2026-07-21, 17:48
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Återigen då att man lägger sig i evolutionens gång. Riskerna att dö i hjärmblödning var försvinnande liten. Vilka bieffekter har man kunnat koppla till sprutan/sprutorna. Jag tror det var 17 sprutor ett barn tar fram tills 12? årsåldern... måste kolla men många var det. Är alla dessa nödvändiga eller är de dessa som orsakar alla Adhd add osv i barnen?
Jag kan hålla med dig om att man inte gjort tillräckligt för att hur nyttan vs. skadan ser ut.

Vad tänker du om den orala lösningen? Det är trots allt inte en injektion.
Citera
2026-07-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jag kan hålla med dig om att man inte gjort tillräckligt för att hur nyttan vs. skadan ser ut.

Vad tänker du om den orala lösningen? Det är trots allt inte en injektion.

Uppskattningar visar att det är ungefär 1 barn på 10 000 (I Sverige är det ca 10-12 barn per år) som har anlag för sjukdomen. Den mest allvarliga komplikationen vid VKDB är blödning i hjärnan, dock är det inte fler än 30% av de insjuknade som drabbas av det (1). Om man utgår från att alla som har anlag för sjukdomen också insjuknar (vilket är en enorm överdrift) skulle detta innebära att 1 av 30.000 (0.003 %) av de barn som föds i Sverige får en blödning i hjärnan. Risken är låg och allvarlighetsgraden av en sådan blödning beror på var i hjärnan blödningen finns, I enstaka av dessa (generöst räknade) fall finns risk för hjärnskada eller dödsfall.

Sannolikheten alltså att drabbas av en hjärnblödning är låg.

K-vitamin tas upp i tunntarmen där upptaget kräver fett och galla. Transporteras via lymfan i s.k. kylomikroner och lagras i små mängder i levern.

Saxat från Google.

Är denna funktion igång hos ett spädbarn, tror inte. Det är när tarmfloran fått sina bakterier i ordning som denna process sker. Var det vid ca 16 månaders ålder?

Oralt kontra injektion i lårmuskeln.... vet ej vad för nytta detta skulle göra på nyfödd?
Citera
2026-07-21, 17:55
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Uppskattningar visar att det är ungefär 1 barn på 10 000 (I Sverige är det ca 10-12 barn per år) som har anlag för sjukdomen. Den mest allvarliga komplikationen vid VKDB är blödning i hjärnan, dock är det inte fler än 30% av de insjuknade som drabbas av det (1). Om man utgår från att alla som har anlag för sjukdomen också insjuknar (vilket är en enorm överdrift) skulle detta innebära att 1 av 30.000 (0.003 %) av de barn som föds i Sverige får en blödning i hjärnan. Risken är låg och allvarlighetsgraden av en sådan blödning beror på var i hjärnan blödningen finns, I enstaka av dessa (generöst räknade) fall finns risk för hjärnskada eller dödsfall.

Sannolikheten alltså att drabbas av en hjärnblödning är låg.

K-vitamin tas upp i tunntarmen där upptaget kräver fett och galla. Transporteras via lymfan i s.k. kylomikroner och lagras i små mängder i levern.

Saxat från Google.

Är denna funktion igång hos ett spädbarn, tror inte. Det är när tarmfloran fått sina bakterier i ordning som denna process sker. Var det vid ca 16 månaders ålder?

Oralt kontra injektion i lårmuskeln.... vet ej vad för nytta detta skulle göra på nyfödd?
Allt detta stämmer. Risken var från början väldigt låg och det i sig räcker nog för att ifrågasätta skada vs. nytta.

Är det skadligt att ta oralt preparat?
Citera
2026-07-21, 17:56
Medlem
Det är flera länder som har gått över till oral administrering bla, Schweiz. Det borde fungera lika bra.
Vitamin K upptäcktes 1929.
Citera
2026-07-21, 18:00
Medlem
Citat:
Allt detta stämmer. Risken var från början väldigt låg och det i sig räcker nog för att ifrågasätta skada vs. nytta.

