2026-06-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy
Hur ska man göra för undvika att ens post blir tagen då?

Jag beställde saker som vart tagna, fick brev hem om förhör men nekade bara och då lades det ned.

Ska man köra spårbart?

DD är såklart bäst men det jag vill ha kan jag inte DD,a tyvärr :/

Kom gärna med tips och trix (antigen spårbart eller om det är mindre risk använda DHL eller liknande),

eller smarta lösningar om man kan beställa till andra osv?

MVh!

Jag har flera idéer som jag tycker är närmast totalsäkra men säljare ska ju också haka på osv. Föreslog lite vagt på ett darknet forum ett par eller några idéer när jag för 4-6 år sedan började känna oro inför att postflödet närsomhelst skulle bli för osäkert men då verkade det gå obemärkt förbi.

Det säkraste jag ser idag är ju Deaddrops och i andra hand att du som köpare bokar frakten men det senare är jag rädd inte kommer hålla allt för länge (och det har redan nämnt av andra, så det är ingenting jag outar).
Citera
2026-06-28, 17:46
Medlem
keyboardcowboys avatar
Bästa vore ju om man kunde ha en hemsida och söka målvakt, typ någon tar emot ens paket sen DD,ar dom i stockholm,

många vendors har ju inte DD i sthlm tyvärr :/

sen kan dom få en 500 lapp för det,

jag har pengar så de räcker, vill bara ha droger på ett säkert sätt
Citera
2026-06-28, 18:22
Avslutad
Citat:
Bästa vore ju om man kunde ha en hemsida och söka målvakt, typ någon tar emot ens paket sen DD,ar dom i stockholm,

många vendors har ju inte DD i sthlm tyvärr :/

sen kan dom få en 500 lapp för det,

jag har pengar så de räcker, vill bara ha droger på ett säkert sätt
Du kanske precis kom på en briljant idé! Du får fråga på Cath forumet om någon ställer upp som målvakt. Jag tror inte alls det är omöjligt att någon där skulle ställa upp för att tjäna lite pengar

Gällande postleveranser finns det inget sätt som är 100% säkert. Risken finns alltid oavsett fraktbolag och stealth. Det handlar bara om tur och otur, huruvida man får sitt brev eller inte. I 9 fall av 10 lär du få brevet då det tydligen är en väldigt liten del som fastnar sett till hur mycket som skickas varje dag.

Spårbara brev förstår jag inte varför vissa tror det skulle vara säkrare än vanliga brev. Känns ju ut tvärtom som att man bara framstår som mer skyldig då det är en själv som bokat frakten (och i vissa fall bara en själv som kan hämta ut paketet också).
Citera
2026-06-28, 18:53
Medlem
st33rs avatar
Citat:

Problemet med ett sånt upplägg är att personer som är villiga att vara målvakter för småsummor är desperata i kombinationen "inget att förlora" och därmed opålitliga.

Jag har svårt att se nån som skulle ta på sig sånt utan att själv vara drogberoende och ev helt utslagen från samhälletv

Då blir det ännu ett led osäkerhet om vem.som ev blåst en om man inte får sin leverans : säljaren - packaren - PostNord/polis/ målvakt ..
Citera
2026-06-29, 03:12
Medlem
Citat:
Hur ska man göra för undvika att ens post blir tagen då?

Jag beställde saker som vart tagna, fick brev hem om förhör men nekade bara och då lades det ned.

Ska man köra spårbart?

DD är såklart bäst men det jag vill ha kan jag inte DD,a tyvärr :/

Kom gärna med tips och trix (antigen spårbart eller om det är mindre risk använda DHL eller liknande),

eller smarta lösningar om man kan beställa till andra osv?

MVh!

Ja att köra spårbard med DHl ( KÖP EGEN FRAKT) är det som är säkrast att komma fran. Därrmot, om den blir tagen så är svårare att förklara då du själv betalt frakten. Det brukar dock ingå 100% garanti på dessa ordrar så detr en bonus
Senast redigerad av johR 2026-06-29 kl. 03:15.
Citera
2026-06-29, 14:19
Medlem
Kan man lita på snuten att de underrättar en efter hemliga tvångsmedel?!

