2026-07-23, 00:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Men i sann Jocke anda (eftersom han aldrig kan ge ett rakt svar på en rak fråga) så kommer jag svara med att ställa två motfrågor som mest är till för att förvirra och dribbla bort dig:

Låg vinden på från sydvästligt håll eller från sydostligt håll vid tillfället? (detta var den totala what the fuck frågan som han aldrig kommer ta upp igen, inte ens om du svarar på den, det kommer bara rinna ut i sanden)

Och:

Har du haft sex med många kvinnor?
(denna frågan kommer att leda dig in på att han kanske har en poäng, du kommer alltså vänta på en poäng, mmm som kanske kommer som en motfråga efter 4 inlägg......)

Måste lägga till ett stort GRATTIS till ditt första om-scenario, keep em coming

Tänker väl ändå att det är rimligare att personer som har sexuella erfarenheter med ett hyfsat stort antal kvinnor ändå kan uttala sig bättre om hur kvinnor beter sig/vill ha det i sexet än någon som inte har någon erfarenhet av sex med kvinnor.
Citera
2026-07-23, 00:04
Medlem
Citat:
Som sagt, "nej". Nej, samtyckeslagen är ej otydlig. Det finns 4 miljoner vuxna män i Sverige, bara 300-400 av dem förstår inte samtycke per år. Aaaallaaa de andra männen förstår sig på samtycke. Och hade du frågat alla 5 åringar i Sverige om samtycke med ett enkelt exempel så hade de också förstått samtycke.

Det betyder att alla ni män som inte förstår samtycke är efterblivna. Tyvärr, men nu var jag tvungen att berätta detta för er. Hur känns det att vara efterbliven? Svårt va? Och det kvittar hur många invecklade och märkliga scenarion ni målar upp så är ni fortfarande efterblivna.

Troligen hade ni blivit ordinerade kalla bad och sen tvångströja om ni levde förr i tiden och varit inlagda på asylumhemmet. Vilket ni garanterat hade varit, inlagda alltså.

Om självaste Hitler hade stött på er på 30-talet hade han tänkt tyst för sig själv, "scheisse vilka efterblivna typer, dom ska in i ugnarna omedelbums jetzt"

Alla tiotusentals våldtäktsanmälningar som inte leder till fällande dom då? Dessa är alltså falskanmälningar menar du? För att inte tala om det fullständigt gigantiska mörkertalet du alltid tjatar om med alla ofattbart stora mängder tjejer som är så förstörda att de inte ens orkar anmäla?

Ca 2 miljoner män kommer från tidigare generationer där man inte håller på med sånt här trams, alternativt inte ens är aktiv på dejtingmarknaden längre. Ca 50% av unga män lever mer eller mindre i celibat och har noll kontakt med det motsatta könet. Kvar har du kanske då 1 miljon män. Och rimligtvis begås många tiotusentals våldtäkter per år i Sverige, förutsatt att du inte tror att kvinnor ägnar sig åt falskanmälningar i stor skala.

Så du får nog revidera dina siffror lite är jag rädd.

Och jo, samtyckeslagen är mycket otydlig. Det anser både lagrådet, advokatsamfundet och en mängd jurister som arbetar med fall som rör lagen till vardags. Att du tycker alla dessa är "efterblivna" får stå för dig, men det blir ju svårt att då ta dig på allvar.

En rimligare tagning är att ni som förespråkar samtyckeslagen anser att alla vuxna människor, särskilt då kvinnor, är efterblivna eftersom de ju av er inte anses vara kapabla att säga ifrån till något de inte vill. För anser man att vuxna människor klarar av en sån sak så behövs ju ingen samtyckeslag.
Citera
2026-07-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så då existerar inte tyst samtycke. Du är en av dem som tycker att man ska fråga om allt?
Om du nu själv har haft/har ett sexliv och tar egna initiativ i sexet så är jag helt säker på att du har tagit initiativ till sexuella handlingar utan att ha frågat. Och skulle du mot förmodan inte ha gjort det så tillhör du ett av väldigt få undantag.

