2016-01-21, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpenkaHojen
Mannerström bara jävlades med bruden under bea-tävlingen. Hennes Bea var ju klockren andra gången hon presenterade den. Den var inte för tunn utan precis som en bea ska vara. Han kan inte beor, han åkte ju på bean i såsduellen under Kockarnas kamp.

Eller så var det bara underhållning.

Tycker att det är extremt på det sätt som de valt vidare folk i år. Söta flickor och roliga män går vidare. De timida åker ut. Jag ska förvisso inte klaga; Mästerkocken är ett tråkigt program utan färgglada deltagare. TV4 har väl kommit fram till det och produktionen bestämmer mer.

Den där mackan Elin presenterade såg ut som ett skämt och det var väldigt enkel matlagning. Hade varit intressant att smaka på den. De var tydligen så rädda att hon inte ska gå vidare att de gav henne en biljett på den rätten.

Ha ha ha

Jag förstår att de inte visade Mischas avsmakning där. Hon brukar vara dålig på att ljuga.
Citera
2016-01-21, 03:22
Medlem
Zcapegoats avatar
Blev besviken över att inte den stora killen med skägg (är jättedålig på att komma ihåg namn) fick någon tv-tid alls. Hoppas det blir mer framöver.
Citera
2016-01-21, 04:01
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Bäst var det ju från början. Dvs med Per Morberg. Då fick man en perfekt mix.

Trams, Per Morberg är en högst medioker kock, sämre än vad många deltagare varig genom åren. Men visst gör han bra TV om det är det man eftersöker.

Citat:
Ursprungligen postat av avec
Eller så var det bara underhållning.

Tycker att det är extremt på det sätt som de valt vidare folk i år. Söta flickor och roliga män går vidare. De timida åker ut. Jag ska förvisso inte klaga; Mästerkocken är ett tråkigt program utan färgglada deltagare. TV4 har väl kommit fram till det och produktionen bestämmer mer.

Den där mackan Elin presenterade såg ut som ett skämt och det var väldigt enkel matlagning. Hade varit intressant att smaka på den. De var tydligen så rädda att hon inte ska gå vidare att de gav henne en biljett på den rätten.

Ha ha ha

Jag förstår att de inte visade Mischas avsmakning där. Hon brukar vara dålig på att ljuga.

Såg mest ut som en lite lyxigare kvällsmacka, men å andra sidan kanske den smakade helt jävla fantastiskt? Smaken är allt, vem fan bryr sig om du lägger upp ett konstverk på tallriken om det sedan smakar skit? Samma sak med fritösmannen, mat handlar om alltid om smak, är det gott så är det, annars kan man lika gärna äta avföring om det är upplägget man i första hand bryr sig om. Är en friterad kyckling, ägg, pommes frites etc gott, så spelar det absolut noll och ingen roll hur man har tillagat det.

Men visst vill nog producenterna hålla kvar henne då de övriga deltagarna är mer eller mindre totalt gråa klichémaskiner som inte sticker ut ett endaste dugg än så länge.

Tycker mest det är ett jävla lipande i tråden, förväntar ni er kocklandslaget som lagar nobelmiddagar på löpande band utan att göra minsta lilla misstag, så ser ni på helt fel program. Tycker inte heller Mischa gör bort sig heller, hon är sisådär 1000 ggr bättre än den mediokra och groteskt överspelande fjanten till "kock" Per Morberg. Hans kunskaper räcker på sin höjd med att arbeta som kock på en sjaskig och nedgången vägkrog i Norrlands inland, där interiören sett ut på samma sätt sedan 1974. Men gillar man hans burdusa och överspelande tv-personligheter, så är han absolut underhållande, inget snack om den saken. Hans många brister som expert jämfört med de riktiga experterna i programmet, Leif Mannerström (som tyvärr börjar kännas lite gaggig) och speciellt Markus Aujalay, var ofta direkt pinsamma att se på när de konstant rättade hans många misstag.

På tal om något helt annat. Är Leif Mannerström verkligen född och uppvuxen i Göteborg? Tycker hans dialekt och uttal placerar honom lång från att ha växt upp i Göteborg med omnejd. Nu har jag inte käkat på någon av hans restauranger, men det är säkert högklassig mat, så hans skicklighet ifrågasätter jag inte.

Ska man klaga på nån deltagare, borde det väl snarare vara den unga 18:åringen som verkligen tog sig vidare med minsta möjliga marginal. Detta trots de enorma kunskaper hon själv påstår sig besitta. Ändå halkade gymnasisten sig vidare på ett bananskal. Hennes matlagning än så länge gör knappast skäl för all den tv tid hon tillägnas. Ännu värre är den jobbiga och enerverande "projektledaren" på dryga 25, med ett storhetsvansinne som bara en ung, självgod och söndercurlad 90-talist utan verklig livserfarenhet kan uppbåda.
Senast redigerad av Bearforceone 2016-01-21 kl. 04:08.
Citera
2016-01-21, 04:04
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Blev besviken över att inte den stora killen med skägg (är jättedålig på att komma ihåg namn) fick någon tv-tid alls. Hoppas det blir mer framöver.

