Citat:
Ursprungligen postat av
golarskjutare
När man förstår att The Odyssey är del av samma agenda som skitfilmer som Sinners (vem tycker den förtjänar Något pris?) så förstår man att det inte "bara är filmer", som många skrivit i tråden.
Folk är för upptagna med sina liv och jobb och vill bara ha lite roligt framför duken på sin fritid, utan att inse att hjärnorna sakta men säkert, steg för steg, blir programmerade till att den vita mannen är ond och bör ersättas. Vilket händer i rasande fart, om man kollar statistiken.
Jag ber om ursäkt för stavfelen. Skrev alldeles för snabbt på mobilen. Jag är noga med att skriva på korrekt svenska utan stavfel.
Jag hade inte kollat på trailers eller läst något om varken Sinners eller One Battle After Another, innan jag såg filmerna med familjen. Jag hade bara sett som hastigast att dom hade skyhöga betyg speciellt på Rotten Tomatoes och Metascore. Det jag tänkte efter att ha sett en hel del av båda filmerna, att vad är det för fel i huvudet på folk och filmkritiker! Fy fan vilken smörja det var. Jag ger inte Sinners mer än 1 av 10 i betyg. One Battle after Another ger jag högst 1.5 i betyg av 10 möjliga.
Vinner en film en massa Oscars idag så undviker jag att se skiten! Denis Villeneauve är en av dom absolut bästa regissörerna just nu, om inte den bästa enligt mig. Han själv har inga Oscars och inte hans filmer heller. Bara nomineringar. Dune 3 ska jag se på bio. The Odyssey vägrar jag se. Jag blev erbjuden att följa med på bio och se den, men jag vägrar betala för att se Homeros verk bespottas på av Nolan och woke!