Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Från referenslistan från PGs svar på artikeln.
"5 Gøtzsche PC. Is the extensive US vaccine schedule harmful? Brownstone Journal 2025;Oct 22."
Kolla titeln på det jag länkade.
"Is the Extensive US Vaccine Schedule Harmful?
By Peter C. Gøtzsche October 22, 2025 "
Du har fel. Du klarar inte av att kolla upp referenser. Inte särskilt imponerande.
Nu försöker du återigen exemplifiera hur illa det går när ett ointelligent antivaxxar-patrask skall försöka sprida desinformation och lögner. jag får återigen påminna om att det är mot reglerna att sprida falsk information.
Citat:
0.09. Falsk ryktesspridning
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.
Jag frågar igen::
Var är primärkällan för påståendet att forskarna på Henry Ford "inte vågade publicera studien då de rädda för att få sparken"?
En primärkälla i det här fallet är något av följande:
1. Ett uttalande eller skriftligt utlåtande från forskarna
2. Ett email från forskarna
3. Ett telefonsamtal med forskarna
Var är denna primärkälla som styrker att anledningen till att "de inte publicerade var att de var rädda för att få sparken"?
Jag får återigen påpeka att Ford Health redan meddelat varför de inte publicerade (för att studien var skit och värdelös forskning, på ren vulgärsvenska):
Citat:
In this case, a 2020 draft of
a paper that aimed to compare health outcomes for vaccinated and unvaccinated children was immediately shelved upon the first internal peer review because of serious issues with its data and methodology. Those flaws included:
The unvaccinated patient sample was vastly different than the vaccinated sample, with more males, more white children, less prematurity and less respiratory distress at birth.
The unvaccinated sample was very small in comparison to the vaccinated sample.
The amount of time measuring occurrence of disease was much shorter for the unvaccinated children. One quarter were observed only through six months of age, and 75% were only observed up until age 3, which is before doctors can confidently diagnose chronic pediatric diseases.
The draft compared multiple vaccines vs. no vaccines, instead of a specific vaccine vs. no vaccines.No consideration was given to the number of vaccines or the duration of time between vaccines and the occurrence of disease.
Vaccine guidance has changed over time, but that was not taken into consideration.
The draft was never considered for submission to journals because it did not remotely come close to meeting the rigorous scientific standards the system demands—the same standards journals have, too.
https://www.henryford.com/news/2025/09/vaccine-study-henry-ford-health
NOTERA ATT DU FÅTT EN LÄNK TILL KÄLLAN
SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?
Herregud...