2026-07-23, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Va, varför skulle man ta det?
För att ungen inte ska dö av inre blödningar.
Citera
2026-07-23, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intimkontakt
Vitamin K är en antagonist till dom delar av blodet som naturligt vill levra sig och bilda en sårskorpa vid ytliga skador.

Det låter idiotiskt!

Med det sagt, har vi någonsin haft en vitamin K spruta till normala barn?

Så klart inte!
Joho då. Alla nyfödda får K-vitamininjektion. Även du fick det. Vilket har funkat alldeles utmärkt under massor av år, tills föräldrar började tycka att familjeliv.se och google vet bättre än läkare och började lägga sig i och ifrågasätta vetenskap och beprövad erfarenhet till höger och vänster.
Citera
2026-07-23, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intimkontakt
Vitamin K är en antagonist till dom delar av blodet som naturligt vill levra sig och bilda en sårskorpa vid ytliga skador.

Det låter idiotiskt!

Med det sagt, har vi någonsin haft en vitamin K spruta till normala barn?

Så klart inte!
Dessutom har du fel, det är precis tvärtom. K-vitamin MOTVERKAR blödning.
Citera
2026-07-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
ska sänka risken för allvarliga blödningar som intrakraniella blödningar.

Vilket är låg, men k-vitamin i sig är harmlöst utom vid väldigt, väldigt höga doser.
Allt man sprutar in i nyfödda barn är en stor risk. Du kan prova själv på växter, så fort de grott så utsätter du dom för olika ingrepp med olika kemikalier.

Man ser tydligt på noderna då dessa börjar växa ur fas. Detta gäller allt liv.

Det är så vi får alla adhd, autism och liknande tillstånd.

Det är inte raketvetenskap.
Citera
2026-07-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Allt man sprutar in i nyfödda barn är en stor risk. Du kan prova själv på växter, så fort de grott så utsätter du dom för olika ingrepp med olika kemikalier.

Man ser tydligt på noderna då dessa börjar växa ur fas. Detta gäller allt liv.

Det är så vi får alla adhd, autism och liknande tillstånd.

Det är inte raketvetenskap.
Hur många spädbarn har dött till följd av injektion av k-vitamin?
Citera
2026-07-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur många spädbarn har dött till följd av injektion av k-vitamin?
Var skrev jag nått om död? Jag skrev om störningen sånt ger i utvecklingen. Gäller allt liv.
Citera
2026-07-23, 17:22
Medlem
Citat:
Var skrev jag nått om död? Jag skrev om störningen sånt ger i utvecklingen. Gäller allt liv.
Vilka konstaterade störningar i utvecklingen har spädbarn fått av att injiceras med k-vitamin?
Citera
2026-07-23, 18:02
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Jo

Okej. Är enligt mig ett ganska märkligt föräldraperspektiv. Vägrar du ditt/dina barn mediciner och vaccin överlag? Eller är det bara vid K-vitamin som du tillämpar naturens lagar?
Citera
2026-07-23, 18:09
Medlem
Citat:
Precis, växter är exakt som bebisar.

Vissa växter och bebisar trivs att leva under vatten.
Citera
2026-07-23, 18:13
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det är TTs version av SvD artikeln i min TS. Det är alltså inte en artikel författad av en läkare.

Vad är det som gör att det är fel att det är TT?

Vidare verkar Eleni Simatou som de citerar i texten vara en seriös forskare. Hon ingår i forskargruppen Olof Stephansson. Vad jag kan se så har forskningsgruppen tilldelats minst 15 miljoner kronor i forskningsanslag de senaste åren.

Med andra ord, för mig är det irrelevant om den är författad av läkare eller inte. Läkartidningen skulle aldrig släppa fram en plojartikel.
Citera
2026-07-23, 20:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gammal-groda
det är en stor sannorlighet att du fick sprutor som spädbarn också, så du vet.
förmodligen därför du sitter här idag

För att jag fick en spruta som förhindrade mig från att dö av något som annars 1/30 000 dör av?
Citera
2026-07-23, 20:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Okej. Är enligt mig ett ganska märkligt föräldraperspektiv. Vägrar du ditt/dina barn mediciner och vaccin överlag? Eller är det bara vid K-vitamin som du tillämpar naturens lagar?

Kanske inte alla, men man vill såklart hålla det till ett minimum. Som med alla läkemedel. Just den här är ju rent trams om den förhindrar något som bara en av 30 000 nyfödda drabbas av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in