Citat:
Ursprungligen postat av
farling
Jag kan bara tala för egen del, men det är inte enkom på grund av hennes ålder jag inte rakt av köper det som påstås. Men ålder, kombinerat med NPF-diagnos och allt det innebär, SAMT att det inte är första gången saker postas i SoMe för att sedan tas ner igen, gör att jag tycker att det känns som effektmakeri och bekräftelsesökande.
Detta är bara rena spekulationer från min sida, men jag har t.ex svårt att tänka mig att Hampus aktivt skulle välja att träffa L på en fika i stan om saker och ting är precis så som I beskrivit det.
Men som sagt, det är bara mina egna funderingar.
Jag hoppas ju givetvis att det inte har varit så illa för I under uppväxten som det beskrevs i den text hon postade, men att hålla på som hon gör nu kommer bara att få negativa konsekvenser och inte leda till något positivt.
Det där med NPF köper jag inte, dock. Jag har själv en NPF-diagnos och det hade jag ju även när vuxna avfärdade mitt yngre jags desperata rop på själv. Autism med särbegåvning förvisso, vilket inte alls innebär samma impulsivitet som en ADHD-diagnos. Men jag tror du kan förstå varför argumenten faller ganska platt för mig.
Dock tycker jag att det är kloka resonemang du för. Till skillnad från många andra, som litar blint på ena parten med hänvisning till att ”det är så det fungerar”. Nej, det är absolut anmärkningsvärt om H verkligen skulle ta en fika på stan med någon som misshandlat hans barn. Inte nu efter att han lämnat. Att hålla ihop det för dom gemensamma barnens skull kan definitivt bidra, men jag tror inte att det enkom skulle vara motivation nog till agerandet.
Som sagt, jag säger inte att någon sida har rätt, för det vet jag inte. Att överdrifter spelar in är mycket möjligt. Däremot ifrågasätter jag inte att dottern blivit dåligt behandlad, på ett eller annat sätt, av sin bonusmamma. Att må dåligt som hon verkar ha gjort är inget man bara gör utan någon form av trigger, och L hymlar ju knappast med sitt agg gentemot H:s dotter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sommarflickaan
Det är brottsligt att misshandla barn, så ja hon hade minst blivit av med vårdnaden.
No shit, det är olagligt med misshandel oavsett ålder. Men att tro att utsatta barn alltid får den hjälp dom behöver och bör få är att vara naiv, för så ser tyvärr verkligheten inte ut. Jag har varit ett av dessa barn, jag vet tyvärr hur illa det kan vara. Vad tror du socialtjänsten gjorde när dom fick veta att min far försökt strypa mig och därefter kört alkoholpåverkad med min lillasyster i bilen? Inte ett skvatt kan jag meddela.