2026-07-23, 13:43
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det var ju en förexplosion som skickade iväg micken några centimeter så att jetstrålen skulle fungera som planerat, så krasst sett är det ju tre smällar vi pratar om.
Ja, men de två explosionerna från mikrofonen kan nog vara svårt att höra skillnaden på. De kommer väldigt tätt inpå varandra.
Citera
2026-07-23, 13:50
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Ja, men de två explosionerna från mikrofonen kan nog vara svårt att höra skillnaden på. De kommer väldigt tätt inpå varandra.
Ja, men inte ekot som rimligen borde ha hörts. Men ja, minst två distinkta smällar borde ha hörts. Men det är ändå bara ett i alla frågetecken som är runt mikrofontesen.
Citera
2026-07-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Den lilla mängden som tröjan rörde sig?
Bullshit, säger jag.
Hur liten är en liten mängd?

Brays minutiösa analyser av T-shirtens rörelser finns open source på hans hans hemsida.

Det är bara att sätta igång.....eller försöka hitta någon som har gjort jobbet åt dig.

Citat:
Oavsett att Robert J. O'Neill var Navy SEAL. Som sägs ha skjutit Osama Bin Laden. Officiellt INTE bekräftat.
Jag tror heller inte att någon Osama Bin Laden blev skjuten under Operation Neptune Spear, vilket givetvis inte utesluter att O´Neill är övertygad om att det var just Bin Laden.

Jag nämner det enkom för att enkelt identifiera honom.

Med det sagt, här är hans relevanta CV:
During his enlistment, O'Neill received two Silver Stars, four Bronze Star Medals, a Joint Service Commendation Medal (with "V" device), three Presidential Unit Citations, and two Navy and Marine Corps Commendation Medals (with "V" device). He served with SEAL Teams Two (1996–2001), Four (2001–2004), and Six (2004–2012), and attained the rank of senior chief petty officer. Upon his discharge from the Navy on 24 August 2012 (after 16.6 years), O'Neill was still assigned to SEAL Team Six at Virginia Beach, Virginia and had six months and 15 days of sea service to his credit. O'Neill claimed in 2014 that he left the military because he no longer felt "adrenaline when people are shooting, and I knew that that could lead to complacency because if I am not afraid of, that I might wind up doing something stupid thinking that I can't get hurt".
Dvs, om någon kan sägas ha egna erfarenheter av att skjuta ihjäl människor så är O'Neill definitivt en av dessa. Att hans bedömning av vad som så här långt har framkommit av själva 'skjutningen' inte bara kan viftas undan.

Och han är långt ifrån ensam inom sitt skrå som gör samma bedömning.

Att CK definitivt inte kan ha träffats av en kula med kalibern .30-06 avlossad med ett Mauser 98 eller likvärdigt gevär.
Citera
2026-07-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ja, men inte ekot som rimligen borde ha hörts. Men ja, minst två distinkta smällar borde ha hörts. Men det är ändå bara ett i alla frågetecken som är runt mikrofontesen.
För-laddningen är mindre än, låt säga, en ettöressmällare (ni som minns). Pfft! Ljuden från både för-laddning och den riktade spräng laddningen drunknar helt i ljudet från gevärskulans Mach cone, hört av ett mänskligt öra som fanns några meter från CK (åskådarna).

Däremot så är ljudet från den exploderande riktade laddningen klart och tydligt registrerat i ett antal av de tillgängliga videorna. Här är Brays summering av relevanta ljud-signaturer igen:
t ≈ 0ms
MACH CONE (500–8KHZ)
Supersonic shockwave sweeping the courtyard as the bullet passes. Sub-millisecond rise time, broadband N-wave signature. Localizes toward the rooftop shooter position 127.4m (139.3 yards) away.

t ≈ 30ms
RØDE DETONATION (200–6KHZ)
Chemical explosion from the transmitter at the tent. Detected at 5 of 6 cameras with slow rise time (2–12ms) — the acoustic signature of a thermal/chemical event, not a shockwave. +16.2dB energy spike at the nearest camera (13.mp4, 4.2m).

50–133Hz
CHEST CAVITY RESONANCE (20–200HZ)
The victim’s thorax resonating after the RØDE shockwave impact. Peaks at 53Hz, 80Hz, and 133Hz match published chest wall structural modes and Helmholtz lung cavity resonance. 100–200ms decay — confirmed by independent biomechanical analysis (xAI/Grok).

+233ms
MUZZLE BLAST (30–500HZ)
Propellant gas expansion from the rooftop, arriving after the crack-to-blast delay. Confirmed across all 6 angles. TDOA localizes toward the shooter position at 100m along the tent-to-shooter bearing.

