Citat:
Ursprungligen postat av
NapoleonLaRue
Jag hade nekat totalt och hoppats på att dom lägger ner ärendet bara. Så får polisen lägga tid på att stämma mig och ärendet åker upp i tingsrätten i värsta fall. Slösa skattemedel för polis och rättsväsende för att utreda saken.
Men du kan se folk som blivit friade längre bak i tråden bland annat en snubbe som hade inte ett paket som blev beslaget utan 6 stycken paket men blev ändå friad i hovrätten.
Självklart ska man neka i varje fall, men oddsen är emot en.
Citat:
Ursprungligen postat av
PatrickEkwall
Ska man jävlas med någon på den nivån att man beställer narkotika i dennes namn så fixar man nog fram epostadress eller mobilnummer till vederbörande utan att blinka. Då läggs den till automatiskt i mottagarens PostNord-app, vilket jag tar för givet att de flesta under sextio har.
Visst, vissa kör även med DHL och så - men PostNord är väl vanligast.
Mjo, men hur förklarar man t.ex. att det är ditt kort som använts vid köpet av fraktsedel (då nästan alla vendors som skickar spårbart endast erbjuder "boka själv frakt", att din ip-adress använts vid köpet av fraktsedel och varför du har köp/transaktioner på ett konto i ditt namn som kan kopplas till någon crypto plattform?
Finns inte en domnstol som inte kommer att döma ut straff vid ett sånt här fall, tyvärr..