2026-06-11, 19:37
Medlem
Jacob! Sjukt välförtjänt vinst. Det firar vi med en potent låt med unga Glenn Frey https://youtu.be/PqccEpqvwPY?is=L6EAteAGCqWt41rp
Senast redigerad av Byllan 2026-06-11 kl. 19:40.
Citera
2026-06-11, 22:35
Medlem
Är Jacob och Matilda bra vänner eller tillsammans?
Citera
2026-06-12, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Är Jacob och Matilda bra vänner eller tillsammans?

Hon är ju ihop med hampus, tom och tommy
Citera
2026-06-12, 08:56
Moderator
Dr Kings avatar
I Expressens behind the scenes program med Jacob och Matilda framkom det att den två månader långa inspelningstiden mer eller mindre hade varit ett enda långt partande där Jacob, Matilda, Hugo och någon kille till varje kväll hade suttit i hotellbaren och supit och det var gränsfall (särskilt för Jacob) att baksmällan hade hunnit lämna kroppen när de började spela in dagen efter.

Det framkom också att Matilda knappt hade haft någon kontakt med de andra tjejerna under inspelningen utan endast med ett antal av killarna. Man kan ju tänka sig att tjejerna tittade snett på Matilda då de vecka efter vecka en efter en fick lämna programmet medan Matilda fortsatta sitt flörtande med Tom och Tommy och fick vara kvar.
Citera
2026-06-16, 17:40
Medlem
Riktigt uselt program.
Citera
2026-06-16, 18:15
Medlem
picapicans avatar
Nu ska kändisar visa upp sig och laga mat igen.

https://www.koket.se/sveriges-masterkock-vip-ar-tillbaka-har-ar-alla-deltagare
Citera
2026-06-18, 22:00
Medlem
Christopher. Tror ni han har potential att lyckas?
http://www.vakentimmar.com/2026/06/i-framtiden-vill-jag-laga-kreativ-och.html
Citera
2026-07-21, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Nu ska kändisar visa upp sig och laga mat igen.

https://www.koket.se/sveriges-masterkock-vip-ar-tillbaka-har-ar-alla-deltagare
I morgon är det dags, spännande. Även om jag föredrar att se okändisar.
Citera
2026-07-22, 14:43
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
I morgon är det dags, spännande. Även om jag föredrar att se okändisar.

Håller med till fullo Stiffinger, det ska bli riktigt spännande även om det precis som du skriver är roligare med icke kända okändisar.

Vad tror du om årets uppställning av deltagare?

Spontant tänker jag att Assia kommer klara sig bra hon har lite den auran och jag kan tänka mig att hon är duktig på att använda kryddor på ett lite mer konstruktivt sätt än David Lindgren som mina fördomar säger kommer floppa rejält.

Läckberg tycker jag känns svårplacerad, hon känns mer som någon som äter och hon har väl tjänstefolk till allt nu för tiden. Men hon kan mycket väl skrälla.

Peder Lamm tänker jag kommer göra på tok för avancerade rätter, eller rättare sagt försöka.
Då tror jag mer på Linda Lindorff som känns ganska genuin när det kommer till husmans. Dock är det kanske inte det Sveriges mästerkock handlar om.

Marcus Allbäck känns tonfisk eller stek och övriga vet jag inte riktigt vilka de ät.
Citera
2026-07-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Vad tror du om årets uppställning av deltagare?
Helt okej, även om jag har väldigt dålig koll på så kallade kändisar. Har redan sett första avsnittet, så jag ska inte säga mer nu, rädd för att råka avslöja något...

Tänkte spola mig igenom lite senare, då det var en kommentar från en av deltagarna som jag förhoppningsvis hörde fel.
Citera
2026-07-22, 14:56
Medlem
Nygammalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoede
Christopher. Tror ni han har potential att lyckas?
http://www.vakentimmar.com/2026/06/i-framtiden-vill-jag-laga-kreativ-och.html
Ja, varför inte. Han har tilltalat en del med sin egna stil och inte passerat obemärkt förbi i programmet. Potential tror jag finns, och han kan nog med lite tur få sig ett utrymme någonstans.
Citera
2026-07-22, 21:05
Medlem
Mästerkocken VIP 2026, avsnitt 1.

Klara, trettiotalstjejen, ska steka strömming a la Stina, och Misha undrar vad det är.

-Jag enkelpanerar istället för att lägga ihop köttsidorna. Så att man får en filé med mycket krisp.

Hon verkar ha bra koll på matlagning, men enkel- eller dubbelpanering har ingenting att göra med om man viker ihop, lägger ihop eller steker filén som den är. Eller förstod jag henne fel?

Klara 2. Fick lite känslan av att just den rätten var väldigt inövad. Hur kommer det gå när det inte är paradrätten som står på menyn?

Misha tittade konstigt på henne när hon sa hon skulle fritera sin tändstickspotatis i rapsolja, och sedan vid provsmakningen frågade Misha om hon bytt olja, och Klara nickade. Men till vilken olja? Jag har mer eller mindre alltid friterat i rapsolja – Har jag gjort fel hela livet? (dock har jag aldrig friterat så tunna pommes)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in