2026-07-21, 12:55
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, din ointelligenta och okunniga pappskalle. Han lämnar ingen sådan referens. Är du DUM I HUVUDET?

Här är referenserna han lämnar:

NOTERA ATT DU FÅTT EN LÄNK TILL KÄLLAN

SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?

Är du mytoman eller dum i huvudet? Eller både och? Ja eller nej?

Herregud....
Säger tidstämplarna något annat än det jag påstår att de gör?

Referenserna som du påpekat om just fordstudie intervjun som artikeln PG refererar till handlar om beskriver de så. Dokumentären och senatförhöret är primärkällorna.
Citera
2026-07-21, 13:14
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Säger tidstämplarna något annat än det jag påstår att de gör?

Referenserna som du påpekat om just fordstudie intervjun som artikeln PG refererar till handlar om beskriver de så. Dokumentären och senatförhöret är primärkällorna.
Du måste lida av någon allvarlig form av dumskalle-syndrom. Var i Goetzche's referenslista anger han filmen "An Inconvenient Study" som referens?

Citat:
1 Doyon-Plourde P, Chong J, Abrams EM, et al. Aluminium adjuvants in vaccines and potential health effects: systematic review. BMJ 2026;393:e088921.

2 Joura EA, Giuliano AR, Iversen O-E, et al. A 9-valent HPV vaccine against infection and intraepithelial neoplasia in women. N Engl J Med 2015;372:711–23.

3 Gøtzsche PC. How Merck and drug regulators hid serious harms of the HPV vaccines. New York: Skyhorse; 2025.

4 Jørgensen L, Gøtzsche PC, Jefferson T. Benefits and harms of the human papillomavirus (HPV) vaccines: systematic review with meta-analyses of trial data from clinical study reports. Syst Rev 2020;9:43.

5 Gøtzsche PC. Is the extensive US vaccine schedule harmful? Brownstone Journal 2025;Oct 22.

6 Gøtzsche PC. Aluminium in vaccines is harmful. Brownstone Journal 2025;Oct 6.

https://www.bmj.com/content/393/bmj-2025-088921/rapid-responses

(och då nämner jag inte ens det uppenbara att i den film du hänvisar till säger inte forskarna att de inte vågade publicera studien för att de var rädda för att få sparken".

Herregud, du är den mest hjärntvättade pappaskalle jag någonsin stött på? Är du mytoman på riktigt? Ljuger du så mycket att du faktiskt tror på lögnerna du fantiserar ihop?

Herregud...
Citera
2026-07-21, 13:21
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Why The Study Was Buried
According to Siri’s Senate testimony, the Henry Ford team had promised to publish the paper regardless of the outcome.

But when the results came in, Zervos and his colleagues hesitated. Siri said they confided that publishing it would “make doctors uncomfortable.”

Those behind-the-scenes discussions were later captured in a new documentary that exposed the drama in full.

In a secretly recorded dinner conversation featured in the documentary An Inconvenient Study, Zervos is seen wrestling with the dilemma. “It’s the right thing to do,” he says, “but I just don’t want to.”

Henry Ford Health, scrambling to contain the fallout, threw Zervos under the bus, later claiming the paper was not published because it “did not meet the rigorous scientific standards required of our institution.”

But the methods—standard epidemiology applied to real-world data—were no different from those used in many of Henry Ford’s own published studies.

https://substack.brownstone.org/p/inside-the-henry-ford-vaccine-controversy

Därför forskaren själv erkänner det kanske?

Citat:
Du måste lida av någon allvarlig form av dumskalle-syndrom. Var i Goetzche's referenslista anger han filmen "An Inconvenient Study" som referens?

(och då nämner jag inte ens det uppenbara att i den film du hänvisar till säger inte forskarna att de inte vågade publicera studien för att de var rädda för att få sparken".

Herregud, du är den mest hjärntvättade pappaskalle jag någonsin stött på? Är du mytoman på riktigt? Ljuger du så mycket att du faktiskt tror på lögnerna du fantiserar ihop?

Herregud...
I källan han refererar som 5 refererar han till artikeln som är ovanstående. Primärkällorna till det utdraget jag citerar har jag gett dig.

Säger de något annat i dokumentären än vad PG, Demasi och jag påstår att de gör?
Vad i primärkällorna motsäger vad som påstås om dem i artiklarna?
Citera
2026-07-21, 13:32
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
I källan han refererar som 5 refererar han till artikeln som är ovanstående. Primärkällorna till det utdraget jag citerar har jag gett dig.

Säger de något annat i dokumentären än vad PG, Demasi och jag påstår att de gör?
Är du DUM I HUVUDET!?

