2026-01-19, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det är väldigt lägligt att hoten upphör när han åker in men visst det kan vara någon annan som gör det för hans räkning eller för att jävlas men nu verkar ju polisen vara på god väg att lösa det hela.
Jag tänker inte lägga upp dom meddelandena.
Du hävdar saker som du "säger" du har stöd för, men du tänker inte visa att du faktiskt har stöd för det.

Hur vet du, säkert, att specifika hot av ett unikt slag inkommer till Jocke överhuvudtaget? Hur vet du säkert att dessa upphört? Hur vet du att polisen är involverad med säkerhet?
Jocke själv är lika trovärdig som en mytomanisk kleptoman, det vet du redan.

Varför hävdar du saker som du inte vill försvara? och varför vill du inte försvara det du påstår?

Hade du själv trott på någon som skrivit som du gör i det här avseendet?
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-19 kl. 11:43.
Citera
2026-01-19, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Du hävdar saker som du "säger" du har stöd för, men du tänker inte visa att du faktiskt har stöd för det.

Hur vet du, säkert, att specifika hot av ett unikt slag inkommer till Jocke överhuvudtaget? Hur vet du säkert att dessa upphört? Hur vet du att polisen är involverad med säkerhet?
Jocke själv är lika trovärdig som en mytomanisk kleptoman, det vet du redan.

Varför hävdar du saker som du inte vill försvara? och varför vill du inte försvara det du påstår?

Hade du själv trott på någon som skrivit som du gör i det här avseendet?

Varför skriver du inte samma sak till Pallal?

Jag har ju fått se vad man skrivit till J & J, Jonna var på förhör förra veckan och nej jag kommer inte posta något underlag under utredningen dock är det ingen hemlighet att det pågår en utredning kring detta.

Det spelar ingen roll hur mycket jag försvarar du kommer ändå ha samma uppfattning.
Citera
2026-01-19, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Muttan menar det hon själv skrivit. Hennes fantasier brukar rulla i takt med Jockes och det innebär att allt de säger är sant tills det kommer en BGB och avslöjar lögnerna.

Jag har frågat dig flera ggr vad har jag fantiserat om och vad har jag ljugit om?
Citera
2026-01-19, 12:04
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Varför skriver du inte samma sak till Pallal?

Jag har ju fått se vad man skrivit till J & J, Jonna var på förhör förra veckan och nej jag kommer inte posta något underlag under utredningen dock är det ingen hemlighet att det pågår en utredning kring detta.

Det spelar ingen roll hur mycket jag försvarar du kommer ändå ha samma uppfattning.
Så ingen tror på dina lögner längre?

Vad konstigt, du som "alltid" är så ärlig.
Citera
2026-01-19, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Så ingen tror på dina lögner längre?

Vad konstigt, du som "alltid" är så ärlig.

Vad har jag ljugit om?
Citera
2026-01-19, 12:08
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Vad har jag ljugit om?
Vart ska man ens börja? Stämplingen, påstådda ip-adresser bla.

Ditt nick har blivit synonymt med lögner. Ett flertal personer har påpekat detta sedan springer du iväg med svansen mellan benen och svarar aldrig påståendet.
Citera
2026-01-19, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Vart ska man ens börja? Stämplingen, påstådda ip-adresser bla.

Ditt nick har blivit synonymt med lögner. Ett flertal personer har påpekat detta sedan springer du iväg med svansen mellan benen och svarar aldrig påståendet.

Stämplingen stämmer ju det var en utredning med det lags ner men den fanns ändå.
Polisen har ip adress på ett konto och det är väl bra att man fått fram det om både J & J får hot, Jonna var ju på förhör förra veckan.

Har du något mer att komma med?
Jag springer inte iväg man orkar bara inte svara på vissa inlägg som bara består av skit eller så blir man kallad fitta eller andra saker och då känner jag att man inte kommer vidare i en diskussion.
Citera
2026-01-19, 12:33
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Mm, finns en hel del såna där videoklipp att titta på, där han går an som en sadist på sin egna mor. Vissa av dom ligger på hans främsta Youtube-kanal. Snacka om hur upplösande det måste kännas för en förälder, efter allt hon gjort för honom.

Men vi vet ju att det är knappt nånting som står i boken eller vad Jocke hävdar som stämmer överens med verkligheten. Inte ens tidpunkter, platser eller ställen han bott på stämmer överens, och journalerna fullständigt torpederar ju 95% av allt han hävdar.

Han t.o.m. ljuger om saker som inte har någon poäng att ljuga om, t.ex. att det skulle vara över en mil mellan hans tidigare lägenhet i Vadstena och havsbadscampingen First Camp Vadstena norr om stan, när vem som helst kan kolla på google maps att det är bara 2,3 km.

Ett par adresser han skriver att fått soc-lägenhet på i sömniga Vadstena, beskriver han som kända missbrukarkvarter. Så tittar man på dom gatorna på google maps: enbart välskötta villakvarter där, bara maffiga moderna tvåvåningsvillor, dyrt område av stan.

Det hörs så tydligt, i videon, hur t-o-t-a-l-t övertygad han själv är att allt är sant och håller för den mest mikroskopiska granskning, när han samtidigt är medveten om att det är bara båg från början till slut.

