Citat:
Ursprungligen postat av
XtraX
Är hon på plats i NY för att heja fram sitt älskade España?
Bättre än så. Hon är I Spanien, med döttrarna. De såg matchen på TV klädda i... ja inte fotbollströjor, men i alla fall tröjor som det stod Spanien på. Jag må ha lite fördomar, men jag inbillar mig om det finns någon som kan mindre om fotboll än Anna, så är det förmodligen hennes döttrar. Samtidigt bor och arbetar döttrarna i Spanien, så de är naturligtvis indragna i den patriotiska våg som alltid sveper över länder som det går bra för. Argentinas president uttalade sig i förrgår och sa att han absolut inte tänkte resa till USA för att närvara under matchen. Han trodde vidskepligt att Argentina skulle förlora om han dök upp. En rätt märklig attityd från en president, kan man tycka. Som att hans närvaro och ingen annans skulle påverka slutresultatet. Inte ens Trump tror på sånt där. Men Anna kan säkert räkna ut att Spaniens framgång i alla fall inte blev sämre över att hon reste till "sitt" Spanien inför finalen.
Nu vet ju inte jag, men tänk om Roberta är fotbollsintresserad. Den enda äkta spanjoren i familjen. Dessutom en hyfsat rik spanjor. Som svensk hade man kanske inte planerat sin semester efter huruvida Sverige skulle bli inblandade i någon slags VM-final. Men som spanjor anade man nog att detta skulle gå långt in i ett slutspel. Minst semifinal var att vänta. Roberta kunde alltså ha planerat sin semester för att åka ner till SIN lägenhet i Spanien och se matcherna i SITT Spanien. Men han kanske inte gillar fotboll? Faktum är ju att han till och med skulle haft råd att flyga till USA och se matcher på plats. Men det gjorde han inte.
När man tänker efter... har Roberta några egna vänner? Har han ens några släktingar han träffar? Det är ju lätt att glömma bort honom eftersom han florerar så sparsamt i Annas värld, förutom på de högtidsdagar Anna bestäms som flaggdagar. Då får han kärlek och uppmärksamhet. På Instagram i alla fall. När Anna vill göra sina egna grejor bjuder hon maken på kött så blir han nöjd och hon kan åka iväg. Men när åkte Roberta någonstans? Skulle han ha gjort det hade Anna visat det offentligt. Men han gör ingenting. Han cyklar till pendeltåget (Anna måste ha bilen) och kommer hem och äter middag och försvinner. De gånger vi sett honom i festligare sammanhang har det varit med Annas "väninnors" män. Inga han riktigt känner. Han verkade gå bra ihop med Mys man Jonas, men det sprack av andra orsaker. Sist jag minns att han gjorde något som han verkade nöjd med var för ett par år sedan då han tränade närkampsstrid med Vanessa. Det var väl strax innan hon skulle åka till Spanien och Roberta tänkte väl att hon skulle behöva freda sig bland alla spanska män. Då levde han upp. Men några vänner på riktigt har jag aldrig sett. Kanske är det något fel på honom?