2026-07-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Då citerade du ett påstående i taget och ber om en förklaring.

"han dödades av att hans sladdlösa mikrofon hade en riktad sprängladdning"

Bevis? Chain of custody?

" detonerades av ljudet från den Mach cone"

Bevis? Chain of custody?

"som träffade en låda med ballistisk gelatin"

Bevis? Chain of custody?

Nu får vi se om du kan göra det du kräver av alla andra.
Citera
2026-07-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag har inte Twitter.
Edit: Men trots att jag inte har det, så är jag rätt övertygad om att det länkade klippet visar bortom alla tvivel på att det är ett batteri som 'rinner' ner med blodet.
Halmdocka. Jag har aldrig påstått att videorna visar det "bortom alla tvivel". Jag konstaterade just tvärtom att det (så här långt) finns utrymme för subjektiva tolkningar, där var och en får dra sina egna mer eller mindre uppriktiga slutsatser.

Själv väntar jag på en förklaring till vad den svart-röda 'klumpen' som rinner ut med blodet istället är för något, om inte Rødens batteri.
Citera
2026-07-23, 17:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Halmdocka. Jag har aldrig påstått att videorna visar det "bortom alla tvivel". Jag konstaterade just tvärtom att det (så här långt) finns utrymme för subjektiva tolkningar, där var och en får dra sina egna mer eller mindre uppriktiga slutsatser.

Själv väntar jag på en förklaring till vad den svart-röda 'klumpen' som rinner ut med blodet istället är för något, om inte Rødens batteri.
Vi säger så.

Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jaha, det är ju inga bevis. Jag menar, onopono anser att DNA och vrakrester från Pentagon inte duger för att visa att det var ett plan som kraschade. Har han/hon måhända olika måttstockar?
Asymmetriska beviskrav kallas det med finare ord.
Citera
2026-07-23, 17:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
För-laddningen är mindre än, låt säga, en ettöressmällare (ni som minns). Pfft! Ljuden från både för-laddning och den riktade spräng laddningen drunknar helt i ljudet från gevärskulans Mach cone, hört av ett mänskligt öra som fanns några meter från CK (åskådarna).
Hur skulle en ettöressmällare kunna spränga sig tvärs igenom plasten på en Røde och ändå ha kraft nog kvar för att få Røden, magneten och tröjan att lyfta minst 3 cm?
(Hur skulle någonting alls kunna spränga sig tvärs igenom plasten på en Røde utan att skada den påstått intilliggande shaped charge’n som skulle sprängas direkt efter)???

Citat:
Däremot så är ljudet från den exploderande riktade laddningen klart och tydligt registrerat i ett antal av de tillgängliga videorna. Här är Brays summering av relevanta ljud-signaturer igen:
t ≈ 0ms
MACH CONE (500–8KHZ)
Supersonic shockwave sweeping the courtyard as the bullet passes. Sub-millisecond rise time, broadband N-wave signature. Localizes toward the rooftop shooter position 127.4m (139.3 yards) away.

t ≈ 30ms
RØDE DETONATION (200–6KHZ)
Chemical explosion from the transmitter at the tent. Detected at 5 of 6 cameras with slow rise time (2–12ms) — the acoustic signature of a thermal/chemical event, not a shockwave. +16.2dB energy spike at the nearest camera (13.mp4, 4.2m).

50–133Hz
CHEST CAVITY RESONANCE (20–200HZ)
The victim’s thorax resonating after the RØDE shockwave impact. Peaks at 53Hz, 80Hz, and 133Hz match published chest wall structural modes and Helmholtz lung cavity resonance. 100–200ms decay — confirmed by independent biomechanical analysis (xAI/Grok).

+233ms
MUZZLE BLAST (30–500HZ)
Propellant gas expansion from the rooftop, arriving after the crack-to-blast delay. Confirmed across all 6 angles. TDOA localizes toward the shooter position at 100m along the tent-to-shooter bearing.

