2026-07-19, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det är en sak att man snålar eller håller igen om man har dålig ekonomi men hon har gott om pengar. Såg ett avsnitt där hon ger en present till brodern Linus, det var bestick som hon fått med bud från något smörande företag. Så gör hon ofta som jag förstått det. Hon borde istället skänka dessa grejer vidare till fansen som gjort att hon är där hon är och köpa någonting fint som brodern och andra nära faktiskt önskar sig. Men hon skrattar bort allt och kommer undan med sitt vidriga beteende. Ett under att hon har vänner egentligen även om hon är lättsam och glad så kräver en riktig vänskap även respekt.

Det komiska var ju att Linus fått likadana bestick från det företaget. Han påpekade det lite halvsyrligt och Pernilla tog fnissande med sig besticken hem igen, ”så tokigt det kan bli”.

När Christian fyllde år skulle Pernilla köpa ett stormkök till honom, det kostade 1000kr. Pernilla sa till personalen att prislappen skulle vara kvar så att Christian skulle se hur dyr present han får. 1000kr är inte stort belopp med hennes inkomst
Citera
2026-07-19, 19:44
Medlem
Samma här. Ja där ser man, kanske har sina likheter ändå. Det brukar ju ändå vara något positivt men två gnida snålisar, nja vette att fan i längden 🫩
Citat:
Ursprungligen postat av Adventuros
Va'???? En snåljävel??? Det trodde jag inte. Då passar hon ju bättre med Bauer än vad jag någonsin trott. Kaka söker maka på riktigt
Snåla människor är bland det värsta jag vet 🤮💩
Citera
2026-07-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Det komiska var ju att Linus fått likadana bestick från det företaget. Han påpekade det lite halvsyrligt och Pernilla tog fnissande med sig besticken hem igen, ”så tokigt det kan bli”.

När Christian fyllde år skulle Pernilla köpa ett stormkök till honom, det kostade 1000kr. Pernilla sa till personalen att prislappen skulle vara kvar så att Christian skulle se hur dyr present han får. 1000kr är inte stort belopp med hennes inkomst
Ja jag minns det också, både stormköket och att Linus redan hade gratisbesticken. Enstaka tillfällen kan sånt här absolut locka till skratt för att man inte hunnit handla eller kommit på någon bra present men Pernilla har satt det i system. Undrar vad folk runt omkring henne egentligen tycker om detta och om att hon inte respekterar andras tid genom att alltid komma för sent. Jag hade inte varit glad om jag varit hennes vän. Hon är respektlös.
Citera
2026-07-19, 23:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ja jag minns det också, både stormköket och att Linus redan hade gratisbesticken. Enstaka tillfällen kan sånt här absolut locka till skratt för att man inte hunnit handla eller kommit på någon bra present men Pernilla har satt det i system. Undrar vad folk runt omkring henne egentligen tycker om detta och om att hon inte respekterar andras tid genom att alltid komma för sent. Jag hade inte varit glad om jag varit hennes vän. Hon är respektlös.
Exakt! Respektlös mot dina " vänner". Tror hon gav några tallrikar till Jessica Norman när hon hade "glömt" köpa present. Verkar ha ett helt rum med prylar hon själv fått och ev ska göra reklam för. Där rotar hon efter presenter när hon inte ids shoppa på egen hand.
Citera
2026-07-20, 06:21
Medlem
Nyhetstorka på Expressen?

https://www.expressen.se/noje/pernilla-i-nytt-tanddrama-fick-hjalp-av-orebroare/
Citera
2026-07-20, 06:48
Avstängd
P gjorde en liten filmsnutt då hon tog sig en kopp kaffe och det slog mig då att hennes inredningsstil påminner litet om ett dockskåp med rosa rosa rosa i olika toner.
Hennes hela hem är ju väldigt tjäjjigt och pastelligt och superrosa. Tycker att det känns som ett nystan med sockervadd.
Undrar vad Bauer tycker om att bo i en pastelldröm? Brukar inte tilltala män direkt men jag kanske har fel ? Hon fortsätter ju och inreder enbart i hennes stil, verkar inte vilja ha nåt annat. Han har ingen talan där verkar det som efter dessa år.
Smaken är som baken naturligtvis men hennes verkar väldigt enahanda och i mina ögon väldigt barnslig.
Citera
2026-07-20, 07:01
Medlem
Citat:
Exakt! Respektlös mot dina " vänner". Tror hon gav några tallrikar till Jessica Norman när hon hade "glömt" köpa present. Verkar ha ett helt rum med prylar hon själv fått och ev ska göra reklam för. Där rotar hon efter presenter när hon inte ids shoppa på egen hand.

