Citat:
Ursprungligen postat av
Psysation
Som Anis Don Demina sa i någon av sina första reactions på Jockiboi:
"Du trampar på DJs som lägger ner blod svett och tårar dagligen för att ens få chansen att spela sin EGNA musik live"
"Man tar inte 150 000 för att spela på Rix FM för att sedan sätta på fel låt"
Alltså det handlar inte om någon avundsjuka, Vet om flera riktiga DJs som hatar Jockiboi för att han pissar på branchen.
Kan tänka mig detta stämmer även för fler branscher Jocke ”verkat” inom.
Som ung och naiv ville jag bli författare, sedan förstod jag hur mycket tur och arbete som krävs för att lyckas med det, och gav upp den drömmen.
Jockiboi fick allt serverat - ”varsågod skriv din egna bok!” - ett scenario många författare skulle offra allt för. Duktiga författare som ändå blir refuserade gång på gång.
Men inte ens det orkade den slöa jäveln göra utan det fick bli spökskrivarens ”Yeah Yeah Wow Wow”:s jobb. Och inte ens då blev det bra.
Sedan har han mage att kalla sig ”författare”. Till och med en femåring kan sitta och berätta sagor, med utdrag från sina älsklingsfilmer, för en vuxen som sedan skriver om det på ”vuxenspråk”.
Kan tänka mig detta sticker i ögonen på riktiga författare.
Citat:
Ursprungligen postat av
knark-kungen
Alla med självbevarelsedrift håller sig så långt borta som det bara går, bara idioterna som inte förstår bättre kommer närvara.
Jag tror det blir statister som du säger, man hyr in ett par hundra för att det ska se bra ut men vilken kostnad. Tänk vad mycket lättare det skulle vara om man hade kvar sina vänner och familj.
Hans efterblivna följare skulle väl dö av lycka om de fick en inbjudan?
Där kan han hämta massor med gäster som dessutom kommer vara entusiastiska utan att behöva skådespela det, och de kommer ställa upp gratis.