2026-07-22, 07:59
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Går nog att maila sidan och be dem spärra kontot om det är så? Medans det jobbiga ligger färskt i minnet.

När allt kommer omkring, och ruset gått ur, så har ju det där kliandet på näsan trots allt inte något större värde. Även om det är väldigt skönt för stunden. Aja, bara en tanke om du känner att det skenat iväg.

Simma lugnt.

Jo det är sant. Men det ska nog inte behövas, är ju fortfarande i fasen där jag minns hur sketet jag ofta mått i veckorna mellan mina helgdoser.
Citera
2026-07-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Nej det menar jag inte. Jag menar exakt det jag skriver. ESTA är en elektronisk onlineansökan som behandlas automatiskt och om du svarar negativt för dig på någon fråga får du ett automatiskt avslag på ESTA och därmed enkel inresa.
Men du kan fortfarande boka tid till amerikanska ambassaden, vänta på din tid, och där berätta allt om ditt missbruk och hoppas på inresetillstånd. Alltså ett jävla bök. Och ska du bara semestra så är det osannolikt att du får tillstånd via denna långa omständiga vägen.

Dom tittar inte i belastningsregistret. Dom har ingen direktlänk till att söka i svenska belastningsregister. Och som sagt så är ESTA automatisk, det sitter ingen människa och tittar på dina svar. Däremot kan ambassaden infört ditt besök kräva att du medtar ett oöppnat utdrag ur belastningsregistret.

Det låter jävligt extremt, men dem är väll noggrana vilka dem släpper in till skillnad från Sverige. Men säg om man skulle åka en månad då skulle man ju bara kunna ta en spruta buvidal ist och svara nej, elr skulle inte det fungera? Väldigt drygt om man verkligen vill dit, nu är det inget direkt för mig för tillfället. Men känns som att man blir dömd för all framtid lixom...
Citera
2026-07-22, 13:43
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Det låter jävligt extremt, men dem är väll noggrana vilka dem släpper in till skillnad från Sverige. Men säg om man skulle åka en månad då skulle man ju bara kunna ta en spruta buvidal ist och svara nej, elr skulle inte det fungera? Väldigt drygt om man verkligen vill dit, nu är det inget direkt för mig för tillfället. Men känns som att man blir dömd för all framtid lixom...
Visst. Jag har själv rest dit med... ja kanske inte helt ärligt ifylld ESTA. Risken för upptäckt vid vanlig turistresa är nästintill obefintlig. Det krävs då att amerikanska immigrationspolisen av någon anledning väljer ut dig för vidare kontroll vid inresa i landet och blir så ängsliga av dig att dom kräver belastningsutdrag. Och det tar tid så det gör dom inte, då nekar dom hellre inresa.

Men svarar man nej på ESTA på om man någonsin missbrukat droger och samtidigt har med sig 1-2 bup åttor för varje dag man ska vara där så är det tydligt att man ljugit på sin ESTA för det finns bara den användningen. Får man bup mot smärta tex Temgesic så är det 0,2 eller 0,4 mg i styrka. 8mg är bara för underhållsbehandling = missbruksbehandling.
Citera
Igår, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Visst. Jag har själv rest dit med... ja kanske inte helt ärligt ifylld ESTA. Risken för upptäckt vid vanlig turistresa är nästintill obefintlig. Det krävs då att amerikanska immigrationspolisen av någon anledning väljer ut dig för vidare kontroll vid inresa i landet och blir så ängsliga av dig att dom kräver belastningsutdrag. Och det tar tid så det gör dom inte, då nekar dom hellre inresa.

Men svarar man nej på ESTA på om man någonsin missbrukat droger och samtidigt har med sig 1-2 bup åttor för varje dag man ska vara där så är det tydligt att man ljugit på sin ESTA för det finns bara den användningen. Får man bup mot smärta tex Temgesic så är det 0,2 eller 0,4 mg i styrka. 8mg är bara för underhållsbehandling = missbruksbehandling.

Sant! Men jag tror man skulle kunna lösa det om vi snackar ett par 2-4 veckor att man bara får sprutan isf. Ska man däremot dit längre typ 3-4 månader blir det mer problem..Om man inte kan lösa det där på plats...Lär inte bli lätt o göra det lagligt iaf.
Citera
Igår, 22:08
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Sant! Men jag tror man skulle kunna lösa det om vi snackar ett par 2-4 veckor att man bara får sprutan isf. Ska man däremot dit längre typ 3-4 månader blir det mer problem..Om man inte kan lösa det där på plats...Lär inte bli lätt o göra det lagligt iaf.

Har hen sub på recept från LARO? Isåfall räcker det med intyg från mottagning och kan ta med sä många sub man vill ha med sig

Annars är ju en injektion optimalt som du redan sagt. Dock kostar en 128mg buvidal runt 4k på apoteket. Är inte gratis direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in