2026-07-22, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Det spelar ingen roll om Jocke gör exakt samma varumärkesintrång själv, det är inte relevant i målet.

Det här handlar om Medvikts eventuella intrång på Jockes varumärke.

Om jag slår dig på käften, och du sen slår någon annan på käften, så är jag fortfarande skyldig dig skadestånd.

Korrekt att det inte spelar någon roll rent juridiskt. Men det är väl själva dissonansen i Jockes handlande här som man ändå kan tycka är lite lustigt.
Citera
2026-07-22, 18:38
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betraktare92
Korrekt att det inte spelar någon roll rent juridiskt. Men det är väl själva dissonansen i Jockes handlande här som man ändå kan tycka är lite lustigt.
Jadu, Jocke är den största dissonansen i hela Sverige.
Citera
2026-07-22, 18:45
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det är dock hans varumärke/kännetecken som de ev inkräktar på.

Men, fine, isåfall har de ju endast startat ett AB för att öka intäkterna i bolaget med tröjförsäljning med skyddade varumärken/kännetecken. Syftet med ett AB är ju att berika aktieägarna. Aktieägare till Medvikt Media AB är två onlyfanshoror (som misslyckades med porren).

Bra att affärsmässigheten tydliggjordes inför mötet med domaren.

Jäklar vad du är butthurt över ett par tshirtar.

De inkräktar inte på något varumärke eftersom de gör satir av en makthavare.
Att grina över att detta skulle vara varumärkesintrång måste vara bland det töntigaste Jockiboi gjort senaste kvartalet.
Citera
2026-07-22, 21:03
Medlem
Får Olivia ut övertidsersättning utan krångel? Hennes inkomst var inte ens 10k netto (och hennes boende kostade 8k) när vi på flashback gick samman så att Snåliboi tvingades höja hennes lön till en medioker knegarlön *för att motbevisa*.

Allt under 100k brutto är oacceptabelt för det hästjobb hon gör.
Senast redigerad av Pallal 2026-07-22 kl. 21:06.
Citera
2026-07-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Det spelar ingen roll om Jocke gör exakt samma varumärkesintrång själv, det är inte relevant i målet.

Det här handlar om Medvikts eventuella intrång på Jockes varumärke.

Om jag slår dig på käften, och du sen slår någon annan på käften, så är jag fortfarande skyldig dig skadestånd.
Det har jag väl inte påstått heller, föreslår att du läser mitt inlägg igen för du verkar ha lite problem med läsförståelsen. Jag skrev inget om att Joakims agerande/beteende är juridiskt relevant i målet eller att det friar paret 'Medvikt'.

Min poäng handlar om Joakims uppenbara dubbelmoral och de framtida ekonomiska risker han själv tar när han sitter i ett glashus och kastar sten.
Citera
2026-07-22, 21:46
Medlem
Citat:
Att Jocke råkade ha en tröja med celinetryck är helt bisarrt ovidkommande när ärendet handlar om onlyfanshorornas varumärkesintrång. Det är lika relevant som när Rask tror att han kan undkomma Axels stämning genom att visa domstolen att Axel pratat skit om Rask.

Råkade? Det är ju märkligt att han råkar göra samma misstag han anklagar robin och emelie för EFTER han stämt dom och åberopar bevisning på sin egen merch som bevis på att de "kopierat" hans merch. Problemet är bara att han gjorde sin egna merch månader efter de släppte sina fuck joakim lundell tröjor. Råkade han även för samma misstag när han använder friendsloggan som är varumärkes skyddad av warner bros?

En förlikning ska de absolut inte gå med på. Flera jurister jag känner säger samma sak - Fuck joakim lundell! Astra advokater är lallare som har tagit vatten över huvudet denna gång.
Citera
2026-07-22, 22:13
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Råkade? Det är ju märkligt att han råkar göra samma misstag han anklagar robin och emelie för EFTER han stämt dom och åberopar bevisning på sin egen merch som bevis på att de "kopierat" hans merch. Problemet är bara att han gjorde sin egna merch månader efter de släppte sina fuck joakim lundell tröjor. Råkade han även för samma misstag när han använder friendsloggan som är varumärkes skyddad av warner bros?