4940Hz
BALLISTIC GEL TONE (4.7–5.2KHZ)
Strouhal vortex shedding from gas venting through 7.62mm bullet hole in ballistic gel. TDOA source: 3.3m from van. +12.7dB stereo asymmetry at nearest camera. Cavitation collapse pulses at 5.4ms intervals confirm gel impact.

ChatGPT:
Det finns delar av Brays beskrivning som bygger på välkänd fysik, till exempel att en överljudskula kan ge en tryckvåg före mynningsknallen. Men flera av slutsatserna – särskilt om en RØDE-detonation, bröstkorgsresonanser och en "ballistic gel tone" – är inte allmänt accepterade och saknar, såvitt jag känner till, oberoende vetenskaplig verifiering.

Det är därför inte möjligt att säga att analyserna "stämmer" enbart utifrån den beskrivning du citerar. De bör snarare betraktas som hypoteser som skulle behöva stöd av ytterligare bevis.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-07-23 kl. 18:15.
Citera
2026-07-23, 18:25
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Givet att det finns utrymme för subjektiv tolkning av vad som syns i videorna av det jag är övertygad om är Rødens batteri som rinner ut med det svart-röda blodet, så överlämnar jag till var och en att själv göra sin bedömning.

Det är hursomhelst inte kritiskt för bevisningen som sådan för att batteriet orsakade det rektangulära hålet i halsen. Det kanske starkaste beviset för det är att det inte finns någon annan känd möjlig kandidat.

Och jag vill ingalunda "få din tid".

Jag vill däremot försöka visa var och en som läser tråden att, nej, CK träffades inte av en gevärskula i halsen och jo, han dödades av att hans sladdlösa mikrofon (Røde Wireless Pro TX) hade en riktad sprängladdning installerad och som detonerades av ljudet från den Mach cone som uppstod när någon avlossade en gevärskula från ett tak ett hundratal meter framifrån CK och som träffade en låda med ballistisk gelatin placerad i backluckan av en van parkerad precis bakom CKs podium.

Att kulan passerade ovanför publiken och CKs tält och under det överpass som partiellt täckte både podium och van:en.

Att Tyler Robinson därmed är oskyldig till att ha skjutit CK, att det låg en hyfsat sofistikerad konspiration bakom mordet vilken inkluderade TPUSA insiders och där ansvariga utredare tillsammans med TPUSA insiders står för mörkläggningen av sagda mord, inklusive det falska utpekandet av TR som 'lone nut assassin'.
Jag säger inte att det inte var en konspiration, men du kan väl inte tro att det gick till på det sättet, så komplicerat och så många inblandade?

Varför kan det inte bara vara en skytt och ett fåtal inblandade som är betald av TPUSA eller israel elker nån annan organisation?

Tycker du att det blir mer troligt att det är en konspiration ju mer komplicerat det är?
Citera
2026-07-23, 19:53
Medlem
Citat:
För-laddningen är mindre än, låt säga, en ettöressmällare (ni som minns). Pfft! Ljuden från både för-laddning och den riktade spräng laddningen drunknar helt i ljudet från gevärskulans Mach cone, hört av ett mänskligt öra som fanns några meter från CK (åskådarna).

Däremot så är ljudet från den exploderande riktade laddningen klart och tydligt registrerat i ett antal av de tillgängliga videorna. Här är Brays summering av relevanta ljud-signaturer igen:
t ≈ 0ms
MACH CONE (500–8KHZ)
Supersonic shockwave sweeping the courtyard as the bullet passes. Sub-millisecond rise time, broadband N-wave signature. Localizes toward the rooftop shooter position 127.4m (139.3 yards) away.

t ≈ 30ms
RØDE DETONATION (200–6KHZ)
Chemical explosion from the transmitter at the tent. Detected at 5 of 6 cameras with slow rise time (2–12ms) — the acoustic signature of a thermal/chemical event, not a shockwave. +16.2dB energy spike at the nearest camera (13.mp4, 4.2m).

