Citat:
Ursprungligen postat av
Piii...
Den lilla mängden som tröjan rörde sig?
Bullshit, säger jag.
Hur liten är en liten mängd?
Brays minutiösa analyser av T-shirtens rörelser finns open source på hans
hans hemsida.
Det är bara att sätta igång.....eller försöka hitta någon som har gjort jobbet åt dig.
Citat:
Oavsett att Robert J. O'Neill var Navy SEAL. Som sägs ha skjutit Osama Bin Laden. Officiellt INTE bekräftat.
Jag tror heller inte att någon Osama Bin Laden blev skjuten under Operation Neptune Spear, vilket givetvis inte utesluter att O´Neill är övertygad om att det var just Bin Laden.
Jag nämner det enkom för att enkelt identifiera honom.
Med det sagt, här är hans relevanta
CV:
During his enlistment, O'Neill received two Silver Stars, four Bronze Star Medals, a Joint Service Commendation Medal (with "V" device), three Presidential Unit Citations, and two Navy and Marine Corps Commendation Medals (with "V" device). He served with SEAL Teams Two (1996–2001), Four (2001–2004), and Six (2004–2012), and attained the rank of senior chief petty officer. Upon his discharge from the Navy on 24 August 2012 (after 16.6 years), O'Neill was still assigned to SEAL Team Six at Virginia Beach, Virginia and had six months and 15 days of sea service to his credit. O'Neill claimed in 2014 that he left the military because he no longer felt "adrenaline when people are shooting, and I knew that that could lead to complacency because if I am not afraid of, that I might wind up doing something stupid thinking that I can't get hurt".
Dvs, om någon kan sägas ha egna erfarenheter av att skjuta ihjäl människor så är O'Neill definitivt en av dessa. Att hans bedömning av vad som så här långt har framkommit av själva 'skjutningen' inte bara kan viftas undan.
Och han är långt ifrån ensam inom sitt skrå som gör samma bedömning.
Att CK definitivt inte kan ha träffats av en kula med kalibern .30-06 avlossad med ett Mauser 98 eller likvärdigt gevär.