2026-07-19, 15:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du menar hat.

Hets mot folkgrupps lagen avser hets och hat, inte "åsikter".

Eftersom jag inte sitter och hetsar och hatar mot olika grupper i samhället utan just uttrycker åsikter och kritik mot fenomen, så kan jag vara säker på att lagen inte kommer användas mot mig.

Däremot så kan den säkert drabba en och annan annan feminist i Sverige idag som utrycker sig mer hatiskt än vad just jag gör.

Nu ljuger du och visar hur obildad du är. Hat är en känsla som kan uttryckas och är inte kriminaliserad. HMF talar om missaktning, vilket inte är samma sak som hat. Det man kallar hatbrott är en fysisk brottslig handling, att uttrycka en åsikt om att man hatar någon individ eller grupp är inte kriminaliserat ännu. I en demokratisk rättsstat är sådant inte kriminaliserat, men du är ju en våldsbejakande kommunist, så det förklarar ju saken...
Citera
2026-07-19, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nu ljuger du och visar hur obildad du är. Hat är en känsla som kan uttryckas och är inte kriminaliserad. HMF talar om missaktning, vilket inte är samma sak som hat. Det man kallar hatbrott är en fysisk brottslig handling, att uttrycka en åsikt om att man hatar någon individ eller grupp är inte kriminaliserat ännu. I en demokratisk rättsstat är sådant inte kriminaliserat, men du är ju en våldsbejakande kommunist, så det förklarar ju saken...

"hat" i denna kontext är samma som missaktning, dummer.
liksom exakt därför man just inte talar om "missakningsbrott" utan just hatbrott.

Och japp man har nog rätt säga att man hatar någon eller en grupp, det är mer ett konstaterande.
Men man har inte rätt att uttrycka detta hat mer än så.
ex. hävda att den och den eller den och den gruppen är ...en radda hatiskt skit...och borde....en radda hatiska gärningar...

Lite så som du ständigt sitter på detta forum och missaktar kvinnor ex. via att uttrycka massa missaktande skit om dem.

Jag kan ju leta upp lite exempel från dig på just detta om du behöver för att fatta.
Citera
2026-07-19, 16:30
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
"hat" i denna kontext är samma som missaktning, dummer.
liksom exakt därför man just inte talar om "missakningsbrott" utan just hatbrott.

Och japp man har nog rätt säga att man hatar någon eller en grupp, det är mer ett konstaterande.
Men man har inte rätt att uttrycka detta hat mer än så.
ex. hävda att den och den eller den och den gruppen är ...en radda hatiskt skit...och borde....en radda hatiska gärningar...

Lite så som du ständigt sitter på detta forum och missaktar kvinnor ex. via att uttrycka massa missaktande skit om dem.

Jag kan ju leta upp lite exempel från dig på just detta om du behöver för att fatta.

Hat och missaktning är inte alls samma sak. Du ska ha klart för dig att hela din ideologi bygger på korruption, lögnerna är lukrativa för många, men när andras pengar tar slut så kommer hela korthuset att rasa. Då dras även ni bidragstagare med i fallet.
Citera
2026-07-19, 16:37
Medlem
saksis avatar
Citat:
Nej, feminismen i Sverige och i världen har åstadkommit och syftar på att skapa maktbalans och jämställdhet mellan könen, inget annat.

Vi har gått från att män haft fördelar på bekostnad av kvinnor till mer balans tack vare feminism.

och för fjärde gången nu?
Det är inte kritik som förbjuds, utan hat.
Lär dig skillnaden.

Men om man säger så här - ser du några feminist-kritiker i tv-soffan? Och när du ser dom på tvn - i vilket sammanhang ser du dom då?

Feminism ska stå oemotsagd. Feminism är lite totalitär sådär. Lite som du. Du önskar inte diskutera. Du önskar kuva.

All makt åt den fantastiska vita kvinnan. Och du hänger väl lite på gärdsgårn som en säger, men du har bestämt dig. Du är på ”vinnande” laget.

Ser du inte att du och VägKrigaren är två vingar på samma fågel? Ni har så mycket gemensamt att det inte skulle förvåna mig om ni driver båda konton.
Citera
2026-07-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hat och missaktning är inte alls samma sak. Du ska ha klart för dig att hela din ideologi bygger på korruption, lögnerna är lukrativa för många, men när andras pengar tar slut så kommer hela korthuset att rasa. Då dras även ni bidragstagare med i fallet.

