2026-07-22, 12:37
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Du anser att det är fruktansvärt att bara lyssna på den där Axel Öhman som har ett hemskt språk, men reagerar inte när Medviktarna kallas husvagnshoror/Onlyfanshoror. Sluta spela opartiskt snälla, jag minns dig från Jewels and Izzytråden. Du har samma personlighet som Anjo.
Du blandar ihop vad jag tycker om en Youtubers språkbruk med vad anonyma konton skriver i den här tråden.
Kul att du har tid att sitta och kartlägga min forumsbana, men dina personangrepp ändrar inte på det faktum att Medviktarna har klantat till det juridiskt.
Citera
2026-07-22, 12:38
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, horornas svaromål höll pinsam nivå. Frågan är enkel: har de gjort varumärkesintrång eller ej? Punkt och slut.

Om hororna i husbilen förlorar blir nog inte själva vitet så betydande, utan den stora posten riskerar att bli rättegångskostnaderna. De har chans till förlikning 10 september. Den chansen hade jag tagit om jag kört omkring i en rostig husbil från 2002.
Själv hade jag anlitat advokat om jag vore Medviktarna.

Jockes advokat har ännu inte lyckats precisera vad skadorna består i.
Citera
2026-07-22, 12:42
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
???

Är de bagare eller bagarbarn?

De har gjort bort sig. LÄS YTTRANDET.
Så värst imponerande är inte yttrandet om du har läst tidigare yttranden som inkommit från Jocke via advokaten.

Men med det sagt så skulle Medviktarna tjäna på att anlita en egen advokat.
Citera
2026-07-22, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Det är ju rätt uppenbart att de inte minskat Jockibois intäkter genom att sälja ett tiotal tshirtar, man lär ha huvudet i rövhålet om man ens tänker tanken att det skulle vara möjligt.

Det är dock hans varumärke/kännetecken som de ev inkräktar på.

Men, fine, isåfall har de ju endast startat ett AB för att öka intäkterna i bolaget med tröjförsäljning med skyddade varumärken/kännetecken. Syftet med ett AB är ju att berika aktieägarna. Aktieägare till Medvikt Media AB är två onlyfanshoror (som misslyckades med porren).

Bra att affärsmässigheten tydliggjordes inför mötet med domaren.
Citera
2026-07-22, 12:44
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddevonal
Ingen som vet vad som hänt Jockiboi? Är han sjuk eller var det något allvarligare?
De har haft en spelning på Åland igår och kanske är de på väg hem.
Citera
2026-07-22, 12:45
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Själv hade jag anlitat advokat om jag vore Medviktarna.

Jockes advokat har ännu inte lyckats precisera vad skadorna består i.

Ja, de borde verkligen anlita en advokat omgående för att begränsa skadan.

Jockes ombud går ju på det marknadsmässiga licensvärdet för varumärket (sida 5), så det spelar ingen roll om försäljningen var liten.
Om Medviktarna tar in ett eget proffs nu kan de förhoppningsvis förhandla fram en förlikning utanför domstol i stället för att riskera att bli helt ekonomiskt ruinerade på dubbla rättegångskostnader. Det vore det smartaste de kunde göra i det här läget.
Citera
2026-07-22, 12:47
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
"Ordinarie ansökan"...? Ansökan justerades till den som nu gäller.

Detta rör inte om onlyfanshororna får yttra sig fritt eller ej (tips: det får de göra var eviga dag...!).

Detta rör huruvida de inkräktat på Joakims varumärken, och möjligen minskat han intäkter medan de ökat sina egna inkomster. Användningen av kännetecken/varumärken är reglerade och skyddade av en anledning.

Det bara den frågan som domstolen har att ta ställning till - om de nu inte når en förlikning i september.
Har du inte läst alla yttranden som skickats in av denne advokat där tingsrätten fått efterfråga tydliggöranden upprede gånger?

Då framstår inte detta yttrande som något att imponeras över.
Citera
2026-07-22, 12:47
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ja, horornas svaromål höll pinsam nivå. Frågan är enkel: har de gjort varumärkesintrång eller ej? Punkt och slut.
Nej, då detta är satir och Jockiboi är en makthavare som ska kunna tåla detta.
Citera
2026-07-22, 12:49
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Äsch, jag är ju intelligensbefriad och korkad enligt experterna här inne, så jag ska nog inte sitta och ge några tips och råd.
De fixar säkert det här galant på egen hand!
Nu ska jag ut i blåbärsskogen igen. 👋 Bye!
Citera
2026-07-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Har du inte läst alla yttranden som skickats in av denne advokat där tingsrätten fått efterfråga tydliggöranden upprede gånger?

Då framstår inte detta yttrande som något att imponeras över.

Detta yttrande trasade framförallt sönder onlyfanshorornas taffliga inlämningsuppgift i samhällsvetenskap på högstadiet. Det blir vasst i ljuset av deras misslyckande. Läs deras igen.

Att Jocke råkade ha en tröja med celinetryck är helt bisarrt ovidkommande när ärendet handlar om onlyfanshorornas varumärkesintrång. Det är lika relevant som när Rask tror att han kan undkomma Axels stämning genom att visa domstolen att Axel pratat skit om Rask.
Citera
2026-07-22, 13:02
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Detta yttrande trasade framförallt sönder onlyfanshorornas taffliga inlämningsuppgift i samhällsvetenskap på högstadiet. Det blir vasst i ljuset av deras misslyckande. Läs deras igen.

Att Jocke råkade ha en tröja med celinetryck är helt bisarrt ovidkommande när ärendet handlar om onlyfanshorornas varumärkesintrång. Det är lika relevant som när Rask tror att han kan undkomma Axels stämning genom att visa domstolen att Axel pratat skit om Rask.

Då förstår du varför jag anser att Medviktarna skulle tjäna på att anlita ett eget ombud.
Citera
2026-07-22, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Nej, då detta är satir och Jockiboi är en makthavare som ska kunna tåla detta.

De gör isåfall satir med hjälp av skyddade varumärken/kännetecken - som de tjänar pengar på. De saknar licens/tillstånd för användningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in