Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Så är det. Å andra sidan har de haft ett par revolutioner i det där landet. Det är en politisk realitet.
Nu är det inte bara raff, bränsledepåer och liknande Ulraina framgångsrikt attackerat utan även Wildberries varulager. Vi får se om det får "avgörande strategiska konsekvenser".
Men Zelensky har fimpat Fedorov, som jag uppfattat är en viktig person bakom det framgångsrika drönarkriget. Hoppas Ukrainas framgångsrika drönarattacker fortsätter trots att Fedorov (till synes?) är borta.
Ryssland faller stundom samman i stora oredor, så är det. Om vi ser på revolutionen/statskuppen 1917, så skedde den först
efter att Ryssland förlorat på såväl slagfältet som kriget i sin helhet. Det många hoppas på i Ukrainakriget är att det skall ske en revolt
istället för att Ryssland förlorar på slagfältet. Det kan förstås hända, men jag bedömer det som mindre sannolikt.
Jag hoppas också på mer ukrainskt drönarkrig, men jag tror dessvärre att det behövs fler döda ryssar för att kriget skall få ett rimligt bra utfall.