Pilsnerbritt borde dock vara lite mer rädd om hennes youtube-kanal. Jocke brukar inte låta sanningen publiceras ostraffat.

Annika var väl utmattad och gjorde allt hon kunde. Tyvärr var hennes son Jockiboi inte ett barn, han var ett pågående haveri med våldsamma utbrott och en fara för sin omgivning.

Medan hans lilla bodybuilder-lillebror, Chrippa satt på golvet och byggde lego och drömde om biceps och proteinshakes, sprang Jockiboi runt i bakgrunden som en hysterisk vrålapa och försökte ta livet av honom. För att han ville ha uppmärksamhet. För att han var Jockiboi.

Till slut fanns väl inget val. Mamman fick lämna bort honom, inte för att hon var ond, utan för att hon inte ville att Jockiboi skulle mörda sina småsyskon.

Flera år senare dyker Jockiboi upp igen, nu med blonderat hår, permanent offerkofta och mytomani som största intresse. Plötsligt var mamma ett "monster" från minnen som dök upp lagom till att Jockiboi ville tvätta bort stämpeln som den runkande bajs-älskaren som hatar kvinnor.
Senast redigerad av Damien- 2026-01-19 kl. 12:35.
Citera
2026-01-19, 12:43
Avslutad
Angående stämpling och alla hot mot familjemedlemmar och vänner (läs hundar) så undrar jag hur Jocki kan få polisskydd men inte AnjoBanjo? Jocki har en tendes att alltid befinna sig i händelsernas centrum. Han är ett väldigt viktigt vittne med vittnesskydd, sen kommer det fram att han är karaktärsvittne, och rättegången skulle fått samma slut med eller utan Jockiboi. Han anser att SVT pissar på Sveriges alla barn med trauman som hans "egna", men har inga problem med att skapa ett trauma för en liten flicka som han VET älskar sin pappa och pappas fru
Fy fan vilket äckel han är
Citera
2026-01-19, 12:44
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Stämplingen stämmer ju det var en utredning med det lags ner men den fanns ändå.
Polisen har ip adress på ett konto och det är väl bra att man fått fram det om både J & J får hot, Jonna var ju på förhör förra veckan.

Har du något mer att komma med?
Jag springer inte iväg man orkar bara inte svara på vissa inlägg som bara består av skit eller så blir man kallad fitta eller andra saker och då känner jag att man inte kommer vidare i en diskussion.
Stämmer? Det var en falsk anmälan där Jockeboi gjorde sig skyldig till brottet falsk tullvitelse.

Lägg bara ner, du är inte smart nog för att ljuga & dupera, du ser bara dum ut.
Citera
2026-01-19, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Annika var väl utmattad och gjorde allt hon kunde. Tyvärr var hennes son Jockiboi inte ett barn, han var ett pågående haveri med våldsamma utbrott och en fara för sin omgivning.

Medan hans lilla bodybuilder-lillebror, Chrippa satt på golvet och byggde lego och drömde om biceps och proteinshakes, sprang Jockiboi runt i bakgrunden som en hysterisk vrålapa och försökte ta livet av honom. För att han ville ha uppmärksamhet. För att han var Jockiboi.

Till slut fanns väl inget val. Mamman fick lämna bort honom, inte för att hon var ond, utan för att hon inte ville att Jockiboi skulle mörda sina småsyskon.

Flera år senare dyker Jockiboi upp igen, nu med blonderat hår, permanent offerkofta och mytomani som största intresse. Plötsligt var mamma ett "monster" från minnen som dök upp lagom till att Jockiboi ville tvätta bort stämpeln som den runkande bajs-älskaren som hatar kvinnor.
Mm, lite i den riktningen var det. Joakim själv var förtvivlad och ledsen över sitt egna destruktiva beteende t.o.m.

Mamma Annikas story skiljer sig inte från någon annan i familjens, eller släktingars, eller fosterfamiljens, eller vänner till familjen, skolans, fritids, soc, BUPs .. alla och allt ligger i tämligen tydlig linje hela tiden genom alla år. Mammans familj är väldigt stor, många syskon och barn runtom henne.

Det vi inte känner till mycket om glappet när Jocke bodde på LVU-hemmet, men jag har en känsla/förhoppning av att det kan komma fram mer om det snart.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-19 kl. 12:54.
Citera
2026-01-19, 13:02
Medlem
Citat:
Jo absolut. Jag skrev det i inlägget. Man vet inte.
Allt jag kan verifiera är att alla citat och detaljer som återges i SVT dokumentären - vilket är kanske 7-8 detaljer - finns också i Jockes video "Varje sida räknas", och den videon publicerades offentligt 6 november ifjol, alltså 1 månad innan SVT dokumentären sändes.

Så han la alltså ut sin journal (eller mer exakt, delar av den) i början av november 2025, när han redan visste om dokumentären och dess innehåll?

Det innebär att han på allvar verkar ha trott att det material han publicerade faktiskt bevisar att han har rätt.
Och detta trots att flera personer, inklusive oberoende granskare som psykologen i TV4-dokumentären, tydligt har sagt motsatsen: journalerna stödjer inte hans narrativ.

Är han verkligen så här dum?
Förstår han inte att det gör/gjorde det lättare för alla andra att granska honom och mycket svårare för honom att försvara sig på sitt vanliga sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in