aldrig problem att ta notan på delbetalning.
Citera
2026-07-23, 19:55
Medlem
Skuggvarelses avatar
15k på fem barn är såklart inte fett men som någon konstaterade så har samhället slagit sönder kärnfamiljen och då får den sörja och fostra barnen. Kvinnor behöver ha tydliga, förslagsvis ekonomiska, incitament att stanna hos sina barns fader. Barn ska inte behöva svälta eller fara illa men det måste finnas en kultur som först och främst främjar kärnfamiljens existens. Det är oftast mannen som genuint älskar sin kvinna och kvinnan som främst älskar barnen. Alla män är inte jätteroliga att leva med men det är inte alla kvinnor heller. Bättre ett samhälle där man och kvinna är beroende av varandra och kan dra nytta av sin tvåsamhet, inte minst för barnens skull. Alla dessa tjockisar som alltid är ensamstående mödrar... Varför tar de inte bara en snäll gubbe typ Conny 62 och lever ett bekvämare liv? För mycket bidrag och obehaglig samhällskultur får dom att rata både äkta män och allmänna jönsar där ute som med stor tacksamhet skulle kliva in och rådda. Jag är den första som förstår kvinnor som vill bo själva (i ärlighetens namn en lite onaturlig konstellation män ska vara ute och jaga i flera dygn eller röva på Irland eller något) men här måste man försöka underkasta sig lite för barnens skull.
Citera
2026-07-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes

Nej, tandläkaren är dyrt som fan. Men det är den för de flesta.

Hon är väl van att allt hon gör skall bekostas av andra arbetande skattebetalare så kan förstå det tänket
Citera
2026-07-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Kära medmänniskor och medborgare!
Ni har politiker som är korrupta och ser till sina egna intressen framför folkets, och bor i ett land som utsett sig till världens socialbyrå. Men ni väljer alltså att lägga er frustration på en tandlös kvinna i Perstorp som arbetat inom vården. Synd att hon inte visste vem ni var när ni behövde henne.
Något är mycket fel i det här landet.
Problemet är ju att det finns väldigt många som skulle behöva stöd framför henne. Hon har alla stöd man kan tänkas få. Det är väl kanske bättre om vi fokuserar på de som faktiskt behöver hjälpen.

Finns så många som faller mellan stolarna och inte får någon hjälp alls. Denna kvinna får lika mycket pengar som en normal heltidstjänst. Hur mycket bidrag tycker du hon skulle få och varför är det inte bättre om de pengarna gick till fattiga?
Citera
2026-07-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Nej, tandläkaren är dyrt som fan. Men det är den för de flesta.

Hon är väl van att allt hon gör skall bekostas av andra arbetande skattebetalare så kan förstå det tänket

Mycket möjligt, jag känner henne inte.
Citera
2026-07-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
ser du inte det absurda i detta , kärringen har fött för många barn att ta hand-om hon har inte råd helt enkelt att föda dom utan överlämnar det ekonomiska ansvaret för barnen till svenska medborgare att betala . Sedan är hon själv smällfet vilket betyder att hon överkonsumerar mat också på svenska skattebetalares bekostnad sedan får hon olika sjukdomar pga sitt frikostiga leverne i överflöd och kommer att att kosta sjukvårdskostnader i resten av sitt liv troligen och bara där kommer hon kosta skattebetalana miljon belop i resten av sitt liv plus allt annat runt henne och hennes invandrade familj , man bleknar när hon beskriver hur hon dessutom prioriterar att instalera en swimingpoll åt familjen på tomten istället för att köpa mat åt barnen . Det hela är absurt ! Lösningen för henne är att sluta lata sig och ta ett arbete vilket som helst och börja ta ansvar.
Kvinnan är helsvensk.
Citera
2026-07-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Kvinnan är helsvensk.
enligt hennes facebook muslim
Citera
2026-07-23, 20:08
Medlem
Laila Wennerholm får ut mellan 23 000 och 25 000 kronor i månaden i aktivitetsstöd och olika bidrag. Hennes bostadsbidrag sänktes nyligen från 5 200 till 4 800 kronor. Det känns rejält.

– För mig betydde de där hundralapparna jättemycket.

Efter hyran på 12 500 kronor återstår omkring 15 000 kronor till fem personer. Det ska räcka till allt för fem personer.

– Under sommarlovet får jag heller inget studiebidrag för min äldsta dotter, som går i gymnasiet. Det betyder 1 250 kronor mindre och hon har inte lyckats hitta ett sommarjobb.

15k kvar efter att hyran är betald och hon gnäller. Skamlöst.

Citat:
Ursprungligen postat av daskapitan
Man borde ha satt in en kork i henne sedan länge
Kanske 2...

Man ska inte vara så snabb att döma andra människor
Vem vet vad som spökar i detta huvud

Synd bara om barnen
Stackars jävlars satar
Ja, sterilisering efter två barn. Inget snack om den saken. Det gäller alla. Var fan är farsan/farsorna till ungarna? Var är far- och morföräldrar? Varför ska skattebetalarna stå för notan åt en zigenerska som rullar ut fem ungar?
Citera
2026-07-23, 20:16
Medlem
Fishy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
https://www.facebook.com/share/r/1BHv1RwHbN/

Ensamstående fembarnsmamman Laila har 15000 kr kvar i månaden efter att socualen betalat räkningarna. Detta räcker tydligen inte för WT morsan Laila. Hon är tandlös och har inte råd att äta trots att hon är tjock som en flodhäst.

Ska Laila få mer i bidrag så hon har råd att leva?

Och nu är det du länkat borttaget. Varför ska det vara så svårt för puckon som dig att kunna arkivera inlägg så vi kan sitta och diskutera dessa efter de blir borttagna?
Citera
2026-07-23, 20:20
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Nej, det är inte jättesummor. Men det är så du äter varje dag med hjälp av storkok med grytor, soppor, baka bröd hemma och äter havregrynsgröt till frukost. För vill du äta billigt kan du göra det i Sverige ifall du har mycket tid och kan glida in på olika mataffärer för att scanna av priser. Korta datum, saker som kan frysas ner och man kan göra mycket av väldigt lite ifall du vet vad du ska lägga pengarna på.

Det som faktiskt spelar roll här är ju att man vet vad man ska göra med maten för att det ska bli mycket och närorikt. För det är där egentligen nyckeln ligger till att klara sig på 1000kr i månaden.

Ett exempel.

Här där jag bor kan jag ibland få tag på fläskytterfilé för 59kr kg. Jag köper 10kg direkt. 590kr. Resterande kan jag lägga på potatis och lök 310kr (29kr för 5 kg potatis, 1kg lök 10 kr, blir en en del kg av båda) och så varje söndag gör jag en gryta med 2,5kg kött, potatis och lök, en massa vatten på det.

Det kanske inte är det roligaste - men det kommer ge mig överlevnad. Kastar du in tomatsås, lite chili, paprika, vitlök med mera så får man något riktigt nice och gulashigt. Vill du inte ha så rinnig sås? Kasta i lite mjöl som du bakar eget bröd (som inte innehåller en massa skit och socker som affärens bröd gör).

Sen ska hon ta hand om barnen med, och åka runt och fixa. Allstå självklart kan man leva snålt, och jag köper ofta massa extraprisvaror och fryser in. Och baka bröd är perfekt då affärerna ofta är fyllda med annat. Men en hungrig tonåring kan lätt rensa kylen på mat osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in