2026-07-19, 18:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
ok. Män i offentliga sektorn då. Eller små gubbar med kärringaktiga värderingar. Ska de ha rösrrätt? Jag frågade om män med fel åsikter.

Du kan ju jämföra hur män och kvinnor röstar så får du svar på din fråga. Det har balanserat på en knivsegg om landet ska ha en framtid eller inte. Nu är det försent och ni kommer alla att dras ner i avgrunden. Tyvärr måste svenskar drabbas hårt av sin egen dumhet, för att förstå. Det blir inte lätt att städa upp när folk väl bestämt sig för det. Jag tror inte ens att det är möjligt. Vissa av oss har pekat på isberget i god tid, samtidigt som de flesta skrikit "full fart framåt!" Den representiva majoritetsdemokratin hade kanske fungerat med en upplyst befolkiningoch en fri media, men så ser det inte ut. Majoritetens galenskap drar ner alla andra i djupet.
Citera
2026-07-19, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du kan ju jämföra hur män och kvinnor röstar så får du svar på din fråga. Det har balanserat på en knivsegg om landet ska ha en framtid eller inte. Nu är det försent och ni kommer alla att dras ner i avgrunden. Tyvärr måste svenskar drabbas hårt av sin egen dumhet, för att förstå. Det blir inte lätt att städa upp när folk väl bestämt sig för det. Jag tror inte ens att det är möjligt. Vissa av oss har pekat på isberget i god tid, samtidigt som de flesta skrikit "full fart framåt!" Den representiva majoritetsdemokratin hade kanske fungerat med en upplyst befolkiningoch en fri media, men så ser det inte ut. Majoritetens galenskap drar ner alla andra i djupet.
Inte svar. Alla män röstar inte lika. Och hur med män i offentliga sektorn? Ingen ska ha rösträtt? Varför då nämna kvinnor?
Citera
2026-07-19, 18:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Inte svar. Alla män röstar inte lika. Och hur med män i offentliga sektorn? Ingen ska ha rösträtt? Varför då nämna kvinnor?

Det är främst kvinnor som skapar landets problem, och som via staten önskar förtrycka landets män. Om du låg på marken med en fet känga på ditt ansikte, skulle du då försvara dig eller låta dig kuvas?
Citera
2026-07-19, 18:48
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Anser du att kvinnor röstar för Sveriges bästa?
Citera
2026-07-19, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Anser du att kvinnor röstar för Sveriges bästa?
Olika.
Citera
2026-07-19, 18:56
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Olika.

Nja, kvinnor röstar ganska lika varandra - det är därför Sverige och västvärlden ser ut som den gör. En ständigt nedåtgående spiral...
Citera
2026-07-19, 18:59
Medlem
Citat:
Oj, stackars lilla gumman, blev du kränkt och rädd för att jag har en annan åsikt än du? Är du så lättskrämd och harig så kanske det är dags att logga ut och uppsöka ditt safe space.

Citat:
Det är främst kvinnor som skapar landets problem, och som via staten önskar förtrycka landets män. Om du låg på marken med en fet känga på ditt ansikte, skulle du då försvara dig eller låta dig kuvas?
Stora krigaren kränkt av små gummor med fel åsikter. Visst måste du få näthata dem. Ger mig nu.
Citera
2026-07-19, 19:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Stora krigaren kränkt av små gummor med fel åsikter. Visst måste du få näthata dem. Ger mig nu.

Undrar vem som egentligen blir kränkt? Du har fått ett tydligt svar. Liten och oskyldig blir man när det passar minsann...
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-19 kl. 19:04.
Citera
2026-07-19, 19:38
Medlem
Citat:
Kvinnor är inte oumbärliga på ett enda område utom att föda barn

Så är det, så fort vi uppfinner artificiella livmödrar ”behövs” inte kvinnor i strikt mening längre. Samhället skulle ”klara” sig utmärkt om alla kvinnor försvann imorgon, samma sak gäller inte för männen som är totalt oumbärliga för att grundläggande samhällsfunktioner ska upprätthållas.

MEN det vore extremt trist om de försvann, på samma sätt som att det vore trist om kakao eller potatis försvann - som vi också ”klarar” oss utan. Däremot ska vi inte som samhälle acceptera vilket beteende som helst från något av könen (eller individer), och det som modern feminism förespråkar samt innebär i praktiken är långt över gränsen.
Citera
2026-07-19, 20:02
Medlem
Lustigt att Jämställdhetsmyndigheten lägger tid och skattemedel på att utreda unga mäns ”värderingar” utifrån ett ”jämställdhetsperspektiv”.
Om det verkligen handlade om jämställdhet borde de väl utreda unga kvinnor också? Eller är det bara mäns värderingar som är ett problem? Man får starkt intrycket att de inte ens har funderat på tanken, vilket är både avslöjande och djupt bekymrande. I praktiken innebär det att regeringen bedriver öppen könsdiskriminering. Inte direkt vad man förväntade sig från Tidöregeringen.

Mig veterligen finns det inga Facebook-grupper där män hänger ut kvinnor, delar nakenbilder, doxxar eller pajkastar.
Det fenomenet verkar vara en ensidig kvinnlig specialitet. Rätta mig gärna om jag har fel, jag känner då inte till några såna mans grupper...

Den dubbla standarden är lika pinsam som den är uppenbar.
När män har åsikter om kvinnors utseende eller beteende är det genast ”misogyni”. När kvinnor vräker ur sig exakt samma saker om män är det bara ”preferenser”. Detta institutionaliserade manshat får inte bara fortgå. Det finansieras till och med av staten. Fullständigt obegripligt.
Det är inget fel på maskulinitet. Tvärtom!
Det är en förutsättning för ett civiliserat samhälle. Kanske dags för fler kvinnor att visa lite tacksamhet för att det fortfarande finns riktiga män kvar.
Citera
2026-07-19, 20:55
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
En sak jag vill påpeka: många av försämringarna av mäns rättssäkerhet har utförts av den så kallade borgeriliga regeringen. SD har totalt svikit sina väljare. Det finns ingen som helst opposition mot galenskapen. Nu är det dags att rösta in RIKTIG opposition gubbar!

Här håller jag med.

Ett sådant här förslag ska omöjligen kunna skitas fram av en regering som är stödd av SD.

Tidö har visat sig vara en woke-sörja med.

Jag lutar åt att Sverige inte är en demokrati. Vad man än röstar på, får man samma sak.
Citera
2026-07-19, 23:40
Medlem
LittleFishs avatar
Det är väl ingen nyhet att svenska staten alltid försöker underminera svenska pojkar och mäns rättigheter i samhället? Alla lagar är i praktiken bara till för kvinnor, trans osv. Gud förbjude att pojkar fick åtnjuta samma rättigheter som kvinnor i det "jämställda Sverige". Så går det när det hatiska feministnarrativet tagit över staten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in