2026-07-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Mästerkocken VIP 2026, avsnitt 1.

Klara, trettiotalstjejen, ska steka strömming a la Stina, och Misha undrar vad det är.

-Jag enkelpanerar istället för att lägga ihop köttsidorna. Så att man får en filé med mycket krisp.

Hon verkar ha bra koll på matlagning, men enkel- eller dubbelpanering har ingenting att göra med om man viker ihop, lägger ihop eller steker filén som den är. Eller förstod jag henne fel?

Klara 2. Fick lite känslan av att just den rätten var väldigt inövad. Hur kommer det gå när det inte är paradrätten som står på menyn?

Misha tittade konstigt på henne när hon sa hon skulle fritera sin tändstickspotatis i rapsolja, och sedan vid provsmakningen frågade Misha om hon bytt olja, och Klara nickade. Men till vilken olja? Jag har mer eller mindre alltid friterat i rapsolja – Har jag gjort fel hela livet? (dock har jag aldrig friterat så tunna pommes)
Och Camilla som bett kockvänner om hjälp med hur fliea fisk, stycka köttbitar i rätt vikt mm. Känns som livrädd förlora
Citera
2026-07-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J.A
Och Camilla som bett kockvänner om hjälp med hur fliea fisk, stycka köttbitar i rätt vikt mm. Känns som livrädd förlora
Tänkte först skriva om alla deltagarna, men sedan, vad fan - det här är inte min blogg. Om Camilla hade jag skrivit att hennes carbonara såg tråkig ut, med för lite kött, men den fick bra betyg. Sedan kanske de är lite extra snälla så här i början. Och att hon kändes målmedveten, att det var driftigt att öva en hel del innan. Tror att hon kommer gå långt.
Citera
2026-08-19, 11:46
Medlem
Svårt att inte imponeras av Assia, hennes barnsliga charm och mat som verkar så fantastiskt smarrig.
Citera
2026-08-19, 12:04
Medlem
Citat:
Svårt att inte imponeras av Assia, hennes barnsliga charm och mat som verkar så fantastiskt smarrig.

Är det hon som rullar runt med ögonen hela tiden? Tycker hennes barnslighet är irriterande.
Citera
2026-08-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Är det hon som rullar runt med ögonen hela tiden? Tycker hennes barnslighet är irriterande.
Visst är det hon, larvig som få, men hon verkar laga fantastisk mat. Framförallt spännande. Tror på henne som segrare...
Citera
2026-08-19, 14:35
Medlem
Citat:
Visst är det hon, larvig som få, men hon verkar laga fantastisk mat. Framförallt spännande. Tror på henne som segrare...

100 Procent att hon vinner

Hon hade kunde serverat en tallrik med bajs på och Niklas hade exalterat skrikit "Åh Assia vilken fantastisk bajskorv perfekt sälta och inte för mjuk eller hård DEN ÄR HELT PERFEKT"
Citera
2026-08-19, 14:39
Medlem
Abelssuns avatar
Jag tycker ingen av dem imponerar.
Citera
2026-08-19, 20:06
Medlem
Får mjältsjuka när jag ser programmet. Obehagliga allihop.
Citera
2026-08-19, 23:02
Medlem
Och jag undrar fortfarande varför dom visar exteriörbilder från Börshuset i Gamla Stan?
Citera
2026-08-20, 08:51
Medlem
Nån som vet något om det "nya" mästerkock-programmet som kommer i oktober?
Citera
2026-08-20, 10:54
Medlem
Linda är som alltid väldigt charmig. Saknar lite hennes "oootroligt" hon ofta körde med i bonde söker fru. Men hon verkar vara ganska duktig på mat.
Citera
2026-08-20, 13:39
Medlem
Citat:

Svårt att veta hur fantastisk maten är när man inte själv kan smaka...men Niklas hjärta har hon åtminstone vunnit.

Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
100 Procent att hon vinner

Hon hade kunde serverat en tallrik med bajs på och Niklas hade exalterat skrikit "Åh Assia vilken fantastisk bajskorv perfekt sälta och inte för mjuk eller hård DEN ÄR HELT PERFEKT"

Det var som vanligt i går. Assia rullade med ögonen och Niklas skrek ut hur genialiskt god maten var nästan innan han hunnit smaka på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in