Citat:
Ursprungligen postat av
Paddan1000
Jag brukar kolla på honom också och han sågar Miele totalt. Märket verkar ha enshittifierats och lever nu på gamla meriter. Således är kvaliteten på en 16 år gammal diskmaskin ingen indikation på att kvaliteten kvarstår, utan det är just sådant som gör att enshittifiering kan fortsätta att folk är trogna ett märke baserat på gamla upplevelser.
Själv är min tvättmaskin en vanlig Bosch series 6, men den har hållit i 11 år nu och ser ut som ny då jag alltid lämnar luckan och tvättmedelsfacket öppna så att mögel inte kan frodas. Framför allt tvättar den extremt rent, om man också bryr sig om sådant. Jag vet dock inte om moderna Bosch är lika bra.
Min förra diskmaskin var en Bosch, den höll i tre år. Likaledes hade jag en Electrolux tvättmaskin, höll också tre år. Lagret pajade, och trumman gick inte att dela så det blev "ny" maskin (även den en Electrolux, fick den av en vän. Den håller än, men jag är nästan aldrig hemma så tvättar sällan).
Edit: Så det kanske är skitsamma vad man köper numer. Att allt billigare än Miele var samma skräp visste man ju sen gammalt, men då är tydligen Miele lika dåliga också nuförtiden :/