2022-09-06, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Helt omöjligt att säga hur lång tid det tar för någon att få ner sin tolerans, det är högst individuellt.

Jag förstår jag tog inte allt för stora mängder dock och brukar ha bra digestion men hur som helst tror ni det räcker om man tar 600 om jag testar idag igen? Vill fylla på nu fan
Citera
2022-09-06, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Du har rätt, men det handlar också om mängd. Tramadol är oerhört potent om man klarar att hantera 600-800 mg. Särskilt om man "fyller på", alltså inte allt på en gång utan plussar 100mg varje timma.

Sub är ju hela mängden på en gång som gäller.

Sen går det att kombinera tramadol och benso, det hade jag inte rekommenderat med Sub.

Tja.. tror du det hade räckt om jag tar 600 idag? 400 märks knappt alls. Är det som du skriver att man tar 100 varje timme så blir de bättre? Då kanske de räcker med 600 om jag gör det?

Tacksam för svar
Citera
2022-09-06, 12:21
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyJ
Tja.. tror du det hade räckt om jag tar 600 idag? 400 märks knappt alls. Är det som du skriver att man tar 100 varje timme så blir de bättre? Då kanske de räcker med 600 om jag gör det?

Tacksam för svar

Toleransen sjunker rätt fort men är individuellt från person till person. Börja där, 100mg åt gången. En fråga, tar du tram i syfte att få en mysig hemmakväll? Vill du ha ruset så finns det andra alternativ som är bättre exempelvis kodien,
Citera
2022-09-06, 19:35
Bannlyst
Citat:

Tacksam för svar
Ja tram ska tas såhär: börja med 200mg + 2st treo, sen en timma senare kör du 100, och sen 100 varje timma till, tills du hamnar rätt, beroende på tolerans.

Om du jämför med t ex Oxy eller kodein så ska det tas allt direkt, också gärna ihop med Treo och extra koffein.
Citera
2022-09-13, 04:54
Medlem
Yoros avatar
Kanske svårt att känna tram efter sub pga tolerans? Tram är så klent. För mig brukar det dröja länge som fri innan tram känns av men det kanske är olika. Då har jag ändå tagit dugliga doser.

Prova tända av lite från subben. Så att du blir märkbart sjuk och sen släng i dig den dos du vet att du klarar av utan att riskera kramper mm.
Citera
2022-09-13, 05:03
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Din tolerans har ju givetvis ökat efter att ha ätit sub i en hel månad.

Tror jag med. Inte bara att toleransen ökat, utan även att subben är en annan känsla som är starkare. Hjärnan slår om och förväntar sig sub. Då reagerar man inte på tram på samma sätt mer. Även om man håller upp i månader.
Citera
2022-11-23, 23:45
Medlem
farbrorvtnmelons avatar
skulle säga att tram är en utav dom få grejer som faktiskt funkar ihop med subben, visst det kan krävas en del men när jag höll på som mest så var tram en utav dom få grejerna som faktiskt fick subben att funka, men skulle va försiktig med å gå på högre doser tram (1000mg+) pga kramprisken
Citera
2026-07-21, 12:34
Medlem
oggethedoggs avatar
Jag vill hålla med om det men jag förstår inte hur tram kan funka med sub
Citera
2026-07-23, 22:29
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Jag vill hålla med om det men jag förstår inte hur tram kan funka med sub

Livet funkar som vanligr på sub när man väntj sig med subben. Haft det i snart 5år nu och funkar fin fimt med livet

Man vänjer sig precis som det är med alla preparat med tidens gång
Citera
2026-08-21, 22:48
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Livet funkar som vanligr på sub när man väntj sig med subben. Haft det i snart 5år nu och funkar fin fimt med livet

Man vänjer sig precis som det är med alla preparat med tidens gång
Menar kombinerat med tramadol.
Citera
2026-08-22, 08:50
Medlem
Citat:
Ja men alltså jag har tagit tram innan och det har varit mycket bättre, tror ni inte de beror på att sub tar bort trammen så att det är därför de inte funkar?
Förr i tiden när jag tog tram så rökte jag också iofs men det är extremt mesigt rus jag får nu, inte alls som innan och det är samma tram också.. måste ju vara subben som tar över om jag nu tagit de varje dag i typ en månad? Det här typ varit som att jag är nykter... Det lilla mini jag tog av sub gjorde mer än 400mg sandoz

Jag brukar alltid ta 400 och det funkar bra men nu var det nästan som att vara nykter. Det måste ju vara nåt som krockar för jag tog t.o.m 3 benso med trammen och allt jag märkte va Benson.. tror ni inte jag borde vänta till subben har försvunnit från systemet?

Är det mycket skillnad på 400mg och 600? Och varför måste man ta det 100 åt gången?

Bupropion en var 10x mer potent än trammen..

Buprenorfin blockerar inte tram däremot får du en hög tolerans av att gå på sub jag går på sub 24 mg/dag och måste ta minst 1000 mg tram om det ska fästa ordentligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in