Vore skönt att veta om man vart under snutens lupp mer än bid deras trakasserier.
Har släppt min nojja sedan jag skrev sist men det vore skönt om de delgav en att man blivit utsatt för tvångsmedel. Känns som att det är en demokratisk självklarhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Schmackk
Absolut att det är gamla siffror. Men att postkontroll används mot narkotikaköpare i någon vidare omfattning ser jag som osannolikt. Då borde vi till exempel sett något vittnesmål i tråden från personer som får brev hem med underrättelse om att de haft postkontroll.

När en utredning avslutas så ska de som blivit utsatta för hemliga tvångsmedel underrättas om det, med vissa undantag.
Citera
2026-06-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GBglass88
Kan man lita på snuten att de underrättar en efter hemliga tvångsmedel?!

Vore skönt att veta om man vart under snutens lupp mer än bid deras trakasserier.
Har släppt min nojja sedan jag skrev sist men det vore skönt om de delgav en att man blivit utsatt för tvångsmedel. Känns som att det är en demokratisk självklarhet.

Man vill ju tro att snuten följer lagen men jag har ändå svårt att tro på att de gör det.
Jag känner inte till någon som fått någon info om att hemliga tvångsmedel använts, varken icke-dömda eller dömda personer.

Hade ju varit lite tryggare om man hade en garanti på man fick veta om så var fallet, men jag tror faktiskt inte det.

Om någon annan någonsin har fått det meddelar får de gärna korrigera mig. Gärna någon som inte sedan åkte dit då såklart, eftersom det är väl främst då man skulle vilja veta om man ”bara inbillade sig” med paranoia eller om det faktiskt var något.
Citera
2026-06-29, 16:36
Medlem
Nu får vi ha i åtanke att PN har fått 3 dagar på sig att dela ut post istället för 1-2 dagar. Samt att 85% ska vara framme istället för 98% av alla breven inom 3 dagar..
Citera
2026-06-29, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Nu får vi ha i åtanke att PN har fått 3 dagar på sig att dela ut post istället för 1-2 dagar. Samt att 85% ska vara framme istället för 98% av alla breven inom 3 dagar..
Kommer så småningom bli så att de delar ut posten 2 dagar i veckan (alltid) jämfört med nu där de delar ut 2 gånger och 3 gånger läste jag. Kanske inte kommer göra så stor skillnad för oss som beställer när det gäller riskerna men det är ju aldrig bra att ett brev ligger längre än nödvändigt på en terminal eller sorteringskontor om det innehåller något mindre lagligt.
Citera
2026-06-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Ja precis så är det! Jag har notera stämpel på vanliga brev myndigheter/fakturor bla båda hemma och på jobbet att de gått från standard 2 dagar från utskick till 3 dagar..
men paket flödet ökar ju så klart så jag vet inte hur de ska lösa det? Mer Instabox å fler utbud av andra privata leverantörer är min gissning..
Citera
2026-06-30, 15:12
Medlem
mina normala brev från företag dyker i alla fall upp dagen efter även i sommartider så ni som beställer droger eller kurirerna som skeppar har nog snuten och postNord stenkoll på.
Citera
2026-07-01, 14:59
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stadatskrivbord
Man vill ju tro att snuten följer lagen men jag har ändå svårt att tro på att de gör det.
Lagen är utformad så snuten kan använda hemlig tvångsmedel rätt fritt, och att de inte behöver underrätta nån som utsatts för det eftersom regeln säger att om de dröjer en viss tid så slipper de underrätta. Däremot antar jag det skrivs ut om dessa verktyg är en del av ett åtal och fällande dom. Men för span och förundersökningar som läggs på is utan att läggas ner (vilandeförklaras) kan de göra lite som de vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in