50–133Hz
CHEST CAVITY RESONANCE (20–200HZ)
The victim’s thorax resonating after the RØDE shockwave impact. Peaks at 53Hz, 80Hz, and 133Hz match published chest wall structural modes and Helmholtz lung cavity resonance. 100–200ms decay — confirmed by independent biomechanical analysis (xAI/Grok).

+233ms
MUZZLE BLAST (30–500HZ)
Propellant gas expansion from the rooftop, arriving after the crack-to-blast delay. Confirmed across all 6 angles. TDOA localizes toward the shooter position at 100m along the tent-to-shooter bearing.

4940Hz
BALLISTIC GEL TONE (4.7–5.2KHZ)
Strouhal vortex shedding from gas venting through 7.62mm bullet hole in ballistic gel. TDOA source: 3.3m from van. +12.7dB stereo asymmetry at nearest camera. Cavitation collapse pulses at 5.4ms intervals confirm gel impact.

Att påstå att förladdningen är “pfft, mindre än en ettöressmällare” samtidigt som man hävdar att den ska kasta iväg en plastkapslad mikro‑tandemladdning, stabilisera den, hålla linern intakt, ge korrekt standoff och ändå producera en fungerande jet — det är just det som visar varför Brays modell inte håller.

Du kan inte både säga att laddningen är så liten att den knappt hörs och samtidigt påstå att den utför ett helt batteri av sprängtekniska funktioner som kräver energi, konfinement, stabilitet och geometri.
Det är fysik, inte önsketänkande.

Att rada upp en lista med “ljudsignaturer” är inte ett bevis för att en riktad laddning har exploderat.
Det är bara en tolkning av ljudet — och en tolkning är inte ett experiment.

Du kan skriva hur många millisekunder, frekvenser och “resonanser” du vill, men det förändrar inte det grundläggande problemet:
Bray har fortfarande inte visat att den sprängtekniska konstruktion han påstår ens kan fungera i verkligheten.

En ljudanalys kan aldrig bevisa att en mikro‑tandemladdning i plast, fäst i tyg, kastad av en förladdning, utan metallkonfinement och utan stabil montering, ändå producerar en fungerande jet.
Det är fysik — inte poesi.

Så du kan fortsätta klistra in hans ljudtabeller, men tills han visar ett enda experiment som demonstrerar att hans konstruktion fungerar, så är det här bara avancerad fanfiction med frekvensangivelser.
Citera
2026-07-23, 20:01
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ordningssam
Att påstå att förladdningen är “pfft, mindre än en ettöressmällare” samtidigt som man hävdar att den ska kasta iväg en plastkapslad mikro‑tandemladdning, stabilisera den, hålla linern intakt, ge korrekt standoff och ändå producera en fungerande jet — det är just det som visar varför Brays modell inte håller.

Du kan inte både säga att laddningen är så liten att den knappt hörs och samtidigt påstå att den utför ett helt batteri av sprängtekniska funktioner som kräver energi, konfinement, stabilitet och geometri.
Det är fysik, inte önsketänkande.

Att rada upp en lista med “ljudsignaturer” är inte ett bevis för att en riktad laddning har exploderat.
Det är bara en tolkning av ljudet — och en tolkning är inte ett experiment.

Du kan skriva hur många millisekunder, frekvenser och “resonanser” du vill, men det förändrar inte det grundläggande problemet:
Bray har fortfarande inte visat att den sprängtekniska konstruktion han påstår ens kan fungera i verkligheten.

En ljudanalys kan aldrig bevisa att en mikro‑tandemladdning i plast, fäst i tyg, kastad av en förladdning, utan metallkonfinement och utan stabil montering, ändå producerar en fungerande jet.
Det är fysik — inte poesi.

Så du kan fortsätta klistra in hans ljudtabeller, men tills han visar ett enda experiment som demonstrerar att hans konstruktion fungerar, så är det här bara avancerad fanfiction med frekvensangivelser.
Sen vet jag inte riktigt hur mycket man vågar lita på ljudspåret som har komprimerats i flera led med psykoakustik. Det kan lika gärna handla om komprimeringsartefakter. Vidare tycker jag att det är lögn att påstå att filmer och ljud man har hämtat från sociala medier räknas att hålla chain of custody som onopono är så himla förtjust att kräva av oss andra.
Citera
2026-07-23, 20:15
Medlem
Citat:
Redan gjort.

