2026-07-21, 20:39
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Antar du inte brukar titta på friidrott häck och 110 meter?
NBA har du också missat antar jag, NFL inget du känner till?
Muskelkraft skrev du.
Använder de muskelkraft i tävlingen världens starkaste man?
Magnus Samuelsson, Halftor Björnsson och Eddie Hall känner du inte till?
Googla worlds strongest man, inte en enda svart atlet bland nuvarande top 5.
Betänk att världens starkaste män oftast kommer från de världsliga minoritetsbefolkningarna med Europeiskt/amerikanskt ursprung.

Européer är starkast i världen
Citera
2026-07-21, 20:41
Medlem
Nej, negrer är inte bättre fotbollsspelare än vita. Däremot har fotbollen utvecklats till där fart är det överlägset viktigaste attributet en fotbollsspelare behöver. Där slår svarta alla på fingrarna.
Citera
2026-07-21, 20:53
Medlem
Det var deras tidigare kolonialvälden som möttes, jag betvivlar att det bara var 90% afrikaner på planen.
Citera
2026-07-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Nej, negrer är inte bättre fotbollsspelare än vita. Däremot har fotbollen utvecklats till där fart är det överlägset viktigaste attributet en fotbollsspelare behöver. Där slår svarta alla på fingrarna.

Det här är fel. Det viktigaste attributet är precis som alltid i modern fotboll är teknik och ett öga för spelet (beslutsfattande och så vidare).
Citera
2026-07-21, 21:02
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confidential-user
Än annan märklig notis är att det afrikanska (nordarab o dyl) lagen är rätt så dåliga. Dvs det måste vara nått med uppväxten, kosten el utbildningen/träningen som gör att dessa individer ändå lyckas i tex europa när deras hemländer (om dom stannat kvar förmodligen mm) är dåliga på fotboll iaf.
Vita tränare är skillnaden.
Citera
2026-07-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CygnusX
jag betvivlar att det bara var 90% afrikaner på planen.

Jag är säker på det var 99%. Av samma anledning slutade jag titta. England och Frankrike ligger inte i Afrika.
Citera
2026-07-21, 21:40
Medlem
Placeholders avatar
Det är väl mer afrikaner som tänker sig fotboll som en karriär än vita kanske? De tänker väl inte på att skaffa ett vanligt jobb oftast utan det är en karriär som tex fotbollspelare som hägrar. Kan också tänka mig att vita har väl mer och mer trängts bort från de ytor där det brukade spelas fotboll som unga.
Ang träningen så borde alla redan ha tillgång till högsta nivån av träning numera med nätet och AI till hjälp, problemet är väl att sätta planen till verket.
Citera
2026-07-21, 21:46
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Som tidigare kolonialmakter är det kanske inte så konstigt att både England och Frankrike har en väldigt blandad befolkning. Landslagen speglar dessutom inte befolkningen i stort, utan ett väldigt litet urval. Att personer med afrikansk bakgrund är överrepresenterade i sprint- och explosiva idrotter är välkänt, kanske även gäller fotboll?

Varför finns inga spelare med indisk bakgrund i Englands landslag?

Av samma anledning som man inte ser dessa i Highland Games.

Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Svarta är fysiskt överlägsna alla övriga raser. Helt bortom konkurrens.

Nej, inte när det gäller absolut styrka.

Citat:
Pratar inte bara fotboll utan generellt sporter som kräver muskelkraft.
Troligtvis hade svarta även dominerat vintersporter men de inte så intresserade av vintersport.

Det stämmer inte alls, finns ingen vinnare i World's Strongest Man som varit svart. Ingen har rekorden i de absolut mest krävande momenten som kräver mest muskelkraft och ställer extrema krav på utövaren som atlasstenar eller marklyft. Detta går inte att avfärda med "brist på intresse" då det funnits flera som försökt, dessutom finns det flera svarta personer som anses vara bland de mest framgångsrika någonsin inom bodybuilding. De svåraste renodlande styrkegrenarna domineras inte av svarta.

På individnivå har Afrika talanger av världsklass inom fotboll.
Citera
2026-07-21, 21:55
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl

Det stämmer inte alls, finns ingen vinnare i World's Strongest Man som varit svart. Ingen har rekorden i de absolut mest krävande momenten som kräver mest muskelkraft och ställer extrema krav på utövaren som atlasstenar eller marklyft. Detta går inte att avfärda med "brist på intresse" då det funnits flera som försökt, dessutom finns det flera svarta personer som anses vara bland de mest framgångsrika någonsin inom bodybuilding. De svåraste renodlande styrkegrenarna domineras inte av svarta.

På individnivå har Afrika talanger av världsklass inom fotboll.

Det stämmer och det är framför allt skandinaver, polacker och balter som utmärkt sig inom Strongman. Kan tillägga att negrer inte utmärker sig inom simning då de har en högre bendensitet vilket inte är oprimalt för sporten.

Folk borde sedan notera att allt handlar om ras. Ingen av långdistanslöparna som är bäst i världen kommer från de västra delarna av Afrika utan de är eritreaner, etiopier eller kenyaner. Det förhåller sig sedan på samma sätt med negrerna som är bäst på kordistans dvs 100m, 400m och de kommer från de västra delarna av Afrika (ja jamaikaner kommer därifrån).
Citera
2026-07-21, 22:03
Medlem
Citat:
Det faller inte negrer i smaken att hålla på med vintersporter har jag redan skrivit. Inte nödvändigtvis för att de är sämre utan de har ej intresse för sport i kalla sammanhang.
Icke sa nicke. Svarta har en fördel fysiskt i springa och hoppa-sporter. Pga av deras kroppar inte är byggda på samma sätt som tex vita. Därav kan svarta aldrig utmana vita i skidåkning och simmning. De är fega som inte försöker helt enkelt, de skulle slå hål på illusionen att de är fysiskt bättre.

Och de vet om det.
Citera
2026-07-21, 22:10
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Icke sa nicke. Svarta har en fördel fysiskt i springa och hoppa-sporter. Pga av deras kroppar inte är byggda på samma sätt som tex vita. Därav kan svarta aldrig utmana vita i skidåkning och simmning. De är fega som inte försöker helt enkelt, de skulle slå hål på illusionen att de är fysiskt bättre.

Och de vet om det.

Jag orkar inte kolla upp det men jag tror inte att de har vunnit eller ens deltagit i någon "världens starkaste man" tävling?
Däremot är de jävliga på boxning.
Citera
2026-07-21, 22:25
Medlem
daligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Jag orkar inte kolla upp det men jag tror inte att de har vunnit eller ens deltagit i någon "världens starkaste man" tävling?
Däremot är de jävliga på boxning.
Är det de som ligger blick stilla sängvis hela tiden och otolererar avvikandeartighetsbedömningar och ogillar Ryssland, eller är det de som är som innerstadsstockholmarna(s)? För det finns bara två stycken afrikanartsmässigast. Ett satellitkartshelvete och ett som inte kans springa iväg från en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in