Stämmer! Och Melina Criborn fick en filt, som hon sprayade med doft, i inflyttningspresent.
Samtidigt som Linus fick besticken så fick han ju Kalis 2-årsballonger också 😅

Jo, kanske inte så konstigt vännerna börjat ta avstånd… Alla fanns alltid där för henne men det verkar inte som hon någonsin tar sig tid att finnas för nån annan. Förutom när det kommer till hennes familj. När det kommer till dem gör hon istället precis ALLT.
Citera
2026-07-20, 07:12
Medlem
Citat:
P gjorde en liten filmsnutt då hon tog sig en kopp kaffe och det slog mig då att hennes inredningsstil påminner litet om ett dockskåp med rosa rosa rosa i olika toner.
Hennes hela hem är ju väldigt tjäjjigt och pastelligt och superrosa. Tycker att det känns som ett nystan med sockervadd.
Undrar vad Bauer tycker om att bo i en pastelldröm? Brukar inte tilltala män direkt men jag kanske har fel ? Hon fortsätter ju och inreder enbart i hennes stil, verkar inte vilja ha nåt annat. Han har ingen talan där verkar det som efter dessa år.
Smaken är som baken naturligtvis men hennes verkar väldigt enahanda och i mina ögon väldigt barnslig.

Exakt! Huset känns som en kuliss i filmen om Pernilla. Huset är för tillrättalagt och även om Pernilla är allt annat än det så känns inte heller hon genuin på något sätt längre. Allt blir överdrivet och det behövs ju inte. Hon är ju rolig i sig själv.
Efter alla år har hon tappat glädjen för WV och Bauer bidrar ju såklart också till det.
Citera
2026-07-20, 09:32
Medlem
Citat:
Dom umgås ju inte alls. Bauers barnbarn är ju äldre än Kalí så jag tror PW har skickat ner Zoe för att hålla lite koll på huset. Ungen Bauer med barn har väl hängt där i veckor nu och nött ut plastmammas möbler, kylskåp, vinbar , pool mm.
Har hon inget jobb människan??? Jävligt fräckt att bosätta sig där liksom.....gratis är gott!

Men det är väl bra att dom får vara i Spanien? Dom kanske aldrig skulle haft råd att åka till Spanien annars?
Som förälder skulle det kännas jättebra att kunna ge ens barn och barnbarn det. Om huset ändå står tomt varför inte låta familjemedlemmar nyttja det?
Citera
2026-07-20, 11:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jkj
Men det är väl bra att dom får vara i Spanien? Dom kanske aldrig skulle haft råd att åka till Spanien annars?
Som förälder skulle det kännas jättebra att kunna ge ens barn och barnbarn det. Om huset ändå står tomt varför inte låta familjemedlemmar nyttja det?
Absolut men det är skillnad på nyttja och utnyttja, bruka och missbruka.
Hela Bauersidan verkar utnyttja PW å det grövsta. Hon är så jävla snäll som aldrig säger nej.Dom verkar ju inte ha någonting själva så dom nöter på hennes oavbrutet, att från mamma till barn och barnbarn. Ser aldrig att dom skulle bjuda tillbaka på nåt sätt heller utan alltid Bauers som lånar Wahlgrens. Hade dom gjort det så hade vi sett det på Insta Dottern verkar ha varit där nere i veckor så om hon inte har råd med eget är ett hett tips att åka hem och jobba lite mera då. Bauerfamiljen borde trycka upp tröjor med GRATIS ÄR GOTT! Det har dom bäst erfarenhet av. Äckligt!
Citera
2026-07-20, 14:04
Medlem
Citat:

Jessicas present var dessutom en 50-årspresent.
Men Pernilla ska i alla fall betala förmånsskatt på pressutskicken…
Citera
2026-07-20, 14:12
Medlem
Håller med dig helt och hållet. Att nyttja sin förälders parter av gästfrihet är en sak men att utnyttja är enbart sniket. Suga ut det man kan. Men de har väl ingenting så då passas det på. Kan ju försvinna någon dag.
Citat:
Absolut men det är skillnad på nyttja och utnyttja, bruka och missbruka.
Hela Bauersidan verkar utnyttja PW å det grövsta. Hon är så jävla snäll som aldrig säger nej.Dom verkar ju inte ha någonting själva så dom nöter på hennes oavbrutet, att från mamma till barn och barnbarn. Ser aldrig att dom skulle bjuda tillbaka på nåt sätt heller utan alltid Bauers som lånar Wahlgrens. Hade dom gjort det så hade vi sett det på Insta Dottern verkar ha varit där nere i veckor så om hon inte har råd med eget är ett hett tips att åka hem och jobba lite mera då. Bauerfamiljen borde trycka upp tröjor med GRATIS ÄR GOTT! Det har dom bäst erfarenhet av. Äckligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in