Och här är Brays förklaringar.
Var syns den i https://followtheepicenter.com/front_center_spectrum.mp4 ? NSFW !!!
Obs, i videon syns när Charlie Kirk blir skjuten och blodet flödar ur såret i halsen.
Videlänken från Jon Aaron Bray's hemsida.

(FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?
Har länk till bild med lite mått på Røde Wireles Pro Enheten. Och visar vad 10mm är, i förhållande till enheten.

Citat:
Jag har inte Twitter.
Edit: Men trots att jag inte har det, så är jag rätt övertygad om att det länkade klippet visar bortom alla tvivel på att det är ett batteri som 'rinner' ner med blodet.
Jag använde en https://twitterwebviewer.com/ för att se Bray's video. Och undrar forfarande var batteriet är.
Citera
2026-07-23, 20:44
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Var syns den i https://followtheepicenter.com/front_center_spectrum.mp4 ? NSFW !!!
Obs, i videon syns när Charlie Kirk blir skjuten och blodet flödar ur såret i halsen.
Videlänken från Jon Aaron Bray's hemsida.

(FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?
Har länk till bild med lite mått på Røde Wireles Pro Enheten. Och visar vad 10mm är, i förhållande till enheten.

Jag använde en https://twitterwebviewer.com/ för att se Bray's video. Och undrar forfarande var batteriet är.
Alltså.. Det ser ut typ kanske ut som nåt. Kan inte avgöra om det är blod och artefakter eller något annat.

Men shit, det klippet hade jag inte sett innan tror jag. Helvete vad obehagligt.
Citera
2026-07-23, 21:19
Medlem
Citat:
Alltså.. Det ser ut typ kanske ut som nåt. Kan inte avgöra om det är blod och artefakter eller något annat.

Men shit, det klippet hade jag inte sett innan tror jag. Helvete vad obehagligt.
Konstigt att den inte syns i videon från hemsidan, som har bättre kvalitet.
Jag har sett de där videorna att jag är nästan avtrubbad och samtidigt illamående.
Jon A Bray verkar få det till att batteriets rörelse tvärstannar efter att ha träffat halsen i dålig vinkel.
Mer som om vinkeln till batteriet varit närmast 90grader annorlunda, typ likadan som därifrån där skottet kom ifrån.
Citera
2026-07-23, 21:30
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Konstigt att den inte syns i videon från hemsidan, som har bättre kvalitet.
Jag har sett de där videorna att jag är nästan avtrubbad och samtidigt illamående.
Jon A Bray verkar få det till att batteriets rörelse tvärstannar efter att ha träffat halsen i dålig vinkel.
Mer som om vinkeln till batteriet varit närmast 90grader annorlunda, typ likadan som därifrån där skottet kom ifrån.
Ja, mycket konstigt.
Sen har jag inte riktigt förstått var det är CK bar myggan. Om jag förstod JABs 'pinnvideo' så bar han den på sin högra sida - och skadan uppstår på vänster utsida. Problemet är ju att CK inte alls satt på det sättet som JAB står i pinnvideon - så jag skulle vilja se hur det skulle se ut om han satt likadant och någon annan höll i pinnen som representerar batteriets bana.
Citera
2026-07-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ja, mycket konstigt.
Sen har jag inte riktigt förstått var det är CK bar myggan. Om jag förstod JABs 'pinnvideo' så bar han den på sin högra sida - och skadan uppstår på vänster utsida. Problemet är ju att CK inte alls satt på det sättet som JAB står i pinnvideon - så jag skulle vilja se hur det skulle se ut om han satt likadant och någon annan höll i pinnen som representerar batteriets bana.
Det där med pinnen, JAB's kroppshållning, vs Charlie Kirks, ja, det är det jag försökt förklara här i tråden. Du är en av de som också har sett skillnaden i kroppshållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in