Är det skadligt att ta oralt preparat?

Spädbarn tar upp K-vitamin från oralt intag, men upptaget i tarmen är betydligt sämre och mer opålitligt jämfört med en intramuskulär injektion.
Eftersom det orala upptaget är begränsat krävs en helt annan dosering för att ge barnet ett fullgott skydd mot allvarliga blödningar "så kallad K-vitaminbristblödning eller VKDB"
VKDB...... Vi Köper Din Bil Ha ha ha
Citera
2026-07-21, 18:01
Bannlyst
[quote=vgebler|95486534]

Det är helt sant. En Vitamin K antogonist är ett ämne i blodet som förhindrar levring.

Det är helt sant. Produkter som levar använder sig av det ämntet.

Om du inte tror på mig kan du dra åt helvete! Dumjävel! I så fall är du en männsiska som inter tror på medicinsk forskning.

Men det är upp till dig att bevisa gentemot mig.

Jag år så trött på rövhål som tror dom vet någotntin... och det ärä bara skit½
Senast redigerad av Intimkontakt 2026-07-21 kl. 18:04.
Citera
2026-07-21, 18:10
Medlem
santos_devilles avatar
Jag tycker det är bra! Personer med låg IQ tror inte på modern medicin, deras barn kommer också ha lågt iq. Är det inte då bättre att låta dessa gå naturligt om man nu säger så?

Ju färre personer med låg iq ett samhälle har ju bättre
Citera
2026-07-21, 19:01
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intimkontakt
Jag har medicinska poäng angående blod och blodvärden. Att höra på ert skit.

Man blir bara ledsen. Tyvärr.. Det finns bara vetenskap min vän!
Jag tänkte på ditt språk, det var många felstavningar. Men nu är det bättre!
Citera
2026-07-21, 19:11
Medlem
Stark-Senaps avatar
Jag tycker det är bra. De största konspiratörerna av dem alla, typ SD eller MAGA, fortsätter gå emot all vedertagen vetenskap. Gärna! Ni utplånar er själva och kommer vara saknade av ingen.
Fortsätt vägra all form av vaccin! (Och K-vitamin)

Men inland undrar jag om inte allt detta egentligen bara handlar om att de bruna helt enkelt är spruträdda.
Citera
2026-07-21, 19:12
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Jag tycker det är bra. De största konspiratörerna av dem alla, typ SD eller MAGA, fortsätter gå emot all vedertagen vetenskap. Gärna! Ni utplånar er själva och kommer vara saknade av ingen.
Fortsätt vägra all form av vaccin! (Och K-vitamin)

Men inland undrar jag om inte allt detta egentligen bara handlar om att de bruna helt enkelt är spruträdda.
Fast det här bebisar. Tycker du det är bra att de dör?
Citera
2026-07-21, 19:20
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Fast det här bebisar. Tycker du det är bra att de dör?

På ett sätt har du rätt. Så klart! Men de hade antagligen uppfostrats till att rösta på Jimmy.
(Eller dött av mässlingen eller något annan farsot deras iq-befriade föräldrar förvägrat dem vaccin mot.)

Nej skämt åsido. Jag önskar sällan livet ur någon. Och så klar aldrig oskyldiga små barn!
Men ändå komiskt, och hoppfullt, att de bruna är så fokuserade på självutplåning.
Citera
2026-07-21, 19:28
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
På ett sätt har du rätt. Så klart! Men de hade antagligen uppfostrats till att rösta på Jimmy.
(Eller dött av mässlingen eller något annan farsot deras iq-befriade föräldrar förvägrat dem vaccin mot.)

Nej skämt åsido. Jag önskar sällan livet ur någon. Och så klar aldrig oskyldiga små barn!
Men ändå komiskt, och hoppfullt, att de bruna är så fokuserade på självutplåning.
Det verkar vara mera hippies typ som avstår sprutan tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in