2026-07-19, 11:46
Medlem
Kära Alice.

1. Recept omfattas inte av upphovsrätten. I Sverige är det fritt fram att inspireras av/sno andras recept. När du publicerar ett recept kan andra använda det som de vill.

2. Dina recept är allt annat än unika. Att ett recept likt något av dina dyker upp hos någon annan kreatör behöver inte betyda att receptskaparen sett ditt recept. Fler kan få samma tanke.

Ju fortare du accepterar detta, desto bättre lär du må. Det är inte synd om dig.
Citera
2026-07-19, 12:06
Medlem
Som vanligt rinner resultatet av utredningen ut i sanden… som alla andra av hennes utredningar som inte visar något. Hon har fått göra så mycket men aldrig delat med sig av vad det visar. Jag är säker på att hon inte har en enda diagnos på pappret, då är det klart att hennes vc inte vill skriva ett läkarintyg för en sjukskrivning.

Vad kommer bli nästa hang up/utredning: foten, tanden, magen, hjärtat? Bara att välja och vraka 🌞
Citera
2026-07-19, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Idag på morgonen vid 06:45 hade hon lagt upp en story för 20 minuter sedan, antar att den inte ligger kvar för ingen har nämnt den? Någon som såg den??
Hur som, stod såhär:

"Jag börjar misstänka att det är tanden som orsakar allt med tån och de ... för nu upptäckte jag en BÖLD i tandköttet nedanför tanden som jag haft sån värk i 👀 tänk om det är tanden som orsakat alla inflammationer från början,
Jag skrev till min VC igår att jag misstänker att jag behöver antibiotika och förmodligen har jag rätt... men som vanligt svarar dom aldrig på mina meddelanden... börjar misstänka att dom lägger mina från 1177 i skräpposten"

1. Hon behöver antibiotika och förmodligen har hon rätt - hon fick ju det när hon var utomlands och det funkade väl inte?
2. Dom svarar aldrig? Hon la upp för någon dag sen där dom svarat på hennes meddelande? Tips Alice, gör som människor brukar göra och RING och förklara istället för att sitta och skriva massa meddelanden. Och igår, vilken tid? Skriver man meddelande brukar det väl stå att det kan ta ett dygn eller något? Minns inte exakt.
3. Tån och de? Menar hon den svullna foten? Eller pratar hon om något annat?
4. Var detta ett erkännande på att hon redan öppnat brevet och nu behövde komma på något annat? Eller det som står i brevet har inget med tån och de att göra? Svårt att hänga med i allt. Men håller med andra - syntes att brevet redan vad öppet och ingen har så mycket att göra så man inte hinner öppna ett brev..

Så dumt, finns ingen ”skräppost” på hanteringen av ärenden på 1177…. Dumsnack.
Citera
2026-07-19, 13:30
Medlem
När hon lägger upp en gammal video i flödet på sig själv, är målet att folk ska tro att det är hon idag?
Hon skriver ingenting om att det är en gammal video och folk kommenterar att hon är så fin och hon tackar.
"hade jag sett ut som dig efter en sömnlös natt hade jag varit glad", "älskar när du videobloggar".

Hon la upp samma 3 oktober 2024. Känns lite pinsamt. Men är kanske bara jag som tycker det.
Citera
2026-07-19, 15:14
Medlem
Citat:
När hon lägger upp en gammal video i flödet på sig själv, är målet att folk ska tro att det är hon idag?
Hon skriver ingenting om att det är en gammal video och folk kommenterar att hon är så fin och hon tackar.
"hade jag sett ut som dig efter en sömnlös natt hade jag varit glad", "älskar när du videobloggar".

Hon la upp samma 3 oktober 2024. Känns lite pinsamt. Men är kanske bara jag som tycker det.

Det där tycker jag också är pinsamt...
En nästan 2 år gammal video på henne som hon lägger upp igen, alltså? Uppenbart att flera i kommentarsfältet tror det är en ny video.
Citera
2026-07-19, 15:19
Medlem
Varför ger hon sig ut och handlar om hon mår så dåligt? Fingrarna ville inte riktigt fungera så hon kan inte packa ner det hon köpt - men hon stod nyss och lagade tårta i köket?
Snubblar som om hon vore full - men var ute på promenad innan idag?
Om man är så ostadig på benen finns det väl ingenting som är så viktigt att hon måste ut och handla?