En förlikning ska de absolut inte gå med på. Flera jurister jag känner säger samma sak - Fuck joakim lundell! Astra advokater är lallare som har tagit vatten över huvudet denna gång.
Helt rätt! Äntligen en riktig ANALYYYYS av läget! 🚀

Klart de inte ska gå med på någon förlikning. Det är bara att ta med en bild på Friends-loggan och Celinetröjan till domstolen och förklara för domaren att Jocke faktiskt är jättetöntig och butthurt, så läggs målet ner direkt.

Sjukt vattentätt försvar från dina juristkompisar. Hoppas verkligen Medviktarna lyssnar på det rådet och kör det hela vägen till huvudförhandling.
Jag plockar fram en till popcornpåse, det här blir ett helt legendariskt domstolsmöte! 🍿
Citera
2026-07-22, 22:25
Medlem
Citat:
Herregud... Nej, det är olagligt att trycka celinetröjor.

Det är dock inte överhuvudtaget relevant i det här målet. Celine får stämma Jocke om de vill. Att de rabblar upp sån skit visar bara hur jävla vilse juridiskt onlyfanshororna är.

Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Visst är kontext viktigt men det är totalt oviktig information att ta upp i ett svaromål. Rätten bryr sig inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
INGEN i den här soppan har rent mjöl i påsen. Det absolut smartaste Medviktarna OCH Rask kan göra i dagsläget är att svälja stoltheten, kryp till korset, skaffa riktiga advokater och be om förlikning omgående.

Att fortsätta sitta på YouTube och prata om "satir" eller visa gamla klipp kommer inte att rädda dem i domstolen. Tingsrätten struntar fullständigt i vem som är mest omogen på internet, de kollar bara på lagboken.

🛑 Medviktarna har råkat bevisa att de sålde tröjorna som privatpersoner innan deras aktiebolag ens var registrerat. Det betyder att de kan bli personligen skadeståndsskyldiga, och med Jockes advokater mot sig i dubbla stämningar kan det här sluta i en ekonomisk katastrof på hundratals tusen kronor.

🛑 Rask har precis bekräftat att Axel Öhman stämt honom på 25 000 kr för förtal. Han kör exakt samma naiva försvar och tror att han slipper undan för att Axel varit elak i sina streams, men så funkar det inte i en riktig rättssal.

Samtidigt sitter Axel och eldar på och pratar om 700 läckta skärmdumpar i "Projekt Horhus" och lovar att stämma ännu fler personer.

Hela det här YouTube-gänget är på väg att köra rakt in i en ekonomisk vägg.
Ni som skriver här inne som försvarar dessa om ni faktiskt brydde er om dem på riktigt, så borde ni varna eller hjälpa dem att skaffa juridisk hjälp i stället för att bara sitta här och heja på katastrofen.
Själv skiter jag i vilket, 🍿

Så rätten bryr sig enbart om att medviktarna sålt tröjor men jockes namn eller smeknamn på?

Vilket svagt jävla rättssystem
Citera
2026-07-22, 22:55
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Du saknar eftergymnasial utbildning, eller hur?
Om jag trycker en tröja med texten Celine - Nej Tack och logga som liknar gamla loggan ”Atomkraft - Nej Tack”. Och denna tröja säljs i 30-100 exemplar. Kommer Celine stämma mig då? KAN Celine vinna det målet tror du? Hur butthurt behöver Celine vara för att agera på det?
Citera
2026-07-22, 23:02
Medlem
Faltas avatar
Serien Jocke ska gifta sig har nog alla sett här i tråden! Senaste avsnittet var i förrgår tror jag eller igår. Jag tycker att Jocke ser ut på ögonen att han går på benso tabletter. Han ser drogad ut. Någon annan som lagt märke till det?

Obs jag säger inte att han är påverkad, Men Jocke ser drogad ut..
Citera
2026-07-22, 23:29
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Serien Jocke ska gifta sig har nog alla sett här i tråden! Senaste avsnittet var i förrgår tror jag eller igår. Jag tycker att Jocke ser ut på ögonen att han går på benso tabletter. Han ser drogad ut. Någon annan som lagt märke till det?

Obs jag säger inte att han är påverkad, Men Jocke ser drogad ut..
Jocke mår nog inte speciellt bra just nu, så att han skulle få mediciner ifrån vården eller köpa privat (olagligt) känns inte orimligt
Senast redigerad av Deimos01 2026-07-22 kl. 23:32.
Citera
2026-07-22, 23:30
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jocke mår nog inte speciellt bra just nu, så att han skulle få mediciner ifrån vården eller köpa på privat känns inte orimligt
Okej, ja så kan det vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in