2026-07-21, 19:42
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfg3260
Tveksamt i detta fall.

Jag är rädd att detta kan bli den mest fruktansvärda läsningen i Svensk kriminalhistoria.
Senast redigerad av flytandelycka 2026-07-21 kl. 20:05.
Citera
2026-07-21, 19:58
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenStureLever
Jag drog förhastade slutsatser om DNA-spåren. Jag tänkte direkt att det gällde blod, men det skulle ju lika gärna kunna vara till exempel hår om han drog henne i håret. Samtidigt är det svårt att se varför han skulle ha tagit med sig hammaren utan att faktiskt använda den.

DNA-spåren var väl hans som fanns på bl.a. hammaren? Det var så de fick span på honom efter att de fått träff på DNA:t.

Vem som försvunnit visste de ju redan. DNA-spåren som nämnts var således Robins.
Citera
2026-07-21, 20:46
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
DNA-spåren var väl hans som fanns på bl.a. hammaren? Det var så de fick span på honom efter att de fått träff på DNA:t.

Vem som försvunnit visste de ju redan. DNA-spåren som nämnts var således Robins.
Ja, så är det. Om det fanns spår från BO på hammaren el. annat som hittats har inte framgått.
Citera
2026-07-21, 20:50
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenStureLever
Jag drog förhastade slutsatser om DNA-spåren. Jag tänkte direkt att det gällde blod, men det skulle ju lika gärna kunna vara till exempel hår om han drog henne i håret. Samtidigt är det svårt att se varför han skulle ha tagit med sig hammaren utan att faktiskt använda den.
Jag vet inte vad han gjort & inte gjort med hammaren men skulle inte bli förvånad om det visade sig att han brukade åka runt med hammare & buntband i bilen. Ett litet ”murder kit” ifall andan faller sig på & tillfället är rätt.
Citera
2026-07-22, 14:34
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
På talman förebyggande åtgärder, hur anser dj man ska förebygga att Anders Eklund, Robin, nytorgmannen och andra sexualsadister/våldtäktsmän inte begår brott?

Förebyggande åtgärder används av sånna som dig helt blint, det har blivit som en slask, inget konkret framförs någonsin. Men det låter (för sånna som dig) humant och intelligent.

Vad konkret ska samhället då göra för att förebygga sexualsadister/seriemördare/pedofiler från att begå brott igen?

Det har aldrig gått, går inte och kommer aldrig gå att förebygga det.
Inför dödsstraff, offentlig prygel, tortyr eller vad ni vill. Det kommer alltid att förekomma.
Citera
2026-07-22, 15:59
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det har aldrig gått, går inte och kommer aldrig gå att förebygga det.
Inför dödsstraff, offentlig prygel, tortyr eller vad ni vill. Det kommer alltid att förekomma.
Så är det!
Sex/våldbrott är synnerligen svåra att straffrättsligt påverka allmänpreventivt - oaktat straffets inåsningseffekt. Kanske göms svaret i hur tillblivelsen av våldssex/nekrofili såtillvida man hävdar att Robin fötts med den abnormaliteten. Vill man göra komplexiteten enkel för sig så avfärdar det opåverkbart biologiskt betingat. Hur som haver så är det ofrånkomligt skavande att bortse Robins tidiga symbios med det kvinnliga könet?
Återpostad:
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Kan GM,s böjelse för vaginors stank avfärdas som genetisk?
Vilma besatt av dofter?
- Vilma åkte ofta till Åhléns för att dofta på parfymer. Det hade väl även hittats filer där han hade döpt filerna till olika lukter.
- I FUP från 2019 framgick att Vilma hade många sökord som förknippas med vaginors lukter. Han hade även namngett filer/mappar med namn som t.ex: vaginors stank, stinkande små hål/luktar unket/Stinkande små snippor/pullukt/pullan stinker/Stinker unket osv.
(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

2026-01-05, 16:36
Citat:
Ursprungligen postat av Sawazza
Nä men det var ju inte ENBART döda kroppars vaginor som han var intresserad av.
”- I FUP från 2019 framgick att Vilma hade många sökord som förknippas med vaginors lukter. Han hade även namngett filer/mappar med namn som t.ex: vaginors stank, stinkande små hål/luktar unket/Stinkande små snippor/pullukt/pullan stinker/Stinker unket osv.”

Jag håller med svinhals - kanske Vilma blivit sexuellt utnyttjad av någon kvinna som barn..?
Senast redigerad av Taggad 2026-07-22 kl. 16:55.
Citera
2026-07-22, 20:06
Medlem
StenStureLevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag vet inte vad han gjort & inte gjort med hammaren men skulle inte bli förvånad om det visade sig att han brukade åka runt med hammare & buntband i bilen. Ett litet ”murder kit” ifall andan faller sig på & tillfället är rätt.

Det känns inte alls osannolikt
Citera
2026-07-22, 20:07
Medlem
StenStureLevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij

Sant
Citera
2026-07-22, 20:16
Medlem
Nationalromantiks avatar
Jag lyssnade precis på en dokumentär om Peter suttclife, yourshire ripser. Hans modus operandi var att attackera bakifrån med hammare och sedan strypa/knivhugga offret.

Jag tror Robin inspirerats av honom.

Det sjuka är (visste ej detta) att du kan överleva flera hammarslag i huvudet.

Flera av Peter Sutcliffs offer fick flera hammarslag i huvudet men överlevde utan problem.
Citera
2026-07-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det kommer den, som alltid men priset för den digitalt, och hur mycket som är sekretess markerat är en annan femma.

Det finns online tjänster med utgivningsbevis där man kan köpa FUP.
En tingsrätt kan helt och hållet bestämma att FUP enbart lämnas ut i utskriven form på papper mot en kostnad.
Citera
2026-07-23, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Du är nöjd med kopplingen? Ja bara du isåfall ingen annan ser den!

(….)endast är intresserad av just Robin och inte andra mördare!
(…..)

Vad andra ser för kopplingar vet inte du.

Och det handlar inte om att se en koppling mellan att Salemdemonstrationen återkom och arrangerades av NMR som hade honom uthängd i flera år dygnet runt och är Robin Säbbs motståndare som vill ge sådana som honom dödstraff, den kopplingen mellan Salemdemonstrationen den 6 december 2025 och Robin Säbb som person, finns där oavsett och vad man tycker om det.

Jag svarade en annan skribent att jag inte var intresserad av att få andra exempel på mördare i andra mordfall, utan ville hålla fokus på Robin Säbb i detta fall, och om det fanns ytterligare inblandade i mordet på My så skulle jag lägga lika mycket fokus på den.
Citera
2026-07-23, 07:55
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Har någon formell uppdatering från TR? Dagboksblad, omhäkteshandlingar etc. ?

"Det finns ännu inget planerat datum för häktningsförhandlingen. Tidigast kommer den ske i September."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/mordet-i-ronninge-aklagaren-begar-forlangd-atalstid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in