2022-09-06, 00:11
Medlem
Hej

Jag undrar lite snabbt hur länge sub sitter kvar innan man kan ta tramadol?

Jag har tagit sub i princip varje dag i en månad men sluta i förrgår sen igår tog jag tram och kände inget av det och de blev samma idag.. fyllde på med mini lite sub så man fick nåt rus men de va de enda jag kände. Har hört att sub tar bort tramadol men hur jävla länge ska jag behöva vänta?

Vad kan man göra? Hur länge tror ni jag behöver vänta?
Citera
2022-09-06, 00:33
Medlem
Adrenaline976s avatar
Du har tagit sub dagligen så skulle gissa på 24h.
Citera
2022-09-06, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Du har tagit sub dagligen så skulle gissa på 24h.

Ja det har jag men jag är på andra dagen av tram och utan sub men det slår fortfarande inte. Vafasen måste jag vänta till julen eller?
Jag tog liiite sub idag bara för att få nån effekt och det gick vägen men det är verkligen som att grammet är helt blockat av subben

Tog även bupropion för 4-6 dagar sen me de ska väl ffs inte vara några problem?
Citera
2022-09-06, 05:04
Medlem
YugLdds avatar
Fel
Senast redigerad av YugLdd 2022-09-06 kl. 05:09.
Citera
2022-09-06, 05:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YugLdd
Förvänta dig inte att känna av en så svag drog som Tramadol när du använt Subutex, som är betydligt mycket starkare.

Edit: Jag menar att Tramadol i jämförelse med Subutex är en svag drog.
Du har rätt, men det handlar också om mängd. Tramadol är oerhört potent om man klarar att hantera 600-800 mg. Särskilt om man "fyller på", alltså inte allt på en gång utan plussar 100mg varje timma.

Sub är ju hela mängden på en gång som gäller.

Sen går det att kombinera tramadol och benso, det hade jag inte rekommenderat med Sub.
Citera
2022-09-06, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Du har rätt, men det handlar också om mängd. Tramadol är oerhört potent om man klarar att hantera 600-800 mg. Särskilt om man "fyller på", alltså inte allt på en gång utan plussar 100mg varje timma.

Sub är ju hela mängden på en gång som gäller.

Sen går det att kombinera tramadol och benso, det hade jag inte rekommenderat med Sub.

Ja men alltså jag har tagit tram innan och det har varit mycket bättre, tror ni inte de beror på att sub tar bort trammen så att det är därför de inte funkar?
Förr i tiden när jag tog tram så rökte jag också iofs men det är extremt mesigt rus jag får nu, inte alls som innan och det är samma tram också.. måste ju vara subben som tar över om jag nu tagit de varje dag i typ en månad? Det här typ varit som att jag är nykter... Det lilla mini jag tog av sub gjorde mer än 400mg sandoz

Jag brukar alltid ta 400 och det funkar bra men nu var det nästan som att vara nykter. Det måste ju vara nåt som krockar för jag tog t.o.m 3 benso med trammen och allt jag märkte va Benson.. tror ni inte jag borde vänta till subben har försvunnit från systemet?

Är det mycket skillnad på 400mg och 600? Och varför måste man ta det 100 åt gången?

Bupropion en var 10x mer potent än trammen..
Senast redigerad av AndyJ 2022-09-06 kl. 05:57.
Citera
2022-09-06, 05:55
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyJ
Hej

Jag undrar lite snabbt hur länge sub sitter kvar innan man kan ta tramadol?

Jag har tagit sub i princip varje dag i en månad men sluta i förrgår sen igår tog jag tram och kände inget av det och de blev samma idag.. fyllde på med mini lite sub så man fick nåt rus men de va de enda jag kände. Har hört att sub tar bort tramadol men hur jävla länge ska jag behöva vänta?

Vad kan man göra? Hur länge tror ni jag behöver vänta?

Det fetade; hänger inte riktigt med i hur du menar här, men att ta tramadol ihop med sub är ”inga problem”.
Tramadol funkar ju inte som andra opioider, har t.o.m. för mig att trammen kan boosta sub, det finns ju rätt mycket att läsa om det i rätt tråd.

