Citat:
Ursprungligen postat av
Plantis789
Varför ger hon sig ut och handlar om hon mår så dåligt? Fingrarna ville inte riktigt fungera så hon kan inte packa ner det hon köpt - men hon stod nyss och lagade tårta i köket?
Snubblar som om hon vore full - men var ute på promenad innan idag?
Om man är så ostadig på benen finns det väl ingenting som är så viktigt att hon måste ut och handla?
Förstår inte hur man kan behöva handla varje dag, varför inte planera lite?
Fast ramlar hon, slår upp huvudet eller bryter armen när hon ska ta emot har hon dock guldcontent.
Finns ingen röd tråd i hennes beteende. Det känns som om hon emellanåt kommer på "just fan, jag är ju SÅHÅÅÅ SJUK!" poff så dyker det upp inlägg om "buhuu foten vill inte hänga med... Foten är svullen... Njurstenen gör ont ååh synd om mig...". Men däremellan glömmer hon bort det, springer på stan mellan 10 olika butiker, bakar 4 tårtor och lagar 3 rätter och några smoothies hemma medan hennes kollektiv lutar sig tillbaks.
Tänk henne stå framför kassörskan med ett tjockt lager smink, peruk, enorma solglasögon, knappt 35 kg kropp, 5 cm lösnaglar och så puppy eyes "ursäkta, jag är KRONISKT ALLVARLIGT SJUK, kan du packa åt mig?"... Vill verkligen inte mena detta elakt men jag tror alla runtom tänker att det är 100% psykisk sjukdom som ligger bakom.