Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Att du hänger upp dig på huruvida plastnycklarna utgjorde en skriftlig iransk standardorder eller inte är en klassisk halmdocka för att slippa bemöta det faktiska mörkret.
Det råder ingen som helst historisk tvekan om att den iranska regimen systematiskt skickade tiotusentals indoktrinerade barn och ungdomar (framför allt via Basij-milisen) i mänskliga vågor rakt in i irakiska minfält och kulspruteeld. Att jämföra detta extremt välbelagda massoffer med "kuvösbarnen i Kuwait" – som var en 100 procent fabricerad PR-kampanj där händelsen aldrig ägt rum – är intellektuellt ohederligt och historierevisionism av värsta sort.
Att du desperat viftar med ord som Hasbara för att ogiltigförklara mig visar bara att du saknar riktiga argument för att försvara regimens agerande. Det är inte att avhumanisera iraner att påtala det makabra i att skicka barn i döden. Det verkliga avhumaniserandet stod prästerskapet för när de reducerade landets egna unga till mänsklig kanonmat
Ja det är förstår att du tycker det är väldigt märkligt att jag " hänger upp: mig på att du jämt och ständigt sprider befända propagandalögner i tråden, och nu inte ens drar dig från att sprida gamla narrativ från Saddamregimens storhetstid. Men det är såklart helt naturligt för oss som inte är ideologiskt förblindade
Alla kan se att jag inte alls förnekade att det förekom minderåriga pojkar i strid i irans försvarskrig mot Irak/väst, men "nyckelbarn" finns det noll belägg för. att det skulle handla om "tiotusentals indoktrinerade barn och ungdomar (framför allt via Basij-milisen) i mänskliga vågor rakt in i irakiska minfält och kulspruteeld"
får du allt leverera en akademiska källa/rapport på. (Tro mig, jag har letat med ljus och lykta efter en sådan , DET FINNS INTE)
Du lägger enormt med tid på att avhumanisera iranier, palestinier och alla andra som ens vågar andas ordet "motstånd" mot den israeliska terrorregimen . Det ser alla som läser dina inlägg i denna tråd och andra. Det är även uppenbart för dom flesta varför du gör detta
Om vi går tillbaka till den aktuella situationen.
Yemeniterna påstår att dom ska blockera passagen i röda havet. Detta skulle kunna ge övriga Epsteinregimer i väst den ursäkt dom så gärna vill ha för att aktivt börja detta i angreppskriget. Men vi får se hur det utvecklar sig dom närmsta dagarna. Det skulle räcka med att bara slå ut Yanbu hamnen för att ytterligare driva upp oljepriset