Igår, 02:30
Medlem
Tavastehuss avatar
Ja till offentligt finansierad konst. Tror vi är många som skriver under på detta, även om summor kan diskuteras.

Men konsten som köps in ska inte vara av den art som majoriteten av kommunens invånare direkt avfärdar.

Kom igen. Visst fan kunde ansvariga på kommunen i Örebro räkna ut med tolvfingertarmen att en rishög för 93 långsjalar skulle uppröra och i längden skada förtroendet för kommunen? Högen med skit kommer ju dessutom ligga och ruttna och därför ständigt vara en nagel i ögat på medborgarna. Ändå går man hela vägen.

Det äckligaste med det hela är hur vänstern alltid kommer undan. ”Ja, jag vet att vi har fel men vad ska du göra åt det?”-andan är ordentligt inpissad.
Citera
Igår, 02:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Ja till offentligt finansierad konst. Tror vi är många som skriver under på detta, även om summor kan diskuteras.
Gör det valfritt: de som vill bidra kan betala, vi andra får skatteåterbäring. Politikerna kan starta en egen insamling. Vill du, bidra med en miljon! Men så länge människor svälter i Sverige ska inte resurser läggas på göda feta konstnärer.
Citera
Igår, 02:49
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Det äckligaste med det hela är hur vänstern alltid kommer undan. ”Ja, jag vet att vi har fel men vad ska du göra åt det?”-andan är ordentligt inpissad.

Folk är för toleranta. Jag hade dragin 93 tusen från fulingens lön istället så får han själv betala av spektaklet.
Citera
Igår, 02:57
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisla4924
Gör det valfritt: de som vill bidra kan betala, vi andra får skatteåterbäring. Politikerna kan starta en egen insamling. Vill du, bidra med en miljon! Men så länge människor svälter i Sverige ska inte resurser läggas på göda feta konstnärer.
Vägra betala skatt och kaosa tills politikern tvingas krypa till korset och avgå. Bäst är att fördriva dåliga politiker, det finns för lite Darwinistiskt tryck på poltiker, därav denna tok. Inte svårare än så. Skandinaver måste börja visa nolltolerans och avsätta kräk.

Se vart skriva om det på nätforum har lett oss. Det gör ju ingenting. Börja visa nolltolerans skandinaver, innan det är för sent. Det är bara genom att tillbedja Gud och börja leda som resten följer. Vi behöver en enande ledare.
Senast redigerad av lagfrukt Igår kl. 03:07.
Citera
Igår, 03:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Bäst är att fördriva dåliga politiker, det finns för lite Darwinistiskt tryck på poltiker, därav denna bov. Inte svårare än så.
Jesper Levin (V) tycker nog han är smart som kan stjäla pengar ihop med "konstnären" han har som kumpan. Jönsson-ligan hade åtminstone kunnat göra ett mer trovärdigt konstverk.
Senast redigerad av Wisla4924 Igår kl. 03:09.
Citera
Igår, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Skattepengar ska inte slösas på skit. Har man den inställningen som du och vänsterpartisten har, så blir det en jävla massa pengar varje år på total skit.
Vårat land häller mer pengar på den blåbruna sörjan varje månad.
Skattepengar ska inte slösas på er.
Citera
Igår, 07:29
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Du förstår bara inte att det finns olika syn på konst. Bara för att du anser att det är skräp, innebär det inte att det är skräp.
Nu är det ju så att det är ett specifikt konstverk som det är frågan om, en jävla rishög! som nån här skrev skulle kunna rafsa ihop för 3000 spänn inkl arbete, tänk till lite nu för H-E.
Citera
Igår, 07:53
Medlem
Kalaskula544s avatar
Alltså, det är inte svårt att sälja till en efterbliven vänstermänniska..

Jag lovar, jag hade kunnat sälja mitt bajs till en vänstermänniska för 900000SEK, vänstermänniskor kan inte detta med ekonomi.
Citera
Igår, 07:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Nu är det ju så att det är ett specifikt konstverk som det är frågan om, en jävla rishög! som nån här skrev skulle kunna rafsa ihop för 3000 spänn inkl arbete, tänk till lite nu för H-E.
Nästa gång köper kanske Jesper Levin (V) en hundbajs för en miljon kronor av kommunens pengar, från 'konstnären' han samarbetar med. De kommer alltid att hävda att det finns olika syn på konst, och att det innebär att hundbajsen kanske är en Picasso.
Citera
Igår, 08:19
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skraeckodla
Det är alltså en sådan skitsumma att du måste börja fokusera på andra saker. Alltid idioter som dig som får vår sida att se ut som nötter. Höj nivån tack.
Du höjde ju verkligen nivån. Ett av de mera obegåvade inläggen hittills. Jag hatar all form av skatteslöseri. Dom pengarna ska gå till folket inte lekas med. Eftersom det är en skitsumma kan du kanske ge mig hälften av vad rishögen kostade.
Citera
Igår, 08:21
Medlem
Citat:

Men konsten som köps in ska inte vara av den art som majoriteten av kommunens invånare direkt avfärdar.

Kom igen. Visst fan kunde ansvariga på kommunen i Örebro räkna ut med tolvfingertarmen att en rishög för 93 långsjalar skulle uppröra och i längden skada förtroendet för kommunen? Högen med skit kommer ju dessutom ligga och ruttna och därför ständigt vara en nagel i ögat på medborgarna. Ändå går man hela vägen.

Jag skriver inte under på det trots att jag själv är konstnär. Jag har aldrig hört talas om "konst" kommunen köpt in som invånare njuter av. Tror inte ens idioterna som upphandlar njuter av det de väljer ut heller.
Konst är inget som politiker ska konsumera med offentliga medel, konst och kultur kan man finansiera genom kulturskolor och fritidsgårdar med ateljéer, replokaler, scen osv.
Finansiera ABF och Medborgarskolan istället så att fler kan vara kreativa.
Jag skriver inte under på fula, lila rondell-rör för 2 miljoner eller andra "konstverk" random utplacerade i stan.
Citera
Igår, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wisla4924

Håller med. Vad som berör en är personligt. Politiker ska inte välja ut konst åt hela samhället och enskilda konstnärer ska inte försörjas trots att de inte berör någon.
Man ska inte ens skapa för att bli försörjd av staten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in