Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
För att få en stark teori så bör du såklart se över om det finns några alternativa förklaringar innan du slår fast och beskyller någon?
Likväl som att de som tvivlar också testar GM-hypotesen.
Eller? (och också anledningen till att jag anser att du/ni bortser från saker. Det är inte bara du här.)
Materialet medger ju inte att allt kan förklaras i detalj/sekund för sekund.
Att ni med SE som GM omöjligt kan se förväxlingen som sannolik trots uppgifterna i materialet är sedan länge noterat. Dock blir det ju inte mer än ett tyckande. Jag har också tidigare redogjort för en alternativ förklaring/möjlighet att det inte alls handlar om en lögn.
Här ett meddelande till Kjamfossftw i samma mening
Tycker inte dina svar håller kvalitet så jag får nog släppa dialogen - att få sista ordet för sakens skull intresserar mig inte.
Men du har fel och det är väldigt lätt att visa, jag prövar ju hela tiden de alternativa förklaringar som ges här (nu senast av H24 som jag svarade) men jag finner hela tiden logiska luckor i dem som jag skriver om.
Jag tror SE:s berättelse är lögn medan du påstår att man knappast kan beslå honom för en enda lögn.
Men du kom ironiskt nog inte mer än 6 sekunder in i SE:s berättelse innan du själv hittade en motsägelse (att det är folk där efter 6 sekunder).
Redan vid den punkten (efter 6 sekunder) slutar sedan tydligen alla dina förklaringar om vad SE gjorde och du kommer inte längre - försöker inte ens.
Jag själv däremot har gett en förklaring hur jag tror det kan ha gått till om SE är GM i den här tråden och dessutom ställt motfrågor till de som menar att han kommer efter 30-60 sekunder (trots att han själv säger 6-7 sekunder vilket är en avsevärd skillnad som ni bortser från ) för att få ihop att han ska se LJ i gränden vid rätt tidpunkt.
Jag har fortsatt att tänka på förloppet med att han skulle ha kommit 30-60 sekunder efter mordet, gått igenom det scenariot och kommit fram till saker som jag tycker är motsägelser som jag återgett i den här tråden. T.ex. hur han då nånsin kan tro att han blivit förväxlad och varför tar han upp det i ett slutet förhör med Ali Lindholm om hans enda avsikt är att bli berömd.
Också varför han fortfarande kan tro att det är GM han ser i gränden i april-förhöret när han vet att LJ var i gränden etc.
Så ditt påstående att jag inte prövar alternativa förklaringar är inte alls sant.
Men jag släpper detta nu, du får "tycka" vad du vill , den här dialogen ger mig ingenting alls ...