2026-07-22, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det går ju att resonera samma sak om fortkörare. De tar inte speciellt många. Ändå är det ett väldigt effektivt sätt att bekämpa brottslighet. Eller som fartkameror, de ser till att folk håller hastigheten även om det inte är någon kamera som är aktiv. Men det stämmer att Dumpen tar nog inte speciellt många. Så det är mer en avskräckande effekt.
Överlevare har gått vidare(överlevt) efter övergreppet. Och offer går i traumavård eller är mer märkt av det. Och kan t.ex. inte göra som Patrik och Sara och jobba genom sin erfarenhet.

Jag menar att Patrik och Sara är eldsjälar. Då det gått igenom traumat och idag hjälper andra b.la genom föreläsningar. De flesta skulle nog inte klara av det.
Fartkameror håller nere hastigheten. Det finns statistik på det. Det finns ingen statistik som visar att Dumpen fått ner brottligheten mot barn.

Vilka föreläsningar? Var? Länka gärna. Varför förknippar man inte Dumpen med föreläsningar utan bara av uthängningar?
Citera
2026-07-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
När kan vi väntas se en fällande dom mot dumpen igen?

Nionde juli. Då kommer det hända grejer, det kan jag lova!
Citera
2026-07-22, 22:24
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatShambler
Nionde juli. Då kommer det hända grejer, det kan jag lova!
Väldigt tunt underlag. Vill höra stora nyheter
Citera
2026-07-22, 23:03
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Fartkameror håller nere hastigheten. Det finns statistik på det. Det finns ingen statistik som visar att Dumpen fått ner brottligheten mot barn.

Vilka föreläsningar? Var? Länka gärna. Varför förknippar man inte Dumpen med föreläsningar utan bara av uthängningar?
Det har dom knappast, då det stora problemet för barnen inte är någon tomte online. Däremot tränaren, vikarien, bonuspappan, grannen, m.m. m.m. Där är problematiken.
Citera
2026-07-22, 23:09
Medlem
Faltas avatar
Oavsett så skulle många av dessa konfrontationer aldrig ske i verkligheten. 14-åringar agerar inte såhär. Dom tänder inte på Arne 60år. Det är orealistiskt. Det betyder inte att jag kritiserar Dumpen, men det här händer inte i verkligheten. Men det tycker inte dumpen anhängarna.

Det är en freakshow när en 14-åring säger att Arne är sexig, skämskudde deluxe. Sen är det ofattbart att gäddorna går på detta, men dom skulle aldrig få napp IRL..
Citera
2026-07-23, 00:18
Medlem
Citat:

Det var bara ett exempel på en liknande metod. Dumpen är ju relativt ny metod också så finns väl inte än.
Om du ser på deras sociala medier så föreläser de ibland.
Du får väl googla själv.
Citera
2026-07-23, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Oavsett så skulle många av dessa konfrontationer aldrig ske i verkligheten. 14-åringar agerar inte såhär. Dom tänder inte på Arne 60år. Det är orealistiskt. Det betyder inte att jag kritiserar Dumpen, men det här händer inte i verkligheten. Men det tycker inte dumpen anhängarna.

Det är en freakshow när en 14-åring säger att Arne är sexig, skämskudde deluxe. Sen är det ofattbart att gäddorna går på detta, men dom skulle aldrig få napp IRL..

Dom kanske skulle dra ner på att den fiktiva 13-14-åringen vill ha cigaretter utköpta...
Citera
2026-07-23, 01:00
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Intressant att de jämförde Dumpens sätt med metoo.
Ja, reagerade på det också. Men det stämmer ju, det handlar ju om att synliggöra saker.
Citera
2026-07-23, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Det är dina sjuka fantasier och lögner. Jag har inga som helst problem att torgföra mina åsikter om en folkdomstol och medborgargarde ledd av två kriminella på min arbetsplats och bland vänner.
Din korkade slutsats utgår i från din arbetsplats och umgänge som utgörs av lågutbildade som älskar förnedringsunderhållning för att trampa på misslyckade individer så att de kommer upp ett snäpp på stegen. Samma fenomen som white trash i USA , där jag är värdelös ,men jag är i alla fall vit och inte färgad.
Eat your own shit!

Absolut alla vet att Dumpen är lite Ullared (slödder) och det kanske nånstans är lite ok att nämna fenomenet Dumpen i förbifarten men att höja fina underbara Sara och Patrik till skyarna för deras tjockisar, jag vet faktiskt inte. Är naturen utspelade här?

Det är groteskt fula saker Dumpen ställer upp med som bevis men svenska folket ska bara tugga i sig att dessa noshörningar sätter på barn utav helvete om inte Sara får styra? Jag vill ta en diskussion om detta snälla Sara!?

Dumpen diskuteras inte på arbetsplatser (din?) som en del påstår och det råder ingen tvekan om att fjärta i fikarummet är mer välkommet än Saras bebis Dumpen men där med inte sagt att Sara har helt fel för det har hon inte.

Alla kollar Dumpen i smyg, typ som porrsurf.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2026-07-23 kl. 01:34.
Citera
2026-07-23, 02:23
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Fast fartkameror både syns och varnas för. Om man ska jämföra borde fiskarna skicka med en emoji av en gädda.
Citera
2026-07-23, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Fast fartkameror både syns och varnas för. Om man ska jämföra borde fiskarna skicka med en emoji av en gädda.

Poliser som mäter hastigheter varnas inte för. Inte i regel i alla fall.
Citera
2026-07-23, 11:55
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Intressant resonemang, det man kan undra är om det undersökts om de som debuterat tidigt och eller med äldre hur de upplevt det.

Jag vet detta att då det signaleras det gör ont första gångerna att flickor känt typ skam för att det inte har gjort ont utan det känts skönt. Det att det gör ont för alla verkar vara en skröna.
Oj, här kommer ett till intressant resonemang:

Kanske ni ”fritänkare” visar vägen till sänkt byxmyndighetsålder. Vad sägs om 11 år? Så länge Farbror Pedofil är varsam nog och barnet ligger still, så gör det säkert inte ont, inte för alla(!) Det här med skam, det är ju ungens egna fel, inget omgivningen har med att göra. Nej vänta, det är feministernas fel!

Eller syftade du kvinnor i din egen ålder, som blir av med oskulden?

Skribenten Teensarebeautyful verkar vara inne på samma idéer - det är bara moralpanik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in