Håller med, han verkar klart mer intressantare än alla gråtande tjejer som tilldelades dryga 15 minuter av programtiden med att mestadels gråta och klaga.
Citera
2016-01-21, 13:17
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Tycker mest det är ett jävla lipande i tråden, förväntar ni er kocklandslaget som lagar nobelmiddagar på löpande band utan att göra minsta lilla misstag, så ser ni på helt fel program. Tycker inte heller Mischa gör bort sig heller, hon är sisådär 1000 ggr bättre än den mediokra och groteskt överspelande fjanten till "kock" Per Morberg. Hans kunskaper räcker på sin höjd med att arbeta som kock på en sjaskig och nedgången vägkrog i Norrlands inland, där interiören sett ut på samma sätt sedan 1974. Men gillar man hans burdusa och överspelande tv-personligheter, så är han absolut underhållande, inget snack om den saken. Hans många brister som expert jämfört med de riktiga experterna i programmet, Leif Mannerström (som tyvärr börjar kännas lite gaggig) och speciellt Markus Aujalay, var ofta direkt pinsamma att se på när de konstant rättade hans många misstag.

På tal om något helt annat. Är Leif Mannerström verkligen född och uppvuxen i Göteborg? Tycker hans dialekt och uttal placerar honom lång från att ha växt upp i Göteborg med omnejd. Nu har jag inte käkat på någon av hans restauranger, men det är säkert högklassig mat, så hans skicklighet ifrågasätter jag inte.
Jag kollade upp det och han är född i Stockholm och jobbade i alla fall som 15-åring i köket på en Stockholmskrog, så då kan han inte vara uppvuxen i Göteborg. Har inte tänkt på det innan (och alltid sett honom som en göteborgare) men hans dialekt kan lätt vara stockholmska som blandats upp med göteborgska. Där finns en göteborgsk dialektklang i hans uttal men utan att vara sädär urgöteborgsk.

Instämmer om Morberg. Han är en bra TV-personlighet men ingen kunskapssprutande gastronom direkt. Att så många i programmet och i Sverige överlag har honom som "idol" när det gäller matlagning övergår mitt förstånd, samtidigt som dessa personer inte sällan har noll koll om riktiga storheter i kock/matlagningsbranschen.
Citera
2016-01-21, 15:13
Medlem
hittanemoos avatar
Förstår inte alls varför Linn och Elin får så mycket TV-tid. Fanns ju de som gick vidare som inte ens fått 30 sek i TV-rutan. Jag ser inte på vilket sätt de är bra karaktärer i heller, kanske lite Elin men Linn är ju bara en typisk curlad 90-talist som aldrig fått höra något negativt i hela hennes liv. Vad tror hon, klart en 40-åring som lagat mat varje dag i 20 år har mer erfarenhet.

För övrigt ser jag inte vad Markus gör i programmet, han är så extremt mycket mer kompetent än sina jurykollegor. Leif har bara blivit en gubbe som ska vara så klämcheck. Om jag hade velat se en dokusåpa för spänning och lipande hade jag sett på Paradise Hotel, inte mästerkocken. Det ser man för att man är intresserad av matlagning. Tacka vet jag australienska versionen där varannat program är ren utbildning.

Att Donyas mamma skulle åka ut var väntat, kändes som att hon bara kom vidare till Gävle för att hon var just Donyas mamma.
Citera
2016-01-21, 15:34
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Förstår inte alls varför Linn och Elin får så mycket TV-tid. Fanns ju de som gick vidare som inte ens fått 30 sek i TV-rutan. Jag ser inte på vilket sätt de är bra karaktärer i heller, kanske lite Elin men Linn är ju bara en typisk curlad 90-talist som aldrig fått höra något negativt i hela hennes liv. Vad tror hon, klart en 40-åring som lagat mat varje dag i 20 år har mer erfarenhet.

För övrigt ser jag inte vad Markus gör i programmet, han är så extremt mycket mer kompetent än sina jurykollegor. Leif har bara blivit en gubbe som ska vara så klämcheck. Om jag hade velat se en dokusåpa för spänning och lipande hade jag sett på Paradise Hotel, inte mästerkocken. Det ser man för att man är intresserad av matlagning. Tacka vet jag australienska versionen där varannat program är ren utbildning.

Att Donyas mamma skulle åka ut var väntat, kändes som att hon bara kom vidare till Gävle för att hon var just Donyas mamma.

Den australiensiska varianten är fasen rent fantastisk. Vad är det, typ 5-6 avsnitt i veckan dessutom?
Citera
2016-01-21, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo

Kan inte se någon annan anlending än att båda två kommer gå långt i tävlingen. Tråkigt tycker säkert vissa, att de i största allmänhet blottlägger hur utfallet ska bli med hjälp av musik och nu även mängden tv tid som varierar något enormt från deltagare till deltagare. Å andra sidan: lika mycket som snyft för egen del undanbedes, lika lågt värdesätter jag spänningsfaktorn i programmet. Roligare då att "lära känna" deltagarna, även om speciellt denna Linn förefaller vara totalt ointressant som person, i motsats till Elin som på något sätt utstrålar komplexitet i sin person. Hon är en gåta för mig.

Snyggast: Butiksägaren! Satan asså!
Senast redigerad av efterskalvet 2016-01-21 kl. 17:28.
Citera
2016-01-21, 18:36
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Den australiensiska varianten är fasen rent fantastisk. Vad är det, typ 5-6 avsnitt i veckan dessutom?

Ny säsong i maj, längtar redan. Sveriges mästerkock är ett korplag i jämförelse.
Citera
2016-01-21, 20:04
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Elin är så söt, korkad men gullig
Citera
2016-01-21, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitNerDigFan
Elin är så söt, korkad men gullig

Hon är helt förlåten för det