Goetzche refererar inte till något jävla senatsförhör och inte till någon dokumentarfilm.

Här kommer refenserna igen:

Citat:
1 Doyon-Plourde P, Chong J, Abrams EM, et al. Aluminium adjuvants in vaccines and potential health effects: systematic review. BMJ 2026;393:e088921.

2 Joura EA, Giuliano AR, Iversen O-E, et al. A 9-valent HPV vaccine against infection and intraepithelial neoplasia in women. N Engl J Med 2015;372:711–23.

3 Gøtzsche PC. How Merck and drug regulators hid serious harms of the HPV vaccines. New York: Skyhorse; 2025.

4 Jørgensen L, Gøtzsche PC, Jefferson T. Benefits and harms of the human papillomavirus (HPV) vaccines: systematic review with meta-analyses of trial data from clinical study reports. Syst Rev 2020;9:43.

5 Gøtzsche PC. Is the extensive US vaccine schedule harmful? Brownstone Journal 2025;Oct 22.

Här kommer en jävligt enkel fråga som till och med en utvecklingsstörd idiot som du borde kunna svara på:
REFERERAR GOETZCHE TILL EN DOKUMENTÄR ELLER ETT SENATSFÖRHÖR I REFERENSLISTAN OVAN!?

JA eller NEJ!?

Herregud...
Citera
2026-07-21, 13:35
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Är du DUM I HUVUDET!?

Goetzche refererar inte till något jävla senatsförhör och inte till någon dokumentarfilm.

Här kommer en jävligt enkel fråga som till och med en utvecklingsstörd idiot som du borde kunna svara på:
REFERERAR GOETZCHE TILL EN DOKUMENTÄR ELLER ETT SENATSFÖRHÖR I REFERENSLISTAN OVAN!?

JA eller NEJ!?

Herregud...
Jag har förklarat det väldigt utförligt för dig.

Du är inkorrekt och du har inte svarat på ifall dokumentären och senatförhöret säger något annat.

Du är en väldigt ohederlig och oskicklig debattör.
Citera
2026-07-21, 13:37
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag har förklarat det väldigt utförligt för dig.

Du är inkorrekt och du har inte svarat på ifall dokumentären och senatförhöret säger något annat.

Du är en väldigt ohederlig och oskicklig debattör.
Det var svårt det här. OM någon någonsin undrar varför många vill forska på vad det är för fel i huvudet på antivaxxar-patrask så behöver man bara läsa dina inlägg ovan så förstår man varför....

Citat:

JA eller NEJ!?

Herregud...
Citera
2026-07-21, 13:40
Medlem
Ajogens avatar
Citat:

Citat:
Det var svårt det här. OM någon någonsin undrar varför många vill forska på vad det är för fel i huvudet på antivaxxar-patrask så behöver man bara läsa dina inlägg ovan så förstår man varför....

JA eller NEJ!?

Herregud...
Det är så här det är.

Jag kan inte vara mer utförlig än så.

Dokumentären och senatförhöret säger precis det som PG påstår att de gör.
Citera
2026-07-21, 13:44
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är så här det är.

Jag kan inte vara mer utförlig än så.

Dokumentären och senatförhöret säger precis det som PG påstår att de gör.

Men refererar Goetzche till dokumentären eller senatsförhöret (det finns ingen primärkälla där heller, men det är en annan sak)?

Citat:

Herregud, hur jävla dum i huvudet är människan egentligen...

JA ELLER NEJ!??
Citera
2026-07-21, 13:46
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Men refererar Goetzche till dokumentären eller senatsförhöret (det finns ingen primärkälla där heller, men det är en annan sak)?

Herregud, hur jävla dum i huvudet är människan egentligen...

JA ELLER NEJ!??
Ja, det är det han gör. Han talar om dem och refererar till utförliga artiklar skrivna om dem som refererar dem.

Jag har sagt det här till dig jätte många gånger så jag förstår inte varför vi är kvar här.

Du har inte svarat på ifall dokumentären och senatförhöret säger annat än det som påstås av PG.
Citera
2026-07-21, 13:58
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ja, det är det han gör. Han talar om dem och refererar till utförliga artiklar skrivna om dem som refererar dem.

Jag har sagt det här till dig jätte många gånger så jag förstår inte varför vi är kvar här.

Du har inte svarat på ifall dokumentären och senatförhöret säger annat än det som påstås av PG.
Nej, dumma och ointelligenta jävla pappskalle. Ingen av forskarna säger i något senatsförhör att de är rädda för att få sparken. ÄR DU DUM I HUVUDET?

