Citat:
Ursprungligen postat av
gum69mo
Ok? Tack för att du delar med dig av dina åsikter. Förstår inte riktigt vad din poäng är. Kan du ge nåt exempel på nåt "otrevligt" som människor, eller förlåt kvinnor och bögar, genomlever och som de sen kallar sig "överlevare" efter? Stör du dig på att folk delar med sig av sina upplevelser?
Du menar att män ska kunna sätta på kvinnor som sover, däckat, ligger i koma, drabbas av frysreaktion, svimmat, osv?
Svepande och intetsägande ord och meningar. Kan du vara lite mer specifik?
Menar du att kvinnor och bögar är de mest ömtåliga och svagaste människorna och att de ska tåla mer? Vad ska de tåla enligt dig?
Hur har samhället feminiserats enligt dig? Och "feminiserat" jämfört med vad? Det maskuliniserade samhället?
Jag hade framförallt Epsteinfallet i huvudet när jag skrev det. Ingen blev dödad i den härvan, ändå kallar de sig "Epstein survivors". Om du var med i Estoniakatastrofen eller 9/11 kan du rimligtvis kalla dig för överlevare eftersom massa folk dog där, men när man använder den termen där det inte hör hemma så gör man det för att man vill vara ett större offer än man är. Epstein var inte ens pedofil men det epitetet används ändå, återigen för att få en dålig situation att verka värre än den var, för att maximera offerskapet.
Jag stör mig på att man tjänar på att visa sig svag och ömtålig, framförallt i offentligheten. Det ger uppmärksamhet och fejkad sympati, "styrkekramar" och liknande. Det är inte sunt. Hur man formulerar sina upplevelser för sig själv har betydelse på riktigt, och säger alla till dig att du är ett offer utsatt för ett hemskt övergrepp så börjar du till slut tro på det. Inlärt offerskap är ett reellt problem idag och jag ser det överallt.
Om du blev fingerpullad av killen du hånglade med på fyllan i gymnasiet innebär inte att du blev våldtagen. Och att ditt ex var ett svin betyder inte att han var narcissist eller att du var utsatt för psykiskt våld. Det betyder på sin höjd att du var svag och korkad, och det är inte egenskaper som borde hyllas.
Samhället har blivit mjukare, med en större fokus på omsorg istället för ansvar. Konflikträdsla som religion. Sverige är det mest feminina landet i världen. Statsapparaten och offentlig sektor domineras av kvinnor, skolor, universtitet och domstolar också. Det är därför vi får dessa orwellianska lagar som ploppat upp de senaste tio åren. Kvinnor klarar inte av att sköta detta, omsorgsinstinkten är för stark och det blir bara fel när man ska styra ett land. Du får gå tillbaka till 50-60talet för att hitta något som såg förhållandevist maskulint ut i jämförelse. Men det är ett ämne för en annan tråd.