2026-07-19, 17:44
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Japp, min sidas värderingar kring jämlikhet, jämställdhet, mänskliga rättigheter och demokrati etc etc...
tillhör "den goda sidan" idag.
Medan mina motståndares åsikter av ojämlikhet, prioriteringar av vissa gruppers överläge montera andra, traditionella könsroller, där män ska dominera över kvinnor och kvinnor begränsas och kontrolleras, att enkom vissas rättigheter ska prioriteras och "den starke mannen" ska vinna över demokrati... inte längre ses som "fint" och "bra"

Helt korrekt.

Men oroa dig inte...USAs nuvarande skit kommer säkert spridas även hit eftervart.

Kväv dig inte i din egen godhet... Det var verkligen en svart-vit dystopi du målade upp - lever du verkligen i en slik värld?
Citera
2026-07-19, 17:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Och är det med i lagförslaget att förbjudas? Handlade om en undersökning? "Vetenskapligt förankrade" var vad trådstartaren skrev kunde förbjudas om jag fattade honom rätt. "Kommer regeringen och oppositionen även att kriminalisera och lagföra uttalanden som stöds av vetenskapen, exempelvis kvinnlig hypergami, och det faktum att män generellt i alla åldrar föredrar unga, vackra och fertila kvinnor sexuellt?"

Jag frågade dig...
Citera
2026-07-19, 17:47
Avstängd
Citat:
Japp precis... du är en liten misogyn skit.
Precis det jag hävdat.

"empiriska orsaker"...

Sverige ligger väldigt bra till, ofta bland de 10 bästa, på de flesta områden där man överhuvudtaget gör jämförelser globalt sett.
Så du snackar fullständigt skit...

Det kanske säger mer om omvärlden än om Sveriges förträfflighet...?
Citera
2026-07-19, 17:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Japp precis... du är en liten misogyn skit.
Precis det jag hävdat.

"empiriska orsaker"...

Sverige ligger väldigt bra till, ofta bland de 10 bästa, på de flesta områden där man överhuvudtaget gör jämförelser globalt sett.
Så du snackar fullständigt skit...

Sverige har betalat och mutat sig till höga placeringar inom olika index, trots detta är trenden på väg neråt. Ett index kan mäta eller bevisa exakt vad som helst. Det beror på vilka kriterier som inkluderas och hur man väljer att vikta dessa.
Citera
2026-07-19, 17:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Sverige har betalat och mutat sig till höga placeringar inom olika index, trots detta är trenden på väg neråt. Ett index kan mäta eller bevisa exakt vad som helst. Det beror på vilka kriterier som inkluderas och hur man väljer att vikta dessa.

Samt VEM det är som presenterar "fakta"...
Citera
2026-07-19, 17:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Samt VEM det är som presenterar "fakta"...

Exakt, samt vilka NGO:er som finansierar dessa, och för vilket syfte.
Citera
2026-07-19, 18:09
Medlem
Citat:

Nej det har vi inte, det är fristående jämförelser och inget man kan köpa...OM man kunde köpa dem varför ligger inte de mest rika eller de med mest krigsmakt länderna överst Saudiarabien, Qatar eller USA ex.?
Citera
2026-07-19, 18:10
Medlem
Citat:
Jag har varit väldigt tydlig. Män ska ha rösträtt, men det ska krävas att man betalar skatt och försörjer sig själv. Sitter man i fängelse, inte kan svenska eller går på bidrag ska man inte få rösta.
Men det här med att män betalar taburetterna? Finns ju kvinnor som försörjer sig och betalar skatt. Och män som inte tjänar mer.
Citera
2026-07-19, 18:12
Medlem
Citat:
Det är åtminstone en känsla kring tings tillstånd - vill du verkligen förbjuda dessa? Vill du ha ett "tankeförbud", också? Vill du förbjuda lekmän att uttrycka sig om kvinnors förehavanden om de inte är "vetenskapligt förankrade"?
Nej.
Citera
2026-07-19, 18:14
Medlem
Citat:
Det kanske säger mer om omvärlden än om Sveriges förträfflighet...?

Vi delar ofta toppskiktet med andra i Norden och europa ex. med liknande värderingar, politik m.m.så tycker nog mer de säger något om dessa av styrelsekick, värderingar och politk förträfflighet.
Citera
2026-07-19, 18:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Men det här med att män betalar taburetterna? Finns ju kvinnor som försörjer sig och betalar skatt. Och män som inte tjänar mer.

Många kvinnor som försörjer sig och betalar skatt är fortfarande försörjda med offentliga skattemedel. De är fortfarande kvinnor med kvinnliga värderingar (krossa väst).
Citera
2026-07-19, 18:24
Medlem
Citat:
Många kvinnor som försörjer sig och betalar skatt är fortfarande försörjda med offentliga skattemedel. De är fortfarande kvinnor med kvinnliga värderingar (krossa väst).
ok. Män i offentliga sektorn då. Eller små gubbar med kärringaktiga värderingar. Ska de ha rösrrätt? Jag frågade om män med fel åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in