Svara först på min fråga: Är det inte ännu viktigare att fråga då? Speciellt om man är osäker?
Citera
2026-07-23, 00:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Du skrev att du inte kan veta säkert att din partner vill ha sex. Så varför frågar du då inte?

Vad tror du författaren menar med det här citatet?

Citat:
Det finns även en viss ambivalens hos kvinnor idag när det gäller initiativtagande. Lundmark
och Sandler (1998) menar att kvinnor känner en viss rädsla för att ta initiativ både i
sängkammaren och ute i samhället. Det är då lättare att låta mannen ta ansvaret för att förföra
och erövra och själv passivt ta emot. Att våga är att ta risker. Att ta initiativ i en relation,
menar Lundmark och Sandler, är att ta risken att bli avvisad. Det är ovant för kvinnor att
utsätta sig för den risken.
Citera
2026-07-23, 00:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Svara först på min fråga: Är det inte ännu viktigare att fråga då? Speciellt om man är osäker?

Fråga när? Vad menar du? När man tar ett sexuellt initiativ? Alltså gå vidare i den sexuella situationen?
Citera
2026-07-23, 00:09
Medlem
Citat:
Tänker väl ändå att det är rimligare att personer som har sexuella erfarenheter med ett hyfsat stort antal kvinnor ändå kan uttala sig bättre om hur kvinnor beter sig/vill ha det i sexet än någon som inte har någon erfarenhet av sex med kvinnor.

Jag tror att vi mentalt vuxna har bättre koll på samtycke än dig ändå.
Citera
2026-07-23, 00:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag tror att vi mentalt vuxna har bättre koll på samtycke än dig ändå.

Helt sjuk människa. Kan inte föra en diskussion. Du vet att jag naturligtvis har rätt och då kommer du med sånt här. Du är bara löjlig. Nere på en väldigt låg nivå.
Citera
2026-07-23, 00:11
Medlem
Citat:
Fråga när? Vad menar du? När man tar ett sexuellt initiativ? Alltså gå vidare i den sexuella situationen?

Ja eller vad pratade du om? Pratade du om att de ska gå och köpa en kattunge eller? Speciellt om hon ligger passiv och stel som du påstår att många kvinnor gör?
Citera
2026-07-23, 00:13
Medlem
Citat:
Helt sjuk människa. Kan inte föra en diskussion. Du vet att jag naturligtvis har rätt och då kommer du med sånt här. Du är bara löjlig. Nere på en väldigt låg nivå.

Och ändå förstår jag och miljontals andra mentalt sunda vuxna människor vad samtycke innebär, till skillnad från dig
Citera
2026-07-23, 00:14
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja eller vad pratade du om? Pratade du om att de ska gå och köpa en kattunge eller? Speciellt om hon ligger passiv och stel som du påstår att många kvinnor gör?

Jag är helt enkelt inte av åsikten att man ska behöva fråga om precis allt. Jag har frågat dig om du anser att det finns tyst samtycke men du vägrar svara. Tycker du att man kan inhämta samtycke utan att verbalt fråga?
Eller är du av åsikten att man måste fråga om allt?
Citera
2026-07-23, 00:17
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Och ändå förstår jag och miljontals andra mentalt sunda vuxna människor vad samtycke innebär, till skillnad från dig
Jag har som sagt inte blivit anmäld och har haft en hel del sex med ett hyfsat stort antal så det verkar som att jag haft samtycke och därmed förstått vad det innebär. Och du jag brukar inte fråga om allt hela tiden. Frågar inte om tillåtelse vid varje nytt "moment" i sexakten och det har fungerat bra ändå.
Citera
2026-07-23, 00:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Vad tror du att författaren menar med det här citatet?

Citat:
Det finns även en viss ambivalens hos kvinnor idag när det gäller initiativtagande. Lundmark
och Sandler (1998) menar att kvinnor känner en viss rädsla för att ta initiativ både i
sängkammaren och ute i samhället. Det är då lättare att låta mannen ta ansvaret för att förföra
och erövra och själv passivt ta emot. Att våga är att ta risker. Att ta initiativ i en relation,
menar Lundmark och Sandler, är att ta risken att bli avvisad. Det är ovant för kvinnor att
utsätta sig för den risken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in