Citat:
OK! 7-OH har jag aldrig provat men hört hemska saker om det...Kratom & Kratom Extract kunde man ta i perioider. Har kollat en hel del idag om 7-OH och det är lixom långt ifrån vanligt kratom. Dem kommer typ inte veta vad kratom/7-oh o sånt är på LARO...finns stor risk för det iaf. Minns när jag en gång sa uppe på akut psyk när dem frågade vad jag hade i systemet sa heroin och kratom...Dem frågade vad är det aldrig hört talas om det...Det var iofs slutet 2020 början 2021...men ändå..Tror inte kratom i sig har blivit ett så stort problem att alla inom vården känner till det. Men tar du 7-OH / mgm-15 i dagsläget alltså? Har du en gång vart med i LARO är det bra mycket större chans att du kan få det igen. Men vet inte hur dem kommer se på att du har ett väldigt ordnat liv i övrigt, vilket inte direkt är negativt..Det är svårt o säga om det är taktiskt att vara ärlig med just dem typerna av droger.... Frågan du behöver ställa dig själv är nog : Behöver jag LARO? Kommer dett att gynna mig att vara med i programmet igen? Tror du det så är det ju bara o skicka in en egenvårdsbegäran och skriva väldigt tydligt i formuläret.
Jag tar inte det nu men har precis nästan på dagen blivit fri från at från mgm-15. 7oh och mgm-15 var fan bättre än dom flesta andra opioider. Riktigt potenta grejer. Det är något helt annat än kratom. Kratom är till 7oh vad kaffe är till kokain eller metamfetamin.
Jag tog mgm-15 på lördag och söndag, ibland även fredag kväll. Det var tillräckligt för att ge opiat at hela veckan tills nästa helg när jag gick på det igen. Kunde inte låta bli. Men nu är jag fri och dom preparaten är narkotikaklassade sedan nyligen.
Och ja dom vet säkert inte men en enkel googling avslöjar verkligheten. Hade nog fått starta Laro igen om jag hade försökt. Men jag ska inte. Det är alltför stora inskränkningar i livet. Kan inte åka till usa å ta med medicinen tex. Även andra länder har hårda regler och förbud mot införsel av buprenorfin. Jag vill vara fri, inte låst till en opioid.