Citat:
Rubriken borde vara tydlig nog, jag vill diskutera bristen på taktik hos högern/de konservativa inför valet.
Jag översköljs ständigt av lögnaktig propaganda från S och V. Jag avser här beskyllningar om rasism och andra påståenden som inte har med politik att göra.
Under rubriken Att hellre förlora snyggt än vinna styggt skriver Pelle Zachrisson i Kvartal att
https://kvartal.se/pellezackrisson/artiklar/att-hellre-forlora-snyggt-an-vinna-styggt/cG9zdDoxMzM0OTU
Först gav man sig på Kristersson nu är rasistanklagelserna mot SD i full fart
Varför har man inte läst Shapiros bok?
Det är ämnet för tråden, det vill säga varför har man så usla valstrateger. Folk i allmänhet styrs av känslor, inte förnuft. På pressträffarna presenteras gång på gång beslut som gör Sverige till ett bättre land * men eftersom man är usel på att föra ut budskapet så tillåts vänstern förvränga varje beslut.
Särskilt varje fungerande ny lag görs om för att passa narrativet att SD och M är rasister.
Tidös arbete att göra Sverige mer tryggt för ALLA medborgare, till och med de kriminellas genom minskade skjutningar förvrängs till att handla om rashets.
Influensers utan kunskap hakar på och blir gratis valarbetare.
Jag skulle önska att den vanliga väljaren var påläst och välinformerad, men så är det inte, den vanliga väljaren är ointresserad av politik och känslostyrd.
Gissa varför det finns propagandaministrar i diktaturer. It works.
Jag undrar varför Tidö inte svarar upp och framförallt varför slår man inte först och hårdast enligt Shapiros strategi
Tråden är alltså inte till för att diskutera politik utan jag vill diskutera politisk strategi eller snarare brist därpå hos Tidö.
Om det finns ett bättre forum är jag tacksam om mod flyttar och inte slänger tråden /MVH
* (FB) Har vi nånsin haft det bättre än mu med Tidö?
Jag översköljs ständigt av lögnaktig propaganda från S och V. Jag avser här beskyllningar om rasism och andra påståenden som inte har med politik att göra.
Under rubriken Att hellre förlora snyggt än vinna styggt skriver Pelle Zachrisson i Kvartal att
https://kvartal.se/pellezackrisson/artiklar/att-hellre-forlora-snyggt-an-vinna-styggt/cG9zdDoxMzM0OTU
Först gav man sig på Kristersson nu är rasistanklagelserna mot SD i full fart
Varför har man inte läst Shapiros bok?
Det är ämnet för tråden, det vill säga varför har man så usla valstrateger. Folk i allmänhet styrs av känslor, inte förnuft. På pressträffarna presenteras gång på gång beslut som gör Sverige till ett bättre land * men eftersom man är usel på att föra ut budskapet så tillåts vänstern förvränga varje beslut.
Särskilt varje fungerande ny lag görs om för att passa narrativet att SD och M är rasister.
Tidös arbete att göra Sverige mer tryggt för ALLA medborgare, till och med de kriminellas genom minskade skjutningar förvrängs till att handla om rashets.
Influensers utan kunskap hakar på och blir gratis valarbetare.
Jag skulle önska att den vanliga väljaren var påläst och välinformerad, men så är det inte, den vanliga väljaren är ointresserad av politik och känslostyrd.
Gissa varför det finns propagandaministrar i diktaturer. It works.
Jag undrar varför Tidö inte svarar upp och framförallt varför slår man inte först och hårdast enligt Shapiros strategi
Tråden är alltså inte till för att diskutera politik utan jag vill diskutera politisk strategi eller snarare brist därpå hos Tidö.
Om det finns ett bättre forum är jag tacksam om mod flyttar och inte slänger tråden /MVH
* (FB) Har vi nånsin haft det bättre än mu med Tidö?
Socialdemokraternas partiledare och övriga politiker upprepar och upprepar: Kristersson och Åkesson har sänkt skatten med 6.000 för sig själva. Tror knappast att det finns ngn intervju med ngn socildemokratisk politiker, där detta inte framhålls.
På precis samma sätt upprepar och upprepar Labours partiledare och övriga politiker i Storbritannien: "There was a £22 billion “black hole” in the nation’s finances", när Labour kom till makten 2024. Det finns knappast ngn intervju med ngn Labour politiker, där detta inte framhålls.
Moderaterna och de övriga Tidöpartierna gör inte så.
Kanske SVT och den svenska journalistkåren inte tillåter det?

Kort efter valet 2022 försökte Gunnar Strömmer i en intervju i Aktuellt att uppmärksamma vilken gigantisk brottslighet som den socialdemokratiska regeringen lämnade efter sig.
"Det låter som ett blame-game" sa Katia Elliott starkt ogillande med ett hånfullt tonfall. Budskapet vad övertydligt - utfallet under den föreg. socialdemokratiska regeringsperioden fick inte kritiseras.
I trådstarten är det underförstått, att en borgerlig regering skulle kunna agera som vänsterpartierna agerar. Men det kanske inte ser ut så?