4940Hz
BALLISTIC GEL TONE (4.7–5.2KHZ)
Strouhal vortex shedding from gas venting through 7.62mm bullet hole in ballistic gel. TDOA source: 3.3m from van. +12.7dB stereo asymmetry at nearest camera. Cavitation collapse pulses at 5.4ms intervals confirm gel impact.
Citera
2026-07-23, 15:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
.
Du kan få av min tid när du länkar en video där man tydligt ser ett Röde-batteri som ramlar ner från halsen tillsammans med blodet.
Citera
2026-07-23, 17:05
Medlem
Citat:
Du kan få av min tid när du länkar en video där man tydligt ser ett Röde-batteri som ramlar ner från halsen tillsammans med blodet.
Givet att det finns utrymme för subjektiv tolkning av vad som syns i videorna av det jag är övertygad om är Rødens batteri som rinner ut med det svart-röda blodet, så överlämnar jag till var och en att själv göra sin bedömning.

Det är hursomhelst inte kritiskt för bevisningen som sådan för att batteriet orsakade det rektangulära hålet i halsen. Det kanske starkaste beviset för det är att det inte finns någon annan känd möjlig kandidat.

Och jag vill ingalunda "få din tid".

Jag vill däremot försöka visa var och en som läser tråden att, nej, CK träffades inte av en gevärskula i halsen och jo, han dödades av att hans sladdlösa mikrofon (Røde Wireless Pro TX) hade en riktad sprängladdning installerad och som detonerades av ljudet från den Mach cone som uppstod när någon avlossade en gevärskula från ett tak ett hundratal meter framifrån CK och som träffade en låda med ballistisk gelatin placerad i backluckan av en van parkerad precis bakom CKs podium.

Att kulan passerade ovanför publiken och CKs tält och under det överpass som partiellt täckte både podium och van:en.

Att Tyler Robinson därmed är oskyldig till att ha skjutit CK, att det låg en hyfsat sofistikerad konspiration bakom mordet vilken inkluderade TPUSA insiders och där ansvariga utredare tillsammans med TPUSA insiders står för mörkläggningen av sagda mord, inklusive det falska utpekandet av TR som 'lone nut assassin'.
Citera
2026-07-23, 17:06
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Givet att det finns utrymme för subjektiv tolkning av vad som syns i videorna av det jag är övertygad om är Rødens batteri som rinner ut med det svart-röda blodet, så överlämnar jag till var och en att själv göra sin bedömning.

Det är hursomhelst inte kritiskt för bevisningen som sådan för att batteriet orsakade det rektangulära hålet i halsen. Det kanske starkaste beviset för det är att det inte finns någon annan känd möjlig kandidat.

Jag vill däremot försöka visa var och en som läser tråden att, nej, CK träffades inte av en gevärskula i halsen och jo, han dödades av att hans sladdlösa mikrofon (Røde Wireless Pro TX) hade en riktad sprängladdning installerad och som detonerades av ljudet från den Mach cone som uppstod när någon avlossade en gevärskula från ett tak ett hundratal mater framifrån CK och som träffade en låda med ballistisk gelatin placerad i backluckan av en van parkerad precis bakom CKs podium.

Att kulan passerade ovanför publiken och CKs tält och under det överpass som partiellt täckte både podium och van:en.

Att Tyler Robinson därmed är oskyldig till att ha skjutit CK, att det låg en hyfsat sofistikerad konspiration bakom mordet vilken inkluderade TPUSA insiders och där ansvariga utredare tillsammans med TPUSA insiders står för mörkläggningen av sagda mord, inklusive det falska utpekandet av TR som 'lone nut assassin'.
Langa video, innan dess så behöver du inte slösa på vare sig din eller min tid genom att citera mig och skriva långa inlägg.
Citera
2026-07-23, 17:16
Medlem
Citat:

Jag vill däremot försöka visa var och en som läser tråden att, nej, CK träffades inte av en gevärskula i halsen och jo, han dödades av att hans sladdlösa mikrofon (Røde Wireless Pro TX) hade en riktad sprängladdning installerad och som detonerades av ljudet från den Mach cone som uppstod när någon avlossade en gevärskula från ett tak ett hundratal meter framifrån CK och som träffade en låda med ballistisk gelatin placerad i backluckan av en van parkerad precis bakom CKs podium.

Hur vet du det?
Citera
2026-07-23, 17:20
Medlem
Citat:
Langa video, innan dess så behöver du inte slösa på vare sig din eller min tid genom att citera mig och skriva långa inlägg.
Redan gjort.

Och här är Brays förklaringar.
Citera
2026-07-23, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Hur vet du det?
Vet, specifikt vad?
Citera
2026-07-23, 17:23
Medlem
Citat:
Vet, specifikt vad?

Det du radade upp i inlägget. Finns det 100% bevisning enligt chain of custody?
Citera
2026-07-23, 17:25
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Redan gjort.

Och här är Brays förklaringar.
Jag har inte Twitter.
Edit: Men trots att jag inte har det, så är jag rätt övertygad om att det länkade klippet visar bortom alla tvivel på att det är ett batteri som 'rinner' ner med blodet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in