Det finns ingen primärkälla i något senatsförhör, men du är är jävla utvecklingsstörd att du sitter och diskuterar utan att ha MINSTA koll. Du är helt enkelt dum i huvudet, en utvecklingsstörd mytoman.

Men för att klargöra saken:
DET FINNS INGEN REFERENS I GOETZCHE'S kommentar till någon primärkälla som ger stöd för påståendet att forskarna var rädda för att få sparken. SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?

Här är referenslistan:

Citat:

Och sedan säger du att "senatsförhöret är primärkällan". Du verkar inte ens fatta vad en primärkälla är, TROTS att jag redan förklarat det för dig. MEN DET SJUNKER INTE IN I DIN VACUUM-HJÄRNA. JÄVLA PAPPSKALLE!

Och för att klargöra saken ytterligare:
Det finns ingen primärkälla för påståendet i senatsförhöret heller.
https://www.hsgac.senate.gov/subcommittees/investigations/hearings/how-the-corruption-of-science-has-impacted-public-perception-and-policies-regarding-vaccines/

Säg efter mig: JAG. HAR. FEL. (det var väl inte så svårt)
Herregud, människan är dum i huvudet...
Senast redigerad av korrektamund0 2026-07-21 kl. 14:03.
Citera
2026-07-21, 14:02
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej, dumma och ointelligenta jävla pappskalle. Ingen av forskarna säger i något senatsförhör att de är rädda för att få sparken. ÄR DU DUM I HUVUDET?

Det finns ingen primärkälla i något Senatsförhör, men du är är jävla utvecklingsstörd att du sitter och diskuterar utan att ha MINSTA koll. Du är helt enkelt dum i huvudet, en utvecklingsstörd mytoman.

Men för att klargöra saken:
DET FINNS INGEN REFERNS I GOETZCHE'S kommentar till någon primärkälla som ger stöd för påståendet att forskarna var rädda för att få sparken. SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?

Här är referenslistan:

Och sedan säger du att "senatsförhöret är primärkällan". Du verkar inte ens fatta vad en primärkälla är, TROTS att jag redan förklarat det för dig. MEN DET SJUNKER INTE IN I DIN VACUUM_HJÄRNA. JÄVLA PAPPSKALLE!

Och för att klargöra saken ytterligare:
Det finns ingen primärkälla i senatsförhöret heller.
https://www.hsgac.senate.gov/subcommittees/investigations/hearings/how-the-corruption-of-science-has-impacted-public-perception-and-policies-regarding-vaccines/

Herregud, människan är dum i huvudet...
Okej, jag förstår.

Problemet här är att du helt enkelt inte förstår hur det fungerar med referenser.

Och så har du helt klart ett fal av kognitiv dissonans angående dokumentären och senatförhöret som får dig att bete dig så här.

Innan du postar exakt samma sak du postat ad nauseam igen, scrolla upp och läs vad jag har svarat på dem så har du redan fått svar på det.
Citera
2026-07-21, 14:21
Medlem
Citat:
Var är primärkällan för påståendet att forskarna på Henry Ford "inte vågade publicera studien då de rädda för att få sparken"?

En primärkälla i det här fallet är något av följande:
1. Ett uttalande eller skriftligt utlåtande från forskarna
2. Ett email från forskarna
3. Ett telefonsamtal med forskarna
Jag rekommenderar alla att titta på filmen
AN INCONVENIENT STUDY - FEATURE FILM
på t.ex. Youtube. 1h20m lång... väl värd att se. Dr Zervos filmas med dold kamera under en middag drygt 50 min in i filmen... där har du primärkällan!!

Dr Zervos är huvudförfattare (lead author) till studien "Impact of Childhood Vaccination on Short and Long-Term Chronic Health Outcomes in Children: A Birth Cohort Study".

I filmen säger han:
Vi granskade det här på alla möjliga sätt och från alla håll. Jag tycker det här är en förödande kommentar om våra folkhälsoinsatser, för om det här stämmer gör vi systematiskt barn sjuka — och inte bara lite sjuka, utan väldigt sjuka.
/.../
Att publicera något sådant — då kan jag lika gärna gå i pension. Jag skulle vara körd
/.../
Nej, jag klarar inte av det. Nej, jag är inte en bra person. Jag klarar inte av det. Jag tänker bara inte göra — jag tänker inte göra det för jag har annat att oroa mig för."
/.../
PR-avdelningen på Henry Ford satte munkavle på mig — jag fick inte prata om någonting.
Där har du primärkällan... studiens lead author himself, på video, med egna ord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in