Förstår inte hur man kan behöva handla varje dag, varför inte planera lite?

Fast ramlar hon, slår upp huvudet eller bryter armen när hon ska ta emot har hon dock guldcontent.
Citera
2026-07-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Det där tycker jag också är pinsamt...
En nästan 2 år gammal video på henne som hon lägger upp igen, alltså? Uppenbart att flera i kommentarsfältet tror det är en ny video.

Ja så konstigt. Jag tror hon fått (med all rätt) Kritik på att hon aldrig visar sig och att folk tycker det är tråkigt. I ett desperat försök att behålla följare lägger hon därför upp en gammal video. Hon måste verkligen ha stora problem med hur hon ser ut, vilket blir sån kontrast till hennes Misswox konto där hon skryter om sitt utseende. Man borde sätta ett forskningsteam på denna människan.
Citera
2026-07-19, 17:30
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Varför ger hon sig ut och handlar om hon mår så dåligt? Fingrarna ville inte riktigt fungera så hon kan inte packa ner det hon köpt - men hon stod nyss och lagade tårta i köket?
Snubblar som om hon vore full - men var ute på promenad innan idag?
Om man är så ostadig på benen finns det väl ingenting som är så viktigt att hon måste ut och handla?

Förstår inte hur man kan behöva handla varje dag, varför inte planera lite?

Fast ramlar hon, slår upp huvudet eller bryter armen när hon ska ta emot har hon dock guldcontent.
Finns ingen röd tråd i hennes beteende. Det känns som om hon emellanåt kommer på "just fan, jag är ju SÅHÅÅÅ SJUK!" poff så dyker det upp inlägg om "buhuu foten vill inte hänga med... Foten är svullen... Njurstenen gör ont ååh synd om mig...". Men däremellan glömmer hon bort det, springer på stan mellan 10 olika butiker, bakar 4 tårtor och lagar 3 rätter och några smoothies hemma medan hennes kollektiv lutar sig tillbaks.

Tänk henne stå framför kassörskan med ett tjockt lager smink, peruk, enorma solglasögon, knappt 35 kg kropp, 5 cm lösnaglar och så puppy eyes "ursäkta, jag är KRONISKT ALLVARLIGT SJUK, kan du packa åt mig?"... Vill verkligen inte mena detta elakt men jag tror alla runtom tänker att det är 100% psykisk sjukdom som ligger bakom.
Citera
2026-07-19, 17:35
Medlem
Nån borde lära Alice skillnaden mellan en ”moist” tårtbotten och en som bara är döbakt.
Citera
2026-07-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Finns ingen röd tråd i hennes beteende. Det känns som om hon emellanåt kommer på "just fan, jag är ju SÅHÅÅÅ SJUK!" poff så dyker det upp inlägg om "buhuu foten vill inte hänga med... Foten är svullen... Njurstenen gör ont ååh synd om mig...". Men däremellan glömmer hon bort det, springer på stan mellan 10 olika butiker, bakar 4 tårtor och lagar 3 rätter och några smoothies hemma medan hennes kollektiv lutar sig tillbaks.

Tänk henne stå framför kassörskan med ett tjockt lager smink, peruk, enorma solglasögon, knappt 35 kg kropp, 5 cm lösnaglar och så puppy eyes "ursäkta, jag är KRONISKT ALLVARLIGT SJUK, kan du packa åt mig?"... Vill verkligen inte mena detta elakt men jag tror alla runtom tänker att det är 100% psykisk sjukdom som ligger bakom.

Jag tänker att hon är som den där galna tanten på en liten ort som alla känner till och har överseende med, och spelar med för att det är det man bör göra med nån som är ”lite tokig”
Citera
2026-07-19, 19:13
Medlem
Man hör syster Olivia och vad jag gissar är hennes man skratta generat när mamma beskriver maten i ”bloggen”.

Herregud tänk att vara den normala i en familj med Alice och Heidi.
Citera
2026-07-20, 11:42
Medlem
Nytt inlägg för 23 timmar sen... "Jag har inte sovit en blund på hela natten..... Jag tror jag har sovit med benen i alla möjliga positioner man kan sova i."
Vad hände med att hon inte sovit en blund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in