Vad skrev jag?
Jo, "hat" i denna kontext är samma som missaktning, dummer.

jag tycker mer din ideologi bygger på utnyttjande av andras arbete, läs kvinnors.
När kvinnor slutar jobba gratis eller för "kost och logi", så rasar ett korthus.
men den sidan av saken klarar du aldrig ta in.
Citera
2026-07-19, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saksi
Men om man säger så här - ser du några feminist-kritiker i tv-soffan? Och när du ser dom på tvn - i vilket sammanhang ser du dom då?

Feminism ska stå oemotsagd. Feminism är lite totalitär sådär. Lite som du. Du önskar inte diskutera. Du önskar kuva.

All makt åt den fantastiska vita kvinnan. Och du hänger väl lite på gärdsgårn som en säger, men du har bestämt dig. Du är på ”vinnande” laget.

Ser du inte att du och VägKrigaren är två vingar på samma fågel? Ni har så mycket gemensamt att det inte skulle förvåna mig om ni driver båda konton.

har väl förekommit en och annan... men idag är det ju inte längre TV som är språkrör utan sociala medier och på sociala medier så flödar manosfärtyperna rejält.
Så konstig fråga.

nej jag och WW är inte "vingar på samma fågel", om du seriöst inbillar dig det så är du mer blåst än du verkar.
Citera
2026-07-19, 16:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vad skrev jag?
Jo, "hat" i denna kontext är samma som missaktning, dummer.

jag tycker mer din ideologi bygger på utnyttjande av andras arbete, läs kvinnors.
När kvinnor slutar jobba gratis eller för "kost och logi", så rasar ett korthus.
men den sidan av saken klarar du aldrig ta in.

Städa, tvätta och laga mat sköts av elektriska maskiner och städföretag. Ingen större uppoffring med andra ord. Jag skötte allt detta under studenttiden utan några som helst problem. Kvinnor är inte oumbärliga på ett enda område utom att föda barn, och det är svenska kvinnor som bekant jävligt dåliga på. Tror du något av dessa påståenden kommer att vara kriminella om ett par år?
Citera
2026-07-19, 16:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
har väl förekommit en och annan... men idag är det ju inte längre TV som är språkrör utan sociala medier och på sociala medier så flödar manosfärtyperna rejält.
Så konstig fråga.

nej jag och WW är inte "vingar på samma fågel", om du seriöst inbillar dig det så är du mer blåst än du verkar.

Varför vill du förbjuda folk att uttrycka sina åsikter? Du är svaret skyldig.
Citera
2026-07-19, 16:56
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Är " starkt förenklade eller polariserade föreställningar" vetenskapligt förankrade?

Det är åtminstone en känsla kring tings tillstånd - vill du verkligen förbjuda dessa? Vill du ha ett "tankeförbud", också? Vill du förbjuda lekmän att uttrycka sig om kvinnors förehavanden om de inte är "vetenskapligt förankrade"?
Citera
2026-07-19, 16:57
Medlem
saksis avatar
Citat:
Så konstig fråga.

Precis, du går direkt till manosfär-grejen när kritik över feminismen kommer in. Det är svårt att veta om du inte trollar eller ej. Jag tror faktiskt att du gör det. Du kan inte vara så blind och indoktrinerad. Det är som att jag inte kan tillåta det. Min svaghet.
Citera
2026-07-19, 16:58
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Du menar hat.

Hets mot folkgrupps lagen avser hets och hat, inte "åsikter".

Eftersom jag inte sitter och hetsar och hatar mot olika grupper i samhället utan just uttrycker åsikter och kritik mot fenomen, så kan jag vara säker på att lagen inte kommer användas mot mig.

Däremot så kan den säkert drabba en och annan annan feminist i Sverige idag som utrycker sig mer hatiskt än vad just jag gör.

Nej, du befinner dig på den "goda sidan" och de riskerar aldrig att förlora något i dagens Sverige...
Citera
2026-07-19, 17:04
Medlem
WordWarriors avatar
En sak jag vill påpeka: många av försämringarna av mäns rättssäkerhet har utförts av den så kallade borgeriliga regeringen. SD har totalt svikit sina väljare. Det finns ingen som helst opposition mot galenskapen. Nu är det dags att rösta in RIKTIG opposition gubbar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in