Citat:
Det är väl inte MIN uppgift att få hans historia att gå ihop? Jag som inte ens tror på den?
Det borde väl i mycket högre grad vara en uppgift för de som anser att hans historia i stort stämmer ?
Att komma fram efter 5-6 sekunder stämmer ju som du förstår inte med att det var folk redan på plats.
Även om du påstår att han har fel i tidsuppfattningen och kommer fram efter 30-60 sekunder kvarstår ju alla andra frågor som jag redan ställt flera gånger - hur han någonsin kan tro att han blivit förväxlad med GM om han springer in i gränden först efter någon minut med massa folk vid mordplatsen och poliser som sprungit in i gränden före honom etc. Se mina tidigare inlägg om detta.
Att anklaga mig för att bortse från saker tycker jag är lite märkligt
Jag tycker snarare det är du som bortser från allt som du inte kan förklara ... detta eftersom du anser att hans historia i stort sett stämmer
Det borde väl i mycket högre grad vara en uppgift för de som anser att hans historia i stort stämmer ?
Att komma fram efter 5-6 sekunder stämmer ju som du förstår inte med att det var folk redan på plats.
Även om du påstår att han har fel i tidsuppfattningen och kommer fram efter 30-60 sekunder kvarstår ju alla andra frågor som jag redan ställt flera gånger - hur han någonsin kan tro att han blivit förväxlad med GM om han springer in i gränden först efter någon minut med massa folk vid mordplatsen och poliser som sprungit in i gränden före honom etc. Se mina tidigare inlägg om detta.
Att anklaga mig för att bortse från saker tycker jag är lite märkligt
Jag tycker snarare det är du som bortser från allt som du inte kan förklara ... detta eftersom du anser att hans historia i stort sett stämmer
För att få en stark teori så bör du såklart se över om det finns några alternativa förklaringar innan du slår fast och beskyller någon?
Likväl som att de som tvivlar också testar GM-hypotesen.
Eller? (och också anledningen till att jag anser att du/ni bortser från saker. Det är inte bara du här.)
Materialet medger ju inte att allt kan förklaras i detalj/sekund för sekund.
Att ni med SE som GM omöjligt kan se förväxlingen som sannolik trots uppgifterna i materialet är sedan länge noterat. Dock blir det ju inte mer än ett tyckande. Jag har också tidigare redogjort för en alternativ förklaring/möjlighet att det inte alls handlar om en lögn.
Här ett meddelande till Kjamfossftw i samma mening
Citat:
Tror du(likt flera) överskattar vad vi faktiskt vet, vilket är otroligt lite. Bara fragment finns i materialet och där allt inte ens stämmer med verkligheten.
Vidare underskattar du(likt fler) det vi INTE vet.
Vi vet inte om VG var där. Eller den helt okända gärningsmannen "John Doe".
Vidare underskattar du(likt fler) det vi INTE vet.
Vi vet inte om VG var där. Eller den helt okända gärningsmannen "John Doe".