2026-07-22, 12:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Citat tack.

Och återigen: personligen skulle jag varken sätta på nån eller fråga om jag inte var helt säker på svaret. Pinsamt.

Ett intressant citat t.ex.

Citat:
Föreliggande studie visar att kvinnornas syn på både sex och sexuellt
samtycke inte alltid stämmer in på hur de praktiserar det, eller hur de
uttryckte sin vilja i stundens hetta. Det går att förstå att kvinnorna kan känna
sig begränsade av vad de "borde" göra i stunden, istället för vad de vill. Detta
ger sig uttryck då majoriteten av kvinnorna styrs av förväntningar och dåligt
samvete för att de inte vill skapa dålig stämning eller göra någon ledsen. Men
i slutändan resulterar det i att det gör någon besviken ändå, nämligen sig själva
Citera
2026-07-22, 12:59
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Har du sett den här tråden? "Erik J Olsson professor teoretisk filosofi - om kvinnodominansen i statsförvaltningen"

Japp, jag skummade igenom den tråden.

Jag har läst båda böckerna Olsson gett ut angående kärringväldet, rekommenderas
Citera
2026-07-22, 13:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Citat tack.

Och återigen: personligen skulle jag varken sätta på nån eller fråga om jag inte var helt säker på svaret. Pinsamt.

Och återigen kan du inte vara helt säker om du inte frågar och inte ens om du frågar så är du säker på att du får det ärliga svaret om du orkar läsa citatet du fick nyss.
Citera
2026-07-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ett intressant citat t.ex.
Vilket enligt dig betyder…?
Citera
2026-07-22, 13:02
Medlem
Citat:
Och återigen kan du inte vara helt säker om du inte frågar och inte ens om du frågar så är du säker på att du får det ärliga svaret om du orkar läsa citatet du fick nyss.
Nej klart som fan att jag inte frågar nån om Sex som inte visat sig villig!!!

Ditt citat har noll och inget med det att göra.
Citera
2026-07-22, 13:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Japp, jag skummade igenom den tråden.

Jag har läst båda böckerna Olsson gett ut angående kärringväldet, rekommenderas

Ska lyssna på sommarpratet och eventuellt införskaffa böckerna :-)
Citera
2026-07-22, 13:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vilket enligt dig betyder…?
Vad tycker du själv att det står?
Citera
2026-07-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4everyoung
Om man märker att kondom inte är på och ändå väljer att fortsätta, hur är det då våldtäkt?

Vem är det som har påstått att offret "väljer" att fortsätta? Offret kan ju bli överrumplad av att mannen tränger sig in utan kondom och tar några juck och får utlösning innan offret har hunnit sätta stopp för det. Och under den korta tiden upplever offret ångest och vill inte ha sexet/samtycker inte.
Citera
2026-07-22, 13:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej klart som fan att jag inte frågar nån om Sex som inte visat sig villig!!!

Ditt citat har noll och inget med det att göra.

Du måste vara den dummaste personen på hela FB Ursäkta att jag säger så men jag kan inte låta bli längre. Det är helt otroligt att du inte på 20 försök förstår. Helt otroligt.

Du har svarat att du har tagit sexuella initiativ utan att fråga först och du har säkert gjort det eftersom situationen varit så att du tycker dig förstått att det är OK. Rätt uppfattat av mig?
Citera
2026-07-22, 13:07
Medlem
Citat:
Vad tycker du själv att det står?
Nej jag frågar dig.

Du anser att citatet bevisar något om att man inte kan fatta om folk vill ha sex eller inte.
Citera
2026-07-22, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag hade framförallt Epsteinfallet i huvudet när jag skrev det. Ingen blev dödad i den härvan, ändå kallar de sig "Epstein survivors". Om du var med i Estoniakatastrofen eller 9/11 kan du rimligtvis kalla dig för överlevare eftersom massa folk dog där, men när man använder den termen där det inte hör hemma så gör man det för att man vill vara ett större offer än man är. Epstein var inte ens pedofil men det epitetet används ändå, återigen för att få en dålig situation att verka värre än den var, för att maximera offerskapet.

Jag stör mig på att man tjänar på att visa sig svag och ömtålig, framförallt i offentligheten. Det ger uppmärksamhet och fejkad sympati, "styrkekramar" och liknande. Det är inte sunt. Hur man formulerar sina upplevelser för sig själv har betydelse på riktigt, och säger alla till dig att du är ett offer utsatt för ett hemskt övergrepp så börjar du till slut tro på det. Inlärt offerskap är ett reellt problem idag och jag ser det överallt.

Om du blev fingerpullad av killen du hånglade med på fyllan i gymnasiet innebär inte att du blev våldtagen. Och att ditt ex var ett svin betyder inte att han var narcissist eller att du var utsatt för psykiskt våld. Det betyder på sin höjd att du var svag och korkad, och det är inte egenskaper som borde hyllas.

Samhället har blivit mjukare, med en större fokus på omsorg istället för ansvar. Konflikträdsla som religion. Sverige är det mest feminina landet i världen. Statsapparaten och offentlig sektor domineras av kvinnor, skolor, universtitet och domstolar också. Det är därför vi får dessa orwellianska lagar som ploppat upp de senaste tio åren. Kvinnor klarar inte av att sköta detta, omsorgsinstinkten är för stark och det blir bara fel när man ska styra ett land. Du får gå tillbaka till 50-60talet för att hitta något som såg förhållandevist maskulint ut i jämförelse. Men det är ett ämne för en annan tråd.

Kära du. Ett av hans offer tog livet av sig, till följd av vad han utsatte henne för när hon var ett minderårig barn.

Så nog har hans handlande lett till dödsfall. Och möjligt att fler av hans offer gått i tankar på att avsluta sina liv, det ver vi ju inte. Logiskt hur som helst att de kallar sig överlevare.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-07-22 kl. 13:12.
Citera
2026-07-22, 13:12
Medlem
Citat:
Men snälla du läs vad du själv skriver. Du skriver ju att det är ångesten som gör det till en våldtäkt.
Det är ju hur tydligt som helst. Du skriver att du anser att en persons känslor gör att det är en våldtäkt. Läs eller be någon annan i din närhet att läsa så kanske de kan tala om det för dig om du inte förstår det.
Det är faktiskt helt otroligt!!

Du har svåra problem med läsförståelsen och jag är trött på ditt trams. Läs om, läs rätt och försök fatta vad som står.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in