Däremot är ju sub väldigt mycket starkare än tramadol så givet att du inte känner något på den om du käkat sub i en hel månad innan.
Ungefär som att äta OxyContin en månad och sen ta Citodon och förvänta sig samma effekt.
Citera
2022-09-06, 05:57
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ja men alltså jag har tagit tram innan och det har varit mycket bättre, tror ni inte de beror på att sub tar bort trammen så att det är därför de inte funkar?
Förr i tiden när jag tog tram så rökte jag också iofs men det är extremt mesigt rus jag får nu, inte alls som innan och det är samma tram också.. måste ju vara subben som tar över om jag nu tagit de varje dag i typ en månad? Det här typ varit som att jag är nykter... Det lilla mini jag tog av sub gjorde mer än 400mg sandoz

Jag brukar alltid ta 400 och det funkar bra men nu var det nästan som att vara nykter. Det måste ju vara nåt som krockar för jag tog t.o.m 3 benso med trammen och allt jag märkte va Benson.. tror ni inte jag borde vänta till subben har försvunnit från systemet?

Är det mycket skillnad på 400mg och 600? Och varför måste man ta det 100 åt gången?

Nej det är inget som ”krockar”, sub är starkare än tramadol och därför känner du inget.
Din tolerans har ju givetvis ökat efter att ha ätit sub i en hel månad.
Citera
2022-09-06, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Det fetade; hänger inte riktigt med i hur du menar här, men att ta tramadol ihop med sub är ”inga problem”.
Tramadol funkar ju inte som andra opioider, har t.o.m. för mig att trammen kan boosta sub, det finns ju rätt mycket att läsa om det i rätt tråd.

Däremot är ju sub väldigt mycket starkare än tramadol så givet att du inte känner något på den om du käkat sub i en hel månad innan.
Ungefär som att äta OxyContin en månad och sen ta Citodon och förvänta sig samma effekt.

Citat:
Nej det är inget som ”krockar”, sub är starkare än tramadol och därför känner du inget.
Din tolerans har ju givetvis ökat efter att ha ätit sub i en hel månad.

Ja okej jag förstår vad ni menar tror jag, så kroppen vänjer sig vid sub ruset sen kommer ett annat rus in och är lite som ett barn i jämförelse vilket gör att jag knappt känner av ruset?

Kom på en sak, jag tar lamotrigin för att jag inte ska få epilepsi-anfall. Tror ni det kan vara något som blockar?

Tack för svaren förresten
Citera
2022-09-06, 06:10
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ja okej jag förstår vad ni menar tror jag, så kroppen vänjer sig vid sub ruset sen kommer ett annat rus in och är lite som ett barn i jämförelse vilket gör att jag knappt känner av ruset?

Kom på en sak, jag tar lamotrigin för att jag inte ska få epilepsi-anfall. Tror ni det kan vara något som blockar?

Tack för svaren förresten

Exakt.

Det säger väl sig själv att din tolerans ökar om du äter sub i en hel månad, så att då förvänta dig effekt på 400mg tramadol efter det, nej du kommer såklart inte få någon sådan.

Läs och sök antingen i tråden om sub, eller tråden om tramadol istället.
Eller i tråden där man undrar ”kan jag blanda det här” så får du bättre info.
Citera
2022-09-06, 06:14
Medlem
Citat:
Exakt.

Det säger väl sig själv att din tolerans ökar om du äter sub i en hel månad, så att då förvänta dig effekt på 400mg tramadol efter det, nej du kommer såklart inte få någon sådan.

Läs och sök antingen i tråden om sub, eller tråden om tramadol istället.
Eller i tråden där man undrar ”kan jag blanda det här” så får du bättre info.

Aha då är jag med. Fan va sorgligt där slösa jag 800 rakt ut i luften xD

Vet ni hur länge man måste vänta för att komma tillbaka till normalt tillstånd igen? Ska väl räcka med 3-5 dagar då?
Citera
2022-09-06, 06:15
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Aha då är jag med. Fan va sorgligt där slösa jag 800 rakt ut i luften xD

Vet ni hur länge man måste vänta för att komma tillbaka till normalt tillstånd igen? Ska väl räcka med 3-5 dagar då?

Helt omöjligt att säga hur lång tid det tar för någon att få ner sin tolerans, det är högst individuellt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in