2026-07-20, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Låt säga att en kille och tjej har sex. Båda är aktiva, tjejen mycket mer men även killen till viss del och allt verkar frid o fröjd när de skiljs åt.
Dagen efter säger killen att han egentligen inte ville ha sex men lät det ske ändå för att hon skulle bli nöjd. De har alltså haft sex fastän killen egentligen inte ville.

Är detta en våldtäkt enligt dig?

Han kan anmäla men det kommer inte leda till åtal, om fallet ens utreds.

Deltog 17 åringen aktivt?
Citera
2026-07-20, 21:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Han kan anmäla men det kommer inte leda till åtal, om fallet ens utreds.

Anser du att det är en våldtäkt i fallet? Killen ville ju inte ha sex egentligen.
Citera
2026-07-20, 21:28
Medlem
Citat:
Om personen uttryckligen sagt eller tydligt visar att den inte vill så är det inte OK. Kan du någonstans visa vart jag i något inlägg har skrivit det?

Men om jag har kommit till en situation där det blir sex med en tjej som inte säger att hon inte vill eller visar det, utan bara känner det inombords, så tycker jag definitivt inte att jag ska dömas för våldtäkt.
Det är ju JUST för att såna som du tycker dig ha rätt att sätta på kreti och pleti så länge de inte uttryckligen säger att de inte vill bli påsatta av dig som lagen finns .
Citera
2026-07-20, 21:30
Medlem
Citat:
Anser du att det är en våldtäkt i fallet? Killen ville ju inte ha sex egentligen.

Ingen våldtäkt. Han kan känna sig våldtagen men det kommer inte leda nånvart.

Citera
2026-07-20, 21:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Det är ju JUST för att såna som du tycker dig ha rätt att sätta på kreti och pleti så länge de inte uttryckligen säger att de inte vill bli påsatta av dig som lagen finns .

Och det är på grund av sådana som dig som världen blir en sämre värld att leva i. Du är bara tragisk.
Citera
2026-07-20, 21:31
Medlem
Citat:
Låt säga att en kille och tjej har sex. Båda är aktiva, tjejen mycket mer men även killen till viss del och allt verkar frid o fröjd när de skiljs åt.
Dagen efter säger killen att han egentligen inte ville ha sex men lät det ske ändå för att hon skulle bli nöjd. De har alltså haft sex fastän killen egentligen inte ville.

Är detta en våldtäkt enligt dig?
Eftersom han deltog aktivt var det ingen våldtäkt. Delta aktivt = samtycka.
Citera
2026-07-20, 21:31
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Vi tar ner det på din nivå.

Om någon sätter på dig mot din vilja, är det då en våldtäkt?

Bara om jag sagt nej, men personen fortsätter ändå. Eller om jag inte förmår säga nej pga medvetslöshet eller liknande. Annars: NEJ.
Citera
2026-07-20, 21:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Ingen våldtäkt

Ingen våldtäkt fastän killen efteråt säger att han faktiskt inte ville? Förklara hur du kommer fram till det.
Citera
2026-07-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ingen våldtäkt fastän killen efteråt säger att han faktiskt inte ville? Förklara hur du kommer fram till det.

Han deltog aktivt.

Citera
2026-07-20, 21:33
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du märker väl om din partner njuter får vi hoppas. Annars får du väl fråga om hon tycker det är skönt.

Så om hon inte njuter, så är det våldtäkt?
Citera
2026-07-20, 21:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Eftersom han deltog aktivt var det ingen våldtäkt. Delta aktivt = samtycka.

Men han ville ju inte egentligen. Det finns flera av dina kompisar härinne som säger att bara för att någon inte vill så är det per automatik våldtäkt. Vad säger du till dem? Har de rätt eller fel?
Citera
2026-07-20, 21:34
Medlem
Citat:
Men han ville ju inte egentligen. Det finns flera av dina kompisar härinne som säger att bara för att någon inte vill så är det per automatik våldtäkt. Vad säger du till dem? Har de rätt eller fel?

Nu är du oärlig igen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in