Citat:
Ursprungligen postat av
trottwell
Tookdyr Anna
Det måste kosta Roberto en hel del att Anna frekvent flyger till och från Spanien, plus Annas tokkonsumtion när hon väl är i Spanien.
Anna fattar inte att Robertos lön inte räcker till hennes vansinniga utgifter, dvs Roberto måste ta av kapitalet och Roberto är för mesig för att våga säga till Anna, eller också är han lika obegåvad som Anna.
Pengarna minskar för varje dag som går, Roberto går back ekonomiskt och Anna slösar vidare.
Det kommer att bli svettigt i Augusti när nya huset i Steninge skall betalas.
Det nya huset skall dessutom inredas med nytt guldfärgat skräp från Rusta och Jysk.
Som arbetslös... röstskådespelare konsumerar hon som en häst. Jag trodde middagen i torsdags skulle vara att fira att huset sålts... eller med den intententionen. Det var naturligtvis ett sätt av Anna att muta de sorgsna minerna i Ankeborg nu när hon måste åka på semester, ensam. En avskedsmiddag med det Anna tror att hennes pojkar älskar mest. Oxfilé! Det där köttet lär ha kostat en tusenlapp ungefär. Pappa betalar, men jag tror inte ens att han längre reagerar på att det är han som betalar.
Vi har alltså en arbetslös röstskådespelerska, en arbetslös våldtäktsman och en väktare, som jobbar så mycket ob han bara kan, som får betala allt.
Att åka till Västerås för att klippa sig... bllr pengar det med. Jag klippte mig nyligen på en helt vanlig men välkänd salong. Det kostade 650 kronor, men då bjöd de på kaffe och tvättade håret också... Annas klippningar går garanterat på flera tusen. Bara att färga den grå utväxten kostar en tusenlapp och måste göras ett par gånger i månaden. Naglar, smink och diverse kärringbehandlingar för allt möjligt påhittat elände. Skulle tro hon behandlar sig för runt 10 papp i månaden. Ja, sedan har vi ju alla fasta kostnader. Jag skulle säga att Roberta blöder kraftigt varje löning.
Nästa lilla underbara nyhet är att regeringen snart ska bestämma sig för om det ska bli förbjudet att idka telefonförsäljning i Sverige. Och då menar man (Forssmed KD) all telefonförsäljning. Vilket innebär att systrarna Took snart får sparken. Det talas alldeles för lite om det, men de små råttorna lever på att ringa svenska pensionörer och lura på den allt från elavtal till att premunerera på tandborst-borstar. Abbonemang som är i princip lönlöst att riva upp. De har talmanus när de ringer så det vet exakt hur de ska leverera sina avtal muntligen. I princip kan man säga att Flisan har ju redan det där med åldringsrån i blodet. Och hon kan ju inte spanska, och antagligen inte turkiska heller? Därför sitter de i Spanien och ringer upp svenskar eftersom de då kan komma undan en del moraliska och etiska teknikaliteter. Samt att "konsumenten"/offret har mycket svårare att nå företaget när de inser att de är lurade. Att lilla Vanessa blivit en så durkdriven skurk är mer förvånande, Men någonstans har hon drabbats av Took-sjukan hon också. Hon blev myndig och ville åka utomlands för att sola, supa och knulla. Vilket slutar som det alltid gör. Tre aborter och två könssjukdomar senare (curlingmamma kommer ner med akut plingpling-taxi och serverar spanska bullar och saft) och säger "you go girl". Ett år senare sitter hon där med ett arbete och en pojkvän (och chef) och känner sig vuxen utan att inse att hon manipulerats att kränga skit till idioter. När sedan syrran dyker upp som kollega, ja då tar det hus i helvete. Hon har ingen skam i kroppen och lär nog ha kommit på både ett och två knep hur man lurar sin arvetsgivare på pengar vid det här laget. Ett under att ingen av dem sitter i fängelse än.