2026-07-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, du befinner dig på den "goda sidan" och de riskerar aldrig att förlora något i dagens Sverige...

Japp, min sidas värderingar kring jämlikhet, jämställdhet, mänskliga rättigheter och demokrati etc etc...
tillhör "den goda sidan" idag.
Medan mina motståndares åsikter av ojämlikhet, prioriteringar av vissa gruppers överläge montera andra, traditionella könsroller, där män ska dominera över kvinnor och kvinnor begränsas och kontrolleras, att enkom vissas rättigheter ska prioriteras och "den starke mannen" ska vinna över demokrati... inte längre ses som "fint" och "bra"

Helt korrekt.

Men oroa dig inte...USAs nuvarande skit kommer säkert spridas även hit eftervart.
Citera
2026-07-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Varför vill du förbjuda folk att uttrycka sina åsikter? Du är svaret skyldig.

Tycker mer att det är något din sida sysslat med, än min.

Var inte du anti kvinnors rösträtt ex?
har för mig jag läst det av dig nångång.
Citera
2026-07-19, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
LOl, ja.

"correction theraphy" är det som förbjudits enligt lag. Saknar svensk ord.

Man har förbjudit psykologer och psykiatriker att erbjuda det till individer som önskar det. Ordagrant med motiveringen att handpåläggning och bön hjälper inte.
Står det på engelska i svensk lag?
Citera
2026-07-19, 17:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tycker mer att det är något din sida sysslat med, än min.

Var inte du anti kvinnors rösträtt ex?
har för mig jag läst det av dig nångång.

Det stämmer - jag vill avskaffa kvinnlig rösträtt av flera olika skäl. Däremot får de gärna uttrycka sina åsikter, även manshat, men inte från taburetter betalda av män.
Citera
2026-07-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det är åtminstone en känsla kring tings tillstånd - vill du verkligen förbjuda dessa? Vill du ha ett "tankeförbud", också? Vill du förbjuda lekmän att uttrycka sig om kvinnors förehavanden om de inte är "vetenskapligt förankrade"?
Och är det med i lagförslaget att förbjudas? Handlade om en undersökning? "Vetenskapligt förankrade" var vad trådstartaren skrev kunde förbjudas om jag fattade honom rätt. "Kommer regeringen och oppositionen även att kriminalisera och lagföra uttalanden som stöds av vetenskapen, exempelvis kvinnlig hypergami, och det faktum att män generellt i alla åldrar föredrar unga, vackra och fertila kvinnor sexuellt?"
Senast redigerad av IngridBe 2026-07-19 kl. 17:31.
Citera
2026-07-19, 17:28
Medlem
Citat:
Städa, tvätta och laga mat sköts av elektriska maskiner och städföretag. Ingen större uppoffring med andra ord. Jag skötte allt detta under studenttiden utan några som helst problem. Kvinnor är inte oumbärliga på ett enda område utom att föda barn, och det är svenska kvinnor som bekant jävligt dåliga på. Tror du något av dessa påståenden kommer att vara kriminella om ett par år?

vem tar mest hand om barnen under de där 18 åren det tar för dem att växa upp?
Vem tar mest hand om gamla, sjuka och skola i samhället?

Dessa arbeten är absolut oumbärliga i samhället och det görs mest av just kvinnor idag.
Men visst jag tillhör ju dem som anser att män också kan utföra dessa arbeten utan problem, men då är det alltså någon som behöver grå det som män jobbar med idag...så de flesta människor idag är just oumbärliga...eftersom samhället fungerar pga människors arbete.
Citera
2026-07-19, 17:30
Medlem
Citat:
Det stämmer - jag vill avskaffa kvinnlig rösträtt av flera olika skäl. Däremot får de gärna uttrycka sina åsikter, även manshat, men inte från taburetter betalda av män.

Med andra ord du är för att kvinnor inte ska ha samma rätt till inflytande/ få sina åsikter hörda i samhället, alltså hade jag rätt det är din sida som sysslar mest med att begränsa det andra könets rättighets och möjligheter i samhället.
Citera
2026-07-19, 17:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Och är det med i lagförslaget att förbjudas? Handlade om en undersökning? "Vetenskapligt förankrade" var vad trådstartaren skrev skulle förbjudas om jag fattade honom rätt.

Hur vore det om du läser hela trådstarten innan du postar?
Citat:
Att en ny lag mot ”könsbaserat näthat” kommer att tillämpas lika för båda könen ställer jag mig därför tveksam till. Just ett sådant förslag har nu lagts fram till regeringen, som en del av en större utredning med syftet att ”motverka brott mot kvinnor och våld i nära relationer” – något som Mårten Schultz har uppmärksammat i Svenska Dagbladet.
https://www.fokus.se/sticket/ny-lag-en-konsforlangning-av-hets-mot-folkgrupp/
Citera
2026-07-19, 17:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Med andra ord du är för att kvinnor inte ska ha samma rätt till inflytande/ få sina åsikter hörda i samhället, alltså hade jag rätt det är din sida som sysslar mest med att begränsa det andra könets rättighets och möjligheter i samhället.

Ja, jag helt öppen med att män av naturliga skäl ska stå överst i samhällshierarkin. En korrekt benämning vore kanske "male supremacist". Detta har både utvecklingsbiologiska, utvecklingspsykologiska och empiriska orsaker som grund. Vi har ju nu alla bevis vi behöver för att samhällen där kvinnor betraktas som jämställda, eller där kvinnor dominerar samhällsagendan (som Sverige), kollapsar in i kaos och elände. Detta har för övrigt varit känt i över ett årtusende.
Citera
2026-07-19, 17:39
Medlem
Citat:
"taburetter betalda av män" Du kan nog utreda att kvinnor betalar för litet skatt. Men män som är lika lågavlönade? Ska de inte heller ha rösträtt? 40-gradiga skalan. Och rika kvinnor i så fall? Män med fel åsikter?
Citera
2026-07-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ja, jag helt öppen med att män av naturliga skäl ska stå överst i samhällshierarkin. En korrekt benämning vore kanske "male supremacist". Detta har både utvecklingsbiologiska, utvecklingspsykologiska och empiriska orsaker som grund. Vi har ju nu alla bevis vi behöver för att samhällen där kvinnor betraktas som jämställda, eller där kvinnor dominerar samhällsagendan (som Sverige), kollapsar in i kaos och elände. Detta har för övrigt varit känt i över ett årtusende.

Japp precis... du är en liten misogyn skit.
Precis det jag hävdat.

"empiriska orsaker"...

Sverige ligger väldigt bra till, ofta bland de 10 bästa, på de flesta områden där man överhuvudtaget gör jämförelser globalt sett.
Så du snackar fullständigt skit...
Citera
2026-07-19, 17:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
"taburetter betalda av män" Du kan nog utreda att kvinnor betalar för litet skatt. Men män som är lika lågavlönade? Ska de inte heller ha rösträtt? 40-gradiga skalan. Och rika kvinnor i så fall? Män med fel åsikter?

Jag har varit väldigt tydlig. Män ska ha rösträtt, men det ska krävas att man betalar skatt och försörjer sig själv. Sitter man i fängelse, inte kan svenska eller går på bidrag ska man inte få rösta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in