2026-07-23, 02:47
Medlem
Pungsvings avatar
Har Afrika 1 miljard invånare? Alla spelar fotboll där och drömmer om ett liv i Europa eller Nordamerika. Så lätt och praktiskt för en fotbollsklubb att bara anställa någon talangfull från Afrika.

Alla vet vilka rötter de har. Det vore mer ärligt om en spelare gavs valmöjligheten att spela för sitt ursprungsland eller för ett internationellt lag, där alla negrer kan trängas. Jag menar de som bara har ett medborgarskap. En svensk neger ska få spela för Sverige, eller för det internationella laget, där alla är välkomna.
Senast redigerad av Pungsving 2026-07-23 kl. 02:52.
Citera
2026-07-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
På den biten har du rätt, inlägget var menat för att avfärda de felaktigheter som postats i tråden. Det finns ett fåtal undantag - de som du påpekat. Du har själv avfärdat att det inte stämmer att svarta är överlägsna när det gäller ren råstyrka. Med tanke på det citerade så tyder det på att du faktiskt har djupare insyn inom dessa tävlingar/händelser.

Bronsmatchen var ren hawaii-fotboll.
Jo visst men menar att det ändå är stor skilnad på tex latinos för att icke tala om asiater jämfört med negrer inom kraftsport (räknar ej med kroppsbyggning som en riktig sport). Dvs om vi ska va ärliga hade vi mycket väl kunnat ha en neger som världens starkaste (med risk för att gå Off Topic var det ju till o med en öppet homusexuel dock vit snubbe som med regnbågs hår kom sexa tror jag). Förövrigt va det väl en svarting som hade bänk press rekord (iaf fram till några år sen)?
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Vad är problemet? När jag var ung fanns tre svarta spelare i PL. Kick and rush-fotbollen dominerade. Chelsea var sista lag att ta in svarta spelare. Förstår ni hur bra korpserierna var? Det fanns lag som aldrig förlorat på många många år med svarta spelare. Det är naturens gång. Dom bästa ska spela. Punkt slut. Den här USAImporterade diskussionen är helt irrelevant. Amerikaner kan sällan säga nåt alls utan att få med en hudfärg, I min mening en lågpannad idiotgrej att förhålla sig till.
Ja jag håller ju med om att det hade varit off att bänka tex Ayari, Ali & dom andra svartingarna men dock bygger det på att dom isf är klart bättre än vita konkurrenter (iaf jag har svårt att heja på Sverige mot Norge om det till och med är öppet praktiserande muslimer i laget men det kanske är som det är). Min poäng var iaf att belysa att det är faktiskt drygt 90 % svarta i allmänhet & i synnerhet väldigt många afrikaner i en europeisk sammandrabbning. När förändrades det blev jag nyfiken på osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Har Afrika 1 miljard invånare? Alla spelar fotboll där och drömmer om ett liv i Europa eller Nordamerika. Så lätt och praktiskt för en fotbollsklubb att bara anställa någon talangfull från Afrika.

Alla vet vilka rötter de har. Det vore mer ärligt om en spelare gavs valmöjligheten att spela för sitt ursprungsland eller för ett internationellt lag, där alla negrer kan trängas. Jag menar de som bara har ett medborgarskap. En svensk neger ska få spela för Sverige, eller för det internationella laget, där alla är välkomna.
Han Ayari valde ju Sverige före Tunisien & sen när han mötte sin farsas hemland ville han icke först jubla när han gjorde mål (kanske hade varit bättre att han inte gjort det vid andra målet heller med tanke på att han brast ut i en muslimsk bön). Du menar asså att det skulle vara typ som i Worl cup of Hockey med hitta på lag som tex flykting gänget som saknade riktigt hemland? Ja möjligen men då får det väl bli nån annan tunering än VM isf.
Citera
2026-07-23, 15:55
Medlem
NewDawnFadess avatar
Det kryllade av svarta spelare i många europeiska vm-lag. I de afrikanska vm-lagen fanns det inga, eller möjligen nästan inga, vita spelare. Afrikaner är sålunda jäkla rasister, men det är ändå främst vita män i Europa som pekas ut som rasister.
Citera
2026-07-23, 20:18
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Det kryllade av svarta spelare i många europeiska vm-lag. I de afrikanska vm-lagen fanns det inga, eller möjligen nästan inga, vita spelare. Afrikaner är sålunda jäkla rasister, men det är ändå främst vita män i Europa som pekas ut som rasister.

Det är ju det som är det tragikomiska.

Man bevittnar i realtid hur folken i Europa byts ut, och där då landslagen i fotboll bara blir svartare och svartare. Ändå måste medlöparna argumentera emot och försvara det, kalla det en konspirationsteori, när det är matematik och vad alla kan se.

Åtminstone i forna länder med Partiet och Pressen i centrum för propagandan, visste folket om att de blev lurade och att ledarna snackade skit, men de höll tyst, låtsades för att inte riskera liv och arbete och vad grannen kunde tjalla om. Och då rörde politiken ändå inhemska angelägenheter utan att man bjöd in Afrika och Mellanöstern och strävade efter en helt ny befolkningsbild.

Men här skyddar folket aktivt och villigt ledarnas lögner genom att själva engagera sig i lögnen fullt ut och skriva om verkligheten från våra sinnen.

Det är urtypen av en människa som i framtiden frågar en gammal av oss: Men hur kunde ni tro på det? Ni såg ju själva hur det såg ut i städerna och i gatubilden!

Ja, vad kommer den äldre versionen av oss att svara?
Citera
2026-07-24, 11:59
Medlem
Värt att notera är tydligen att tex Mbape (även algeriern Zidane tidigare) har stuckit ut hakan och tagit ideologisk ställning mot Le pen mm i Frankrike. Var ju även nån högt uppsatt latina som skrev att Mbape var en ful, nyrik, och fusk kameruan (ist för fransk). Kanske var det ett oshyst påhopp (även om det var lite kul) men tycker inte att han ska ta initiativet till idelogisk ställning åtminstone.
Senast redigerad av confidential-user 2026-07-24 kl. 12:03.
Citera
2026-07-25, 12:55
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confidential-user
Värt att notera är tydligen att tex Mbape (även algeriern Zidane tidigare) har stuckit ut hakan och tagit ideologisk ställning mot Le pen mm i Frankrike. Var ju även nån högt uppsatt latina som skrev att Mbape var en ful, nyrik, och fusk kameruan (ist för fransk). Kanske var det ett oshyst påhopp (även om det var lite kul) men tycker inte att han ska ta initiativet till idelogisk ställning åtminstone.

Hade de spelat för sina egentliga landslag, hade Afrika mycket väl kunnat ha ett VM-guld redan, eller åtminstone att ett afrikanskt land tagit sig till en final.

Mbappe i Kamerun hade varit oerhört sant och fränt. I stället för att de ska lägga sig i europeiska, politiska spörsmål.
Senast redigerad av -GG 2026-07-25 kl. 12:59.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in